Gå til innhold

Personlighets- kollisjon (og utålmodig mamma)

Gjest Blir veldig takknemlig for gode råd

Anbefalte innlegg

Gjest Blir veldig takknemlig for gode råd

Det er ingen god følelse å innrømme det, men det ene barnet vårt "trigger" meg mer enn det andre. :( Rent objektivt tror jeg ikke den ene er mer "veloppdragen" enn den andre, det er mer måten de oppfører seg på som er forskjellig.

Det ene barnet vårt har alltid vært veldig lett til sinns, munter og glad. Han kan bli sint, men det går over etter to minutter, og så er han blid igjen. Det andre barnet kan være muggen over lengre tid, er ikke av dem som tramper i gulvet, men er heller mutt og sur. Dette barnet er også mer vrang enn broren - der broren kan lokkes eller overtales til noe (f.eks om vi er på besøk hos noen), blir det andre barnet enda mer vrang, svarer frekt om noen snakker med henne osv.

Akkurat nå føler jeg litt på at jeg jobber veldig mot personligheten hennes, om dere skjønner hva jeg mener. Etter x antall episoder hvor hun har oppført seg dårlig da vi har hatt besøk eller vært på besøk, ligger jeg nå i forkant og snakker med henne om at i dag skal vi ikke svare frekt, vi skal svare da folk sier hei til oss (hun er ikke sjenert btw) osv. Jeg skjønner ikke helt hvorfor hun gjør dette, for vi har aldri tolerert surmuling og dårlig oppførsel.

Vi ser at hun storkoser seg med alenetid sammen med oss, og setter derfor av tid til dette. Både sammen med pappaen, sammen med meg, eller med begge. Hun får også gode tilbakemeldninger fra skolen, ikke noe tull der.

Jeg vet det er uenighet om dette om dagen, men jeg er nok gammeldags på den måten at jeg ønsker at barna mine skal si hei, takk, ha det osv. De er ikke sjenerte noen av dem, men som sagt føler jeg at vi kaver litt i løse luften med det ene barnet.

Om noen vil dele erfaringer eller råd så blir jeg veldig glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...