Gjest minnah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Lenger nede skrev du: "Mannen min har som sagt flere ganger spurt om de kunne ha en hos seg en dag, men jeg vet ikke hva svaret var. Jeg har i utilregnelige øyeblikk skreket og ropt til mannen min i frustrasjon - hvorfor i helvete kan vi ikke få litt hjelp snart? " Men du endrer mening i hvert av innleggene dine, så det er ikke godt å vite hva du egentlig mener. Hilsen Jeg har i øyeblikk vært helt desperat etter avlastning ja. Jeg tror mange mødre kan relatere seg til det. Nevnte dette fordi Lillemus foreslo at vi skulle spørre dem direkte, og slik ble svaret mitt for å forsikre om at vi (mannen min) _har_ spurt. Men desperate øyeblikk går heldigvis over, så resten av tiden klarer vi fint å ta vare på ungene selv, og jeg nøyer meg med å undres over besteforeldrene. Jeg lurer også på hvorfor du så innmari gjerne vil stille meg til veggs her, men det får være din sak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Dummeste jeg har lest på lenge! Skal man virkelig føle seg beæret over at barnas besteforeldre tenker på dem? Jeg gleder meg villt til barnebarn en dag, og jeg vil ha dem så mye som mulig, og vil tilby meg frivillig. Det er jo faktisk små barn av mine barn, som jeg vil elske og ha masse glede av;) Synes innlegget ditt virker kaldt og hardt. Ja, man skal ikke ta det som en selvfølge og til og med bli sint for det. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Et godt råd : Bare gi opp... Mine svigers passer aldi ungene. De passet eldste mann ei natt når var rundt 2år. Nå er han 5år. Lille snuppa har de aldri passet. Ikke en time engang. De vil ikke. Og de bor under 10 min bilkjøring unna. Jeg har brukt mye energi på tid på å være forbanna, skuffet og såret. Men det hjelper så lite.. Det beste er å respektere ders valg, og bare innfinne seg med at situasjonen er slik. Men du dæven så vanskelig det kan være! Hvertfall når de passer det andre barnebarnet, og det h*n med på gøye ting. Provoserende, og trist for mine unger! "Hvertfall når de passer det andre barnebarnet, og det h*n med på gøye ting. Provoserende, og trist for mine unger!" uff da... det hørtes ikke bra ut.. :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hun har ropt og skreket til mannen sin om at han måtte mase på foreldrene om at de kunne passe barna. Jeg siterer fra et av innleggene hennes: "Jeg har i utilregnelige øyeblikk skreket og ropt til mannen min i frustrasjon - hvorfor i helvete kan vi ikke få litt hjelp snart? " Det forteller da at trådstarter forventer å få hjelp. Hilsen Det ville jeg også gjort i "utilregnelige" øyeblikk. Litt støtte bør vel nær familie gi? Eller skulle jeg bare drite i å hjelpe min gamle mor etc. Jeg ville føle meg beæret over å være sammen med barnabarna mine, hvis jeg får noen) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Vi som har 4 barn er ikke bortskjemt med at noen tilbyr seg å ha dem på overnatting. Det forstår jeg veldig godt da Det hender en eller to av dem er borte samtidig, men at alle har vært borte samme natt har jeg bare opplevd et par ganger. Vi vet at besteforeldre og tanter/onkler har både arbeid og annet de holder på med, og noen av dem viser virkelig at de bryr seg om barna selv om de ikke har dem hjemme hos seg. Det betyr mye. Hvis vi skal på noe stiller de opp som barnevakt, og da spør vi i god tid slik at de også kan planlegge litt framover. Jeg synes dere skal spørre besteforeldrene om en konkret dag, framfor å spørre om de kan ha dem en dag ) "Jeg synes dere skal spørre besteforeldrene om en konkret dag, framfor å spørre om de kan ha dem en dag )" Det er nok best ja. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ja, man skal ikke ta det som en selvfølge og til og med bli sint for det. Hilsen Er det det du mener jeg gjør? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ja, man skal ikke ta det som en selvfølge og til og med bli sint for det. Hilsen Hun tar det neppe som en selvfølge, men blir frustrert over besteforeldrenes lite interesse overfor barnebarna! Spesielt i en vanskelig og vond periode i livet hennes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 "Jeg synes dere skal spørre besteforeldrene om en konkret dag, framfor å spørre om de kan ha dem en dag )" Det er nok best ja. :-) Egentlig skjønner jeg deg godt, for jeg har irritert meg over de som slenger ungene hit uten å gi noe igjen. Jeg har jo så mange unger at en eller fra ikke spiller noen rolle Jeg har blitt flinkere til å sette grenser de siste par år da ) Mine har også en onkel og tante som aldri kjøper gaver, men de klager over at deres voksne barn ikke får en hilsen på dagen.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg har i et par dårlige øyeblikk av desperasjon og underskudd på energi brølt dette til mannen min ja - jeg tror mange mødre kan forstå slik desperasjon - er ikke stolt av det, men han vet hvor "syk" jeg har vært i perioder. Men jeg er blitt litt bedre nå, heldigvis. ;-) Frustrasjonen går som regel utover sine nærmeste.. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Er man som besteforeldre forpliktet til å være barnevakt? Nei! Selv ville jeg følt meg beæret over å ha barnebarn på besøk, og om jeg i tillegg hadde hjulpet en sliten mamma, så hadde det toppers. Min gamle mor trenger hjelp, er jeg forpliktet? Nei, men jeg elsker henne og ønsker å stille opp. Slik burde vel også besteforeldre tenke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg har i øyeblikk vært helt desperat etter avlastning ja. Jeg tror mange mødre kan relatere seg til det. Nevnte dette fordi Lillemus foreslo at vi skulle spørre dem direkte, og slik ble svaret mitt for å forsikre om at vi (mannen min) _har_ spurt. Men desperate øyeblikk går heldigvis over, så resten av tiden klarer vi fint å ta vare på ungene selv, og jeg nøyer meg med å undres over besteforeldrene. Jeg lurer også på hvorfor du så innmari gjerne vil stille meg til veggs her, men det får være din sak. Min far sa en gang at barn og unge mennesker hører sammen, og det er jeg helt enig i. Jeg har et barnebarn, som jeg gjerne ser, og som er en glad liten størrelse, men jeg blir sliten av å være sammen med henne, og det selv om faren er her og tar seg av alle hennes livsfornødenheter. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Nei! Selv ville jeg følt meg beæret over å ha barnebarn på besøk, og om jeg i tillegg hadde hjulpet en sliten mamma, så hadde det toppers. Min gamle mor trenger hjelp, er jeg forpliktet? Nei, men jeg elsker henne og ønsker å stille opp. Slik burde vel også besteforeldre tenke! "Slik burde vel også besteforeldre tenke" Det er selvfølgelig mest enkelt her i verden hvis alle ser ting nøyaktig som meg selv. Da blir det ingen problemer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Vi som har 4 barn er ikke bortskjemt med at noen tilbyr seg å ha dem på overnatting. Det forstår jeg veldig godt da Det hender en eller to av dem er borte samtidig, men at alle har vært borte samme natt har jeg bare opplevd et par ganger. Vi vet at besteforeldre og tanter/onkler har både arbeid og annet de holder på med, og noen av dem viser virkelig at de bryr seg om barna selv om de ikke har dem hjemme hos seg. Det betyr mye. Hvis vi skal på noe stiller de opp som barnevakt, og da spør vi i god tid slik at de også kan planlegge litt framover. Jeg synes dere skal spørre besteforeldrene om en konkret dag, framfor å spørre om de kan ha dem en dag ) Glimrende sagt;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 "Slik burde vel også besteforeldre tenke" Det er selvfølgelig mest enkelt her i verden hvis alle ser ting nøyaktig som meg selv. Da blir det ingen problemer. Ja, det er sant. Men jeg synes det blir en kald, kald verden om vi slutter å bry oss om våre nærmeste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ja, tenk å bli provosert over at folk på ferie tar seg tid til å finne postkort. kjøpe frimerker og så bruke av sin korte ferietid til å skrive hilsener til kjære venner og familie. De burde hellere være beæret over at foreldrene tenker på dem på sine korte travle feriereiser. Hilsen OMG... Beæret? Nei, vet du hva... Av alle sure oppstøt du har kommet med i det siste, så må vel de i denne tråden ta kaka...! Er du bare ute etter å "ta" andre, eller å provosere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ja, det er sant. Men jeg synes det blir en kald, kald verden om vi slutter å bry oss om våre nærmeste. Man kan da godt bry seg om ens nærmeste, selv om besteforeldrene ikke er barnevakt for barnebarna, bare fordi foreldrene ikke selv orker å ha dem med på minnedager og hotellovernattinger. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ja, det er sant. Men jeg synes det blir en kald, kald verden om vi slutter å bry oss om våre nærmeste. Enig. Men poenget mitt er at det er flere måter å bry seg på. Den dagen jeg blir bestefar, blir det lite barnevaktsitting fra min side. Ikke fordi jeg ikke vil bry meg, jeg vil nok heller hjelpe på annen måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 OMG... Beæret? Nei, vet du hva... Av alle sure oppstøt du har kommet med i det siste, så må vel de i denne tråden ta kaka...! Er du bare ute etter å "ta" andre, eller å provosere? Jeg synes at småbarnsforeldre, som selv har valgt å få barn, er altfor kravstor i forhold til at besteforeldrene skal stille opp som barnevakt for deres unger. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Min far sa en gang at barn og unge mennesker hører sammen, og det er jeg helt enig i. Jeg har et barnebarn, som jeg gjerne ser, og som er en glad liten størrelse, men jeg blir sliten av å være sammen med henne, og det selv om faren er her og tar seg av alle hennes livsfornødenheter. Hilsen ...og derfor tar du altså minnahs innlegg som et angrep på besteforeldre som ikke tåler å ha barnebarna på besøk/overnatting. At du blir sliten, det er mer tungtveiende for deg, enn at din sønn får et døgn med avlastning. Ser du ingen _glede_ i å hjelpe til? Jeg er glad jeg har oppegående foreldre, som har snuppa på 3 år og rambo på 6 år på overnatting nå, på eget initiativ. Slik får jeg litt alenetid med 8-åringen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg synes at småbarnsforeldre, som selv har valgt å få barn, er altfor kravstor i forhold til at besteforeldrene skal stille opp som barnevakt for deres unger. Hilsen Og det er det en ærlig sak at du synes... Leste jo lengre opp her at du selv har barnebarn, så det du ser såklart ting fra ditt eget perspektiv... Men det må finnes mindre ufine måter å formidle ditt syn på! Synes du er ute etter å "ta" trådstarter her, og henger deg opp i detaljer og bisetninger. La dette være det det er; et hjertesukk fra en sliten mamma, som kanskje også er litt sår på sine barns vegne siden bestefoeldrene er så uinteresserte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.