Gjest minnah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Det var sammendrag av flere innlegg, hun har skrevet lengre nede i tråden. Hilsen ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Nei, og det har jeg lagt vekt på i innlegget......... Hva er problemet da? At du er misunnelig på at de har så mye fritid og har råd til å reise og kose seg før de blir for gamle? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg forundrer meg over besteforeldre som ikke vil se barnebarna og passe de i ny og n e. Vi har begge varianter, og heldigvis er moren min såpass ivrig at vi ikke har bruk for de som ikke gidder, men jeg hadde nok kommet til å mase litt på de andre hvis jeg ikke hadde hatt henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hva er problemet da? At du er misunnelig på at de har så mye fritid og har råd til å reise og kose seg før de blir for gamle? Hilsen Det er ikke noe "problem" her, som skrevet flere ganger så undres jeg bare over at ikke besteforeldrene vil se barnebarna sine mer. Thats it. Og som jeg også skrev - jeg forventer ingen *svar*, bare følte for å få ut litt irritasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Mener du at besteforeldrene er pliktige til å være barnevakt for dine barn bare fordi de er farfar og farmor til dem? Hilsen Det var da angivelig _ikke_ det hun skrev Les innlegget èn gang til, så kanskje du forstår bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg forundrer meg over besteforeldre som ikke vil se barnebarna og passe de i ny og n e. Vi har begge varianter, og heldigvis er moren min såpass ivrig at vi ikke har bruk for de som ikke gidder, men jeg hadde nok kommet til å mase litt på de andre hvis jeg ikke hadde hatt henne. Er man som besteforeldre forpliktet til å være barnevakt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Er man som besteforeldre forpliktet til å være barnevakt? Nei, men jeg synes det er snodig at de ikke VIL det selv. Og at man ikke er villig til å hjelpe sine egne barn selv om de er voksne og har flyttet hjemmefra for lengst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Mener du at besteforeldrene er pliktige til å være barnevakt for dine barn bare fordi de er farfar og farmor til dem? Hilsen Det er ikke det hun sier Jeg håper jeg blir en slik bestemor som vet når jeg skal ta kontakt og når jeg ikke skal (hvis jeg blir bestemor, da). Jeg håperjeg får et nært forhold til mine evnt. barnebarn. Jeg synes det er trist dersom mine foreldre ikke var interessert i sine egne barnebarn (hvilket de heldigvis er). Man kan ikke kreve det, selvfølgelig, men jeg hadde blitt skuffet. Uten tvil! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ja, tenk å bli provosert over at folk på ferie tar seg tid til å finne postkort. kjøpe frimerker og så bruke av sin korte ferietid til å skrive hilsener til kjære venner og familie. De burde hellere være beæret over at foreldrene tenker på dem på sine korte travle feriereiser. Hilsen Dummeste jeg har lest på lenge! Skal man virkelig føle seg beæret over at barnas besteforeldre tenker på dem? Jeg gleder meg villt til barnebarn en dag, og jeg vil ha dem så mye som mulig, og vil tilby meg frivillig. Det er jo faktisk små barn av mine barn, som jeg vil elske og ha masse glede av;) Synes innlegget ditt virker kaldt og hardt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hva er problemet da? At du er misunnelig på at de har så mye fritid og har råd til å reise og kose seg før de blir for gamle? Hilsen Å reise unner vi alle, tom trådstarter unnner dem det, skjønner ikke hva du finner så fryktelig negativt i innlegget hennes? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Det kan godt hende. Mannen min har som sagt flere ganger spurt om de kunne ha en hos seg en dag, men jeg vet ikke hva svaret var. Jeg har i utilregnelige øyeblikk skreket og ropt til mannen min i frustrasjon - hvorfor i helvete kan vi ikke få litt hjelp snart? Han har ikke akkurat videreformidlet det på den måten.. :-) men nå har jeg sluttet å spørre mannen min, men kanskje på tide å hinte igjen.. Føler liksom at det er han som bør ta den delen. Skjønner heller ikke at du hyler til mannen din. Han er da ikke ansvarlig for hvordan foreldrene hans lever livet sitt. Ikke har jeg tror på hinting heller. Si ting som det er! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Skjønner heller ikke at du hyler til mannen din. Han er da ikke ansvarlig for hvordan foreldrene hans lever livet sitt. Ikke har jeg tror på hinting heller. Si ting som det er! Jeg har i et par dårlige øyeblikk av desperasjon og underskudd på energi brølt dette til mannen min ja - jeg tror mange mødre kan forstå slik desperasjon - er ikke stolt av det, men han vet hvor "syk" jeg har vært i perioder. Men jeg er blitt litt bedre nå, heldigvis. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg støtter deg fullt ut i dine betraktninger. Synes du får uvanlig mye motbør. Jeg hadde ikke følt meg "beæret" om besteforeldre sendte meg et kort fra utlandet, jeg ville blitt glad, men altså ikke beæret. Den dag jeg får barnebarn, så ville jeg føle meg beæret over å ha dem hos meg;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 "De burde hellere være beæret over at foreldrene tenker på dem på sine korte travle feriereiser." ? Wow, dette var visst ikke kvelden for et hjertesukk på DOL minnah! I buskene satt tydeligvis krigerne klare...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg støtter deg fullt ut i dine betraktninger. Synes du får uvanlig mye motbør. Jeg hadde ikke følt meg "beæret" om besteforeldre sendte meg et kort fra utlandet, jeg ville blitt glad, men altså ikke beæret. Den dag jeg får barnebarn, så ville jeg føle meg beæret over å ha dem hos meg;) Takk for tilbakemelding :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Det er ikke noe "problem" her, som skrevet flere ganger så undres jeg bare over at ikke besteforeldrene vil se barnebarna sine mer. Thats it. Og som jeg også skrev - jeg forventer ingen *svar*, bare følte for å få ut litt irritasjon. Lenger nede skrev du: "Mannen min har som sagt flere ganger spurt om de kunne ha en hos seg en dag, men jeg vet ikke hva svaret var. Jeg har i utilregnelige øyeblikk skreket og ropt til mannen min i frustrasjon - hvorfor i helvete kan vi ikke få litt hjelp snart? " Men du endrer mening i hvert av innleggene dine, så det er ikke godt å vite hva du egentlig mener. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Wow, dette var visst ikke kvelden for et hjertesukk på DOL minnah! I buskene satt tydeligvis krigerne klare...! Ja, det var visst flere enn meg som trengte å lette på trykket i kveld ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Å reise unner vi alle, tom trådstarter unnner dem det, skjønner ikke hva du finner så fryktelig negativt i innlegget hennes? Hun har ropt og skreket til mannen sin om at han måtte mase på foreldrene om at de kunne passe barna. Jeg siterer fra et av innleggene hennes: "Jeg har i utilregnelige øyeblikk skreket og ropt til mannen min i frustrasjon - hvorfor i helvete kan vi ikke få litt hjelp snart? " Det forteller da at trådstarter forventer å få hjelp. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Vi som har 4 barn er ikke bortskjemt med at noen tilbyr seg å ha dem på overnatting. Det forstår jeg veldig godt da Det hender en eller to av dem er borte samtidig, men at alle har vært borte samme natt har jeg bare opplevd et par ganger. Vi vet at besteforeldre og tanter/onkler har både arbeid og annet de holder på med, og noen av dem viser virkelig at de bryr seg om barna selv om de ikke har dem hjemme hos seg. Det betyr mye. Hvis vi skal på noe stiller de opp som barnevakt, og da spør vi i god tid slik at de også kan planlegge litt framover. Jeg synes dere skal spørre besteforeldrene om en konkret dag, framfor å spørre om de kan ha dem en dag ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Et godt råd : Bare gi opp... Mine svigers passer aldi ungene. De passet eldste mann ei natt når var rundt 2år. Nå er han 5år. Lille snuppa har de aldri passet. Ikke en time engang. De vil ikke. Og de bor under 10 min bilkjøring unna. Jeg har brukt mye energi på tid på å være forbanna, skuffet og såret. Men det hjelper så lite.. Det beste er å respektere ders valg, og bare innfinne seg med at situasjonen er slik. Men du dæven så vanskelig det kan være! Hvertfall når de passer det andre barnebarnet, og det h*n med på gøye ting. Provoserende, og trist for mine unger! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.