Gjest aldersgrense Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Bor i utkantsnorge, veiene er ikke sånn kjempetrafikkert, skoleveien er ca 2 km, oppoverbakker til skolen og nedoverbakker fra skolen. Det finnes en snarvei opp gjennom skogen, noen sykler til starten av denne bakken og går opp. Barna sykler da gjennom sentrumet her. Nå har FAU hatt møte og vil ha aldersgrense på å bruke sykkelen til skolen, ingen under 5.kl får bruke sykkelen. Greit nok for oss, snuppa vår får ikke sykle i sentrum enda allikevel, noe hun er inneforstått med. Men noen foreldre er uenige i denne aldersgrensen. Har "din" skole aldersgrense på dette ? Det finnes ingen regler for dette fra Trygg Trafikk o.l., de har kun anbefalninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Mener å huske fra barneskole-tiden at de fikk lov fra og med påske i 4. klasse. Grei regel, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hos oss er det faktisk 12-årsgrense, altså først i 7. klasse får de sykle til skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Det er aldersgrense på mine barns skole, tror de kan sykle fom. 5. klasse. Det var også aldersgrense da jeg gikk på skolen, der tok vi sykkelprøven i 5. klasse og fikk sykle fom. 6. klasse (som tilsvarer 7. nå...). Vanlig med aldersgrense, og helt greit, spør du meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 På vår skole er aldersgrensa 5. klasse, og de har sykkelkurs på våren i 4. klasse der politiet kommer og orienterer og de tar "sykkellappen" Gjett om guttungen min gleder seg til neste år ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hos oss er det faktisk 12-årsgrense, altså først i 7. klasse får de sykle til skolen. Oj,- det var seint :-) På ungdomsskolen dabber det jo gjerne av igjen litt - i alle fall for dem som har hysteriske mødre som krever hjelm... Med et nøye frisert hår, går man heller enn å sykle. I alle fall et par år - er min erfaring :-) Omtrent de samme årene tykke jakker og støvler heller ikke kan brukes om vinteren. For ikke å snakke om regntøy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 fra og med 5. klasse her også, samt siste få ukene i 4. klasse etter at de har bestått sykkelprøven. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Her også tar de sykkelprøven på våren i 4. klasse og kan deretter sykle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 På vår skole får de lov til å begynne å sykle i slutten av 4. klasse. Da tar de sykkelsertifikat. Dette er en helt grei regel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 På skolene her i kommunen får ingen under 5. klasse bruke sykkel til skolen. Og før de får lov til å ta sykkelen i bruk på skoleveien, må de avlegge sykkelprøven, og ta "sykkellappen". Den innebærer også at sykkelen er i forsvarlig stand. Sånn var det også i min barndom i en helt annen kommune, og med mye mindre trafikk enn det er nå tildags. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 fra og med 5. klasse her også, samt siste få ukene i 4. klasse etter at de har bestått sykkelprøven. ''etter at de har bestått sykkelprøven'' Holder de på med sykkelprøven ennå!? Husker godt fokuset på denne da jeg gikk på barneskolen og konkurransen om å få færrest prikker. I sjette klasse klarte jeg omsider å få null! *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Her får de lov å sykle til skolen i 6. klasse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 ''etter at de har bestått sykkelprøven'' Holder de på med sykkelprøven ennå!? Husker godt fokuset på denne da jeg gikk på barneskolen og konkurransen om å få færrest prikker. I sjette klasse klarte jeg omsider å få null! *S* Hvis det var sykkelprøve på min skole da jeg var barn, har jeg glemt det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hvis det var sykkelprøve på min skole da jeg var barn, har jeg glemt det:-) Samme her... Eller muligens kunne ordet vært "fortrengt"... I min barndom - eller kanskje det var mest i min familie(?) - hadde man ikke barnesykler... Det ble å bruke store sykler. Jo, barnsykler fantes nok,- man de var ikke så vanlige å kjøpe som nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Samme her... Eller muligens kunne ordet vært "fortrengt"... I min barndom - eller kanskje det var mest i min familie(?) - hadde man ikke barnesykler... Det ble å bruke store sykler. Jo, barnsykler fantes nok,- man de var ikke så vanlige å kjøpe som nå. Slik var det hos meg også. Husker jeg fikk en brukt 17'' - en liten voksensykkel - da jeg var rundt 8 år. Det var stort :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Samme her... Eller muligens kunne ordet vært "fortrengt"... I min barndom - eller kanskje det var mest i min familie(?) - hadde man ikke barnesykler... Det ble å bruke store sykler. Jo, barnsykler fantes nok,- man de var ikke så vanlige å kjøpe som nå. Ja, det var mest store sykler, men så kom kombisyklene, og de ble umåtelig populære blant jentene. Husker hvor stort det var da jeg fikk min splitter nye, røde kombisykkel fra DBS! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ja, det var mest store sykler, men så kom kombisyklene, og de ble umåtelig populære blant jentene. Husker hvor stort det var da jeg fikk min splitter nye, røde kombisykkel fra DBS! :-) Kjæresten fikk kombisykkel da han var 6-7 år slik at søstra skulle kunne arve den. Tror det har satt varige spor for han snakker om det fremdeles, det var jo ingen _guttesykkel_! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Kjæresten fikk kombisykkel da han var 6-7 år slik at søstra skulle kunne arve den. Tror det har satt varige spor for han snakker om det fremdeles, det var jo ingen _guttesykkel_! ;o) *ha ha* stakkars gutt!! Nei de skulle ha Apache og slikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ja, det var mest store sykler, men så kom kombisyklene, og de ble umåtelig populære blant jentene. Husker hvor stort det var da jeg fikk min splitter nye, røde kombisykkel fra DBS! :-) Kombisykkel, ja. Det fikk vi aldri ;-) Husker det var stas... (noe skal man jo ha å være bitter for med barndommen....hehe. Vi brukte også gammeldagse beksømstøvler - arvede saker - huff :-) ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Kombisykkel, ja. Det fikk vi aldri ;-) Husker det var stas... (noe skal man jo ha å være bitter for med barndommen....hehe. Vi brukte også gammeldagse beksømstøvler - arvede saker - huff :-) ) Min bestevenninne hadde kombisykkel, og jeg var såå misunnelig. Husker det ennå. Og broren min hadde Apachesykkel, og jeg hadde en arvet sykkel med sånn "damesykkelfasong". Det var bare såå urettferdig altså! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.