Gjest mandolina Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1221332712' post='3957665] ...og derfor tar du altså minnahs innlegg som et angrep på besteforeldre som ikke tåler å ha barnebarna på besøk/overnatting. At du blir sliten, det er mer tungtveiende for deg, enn at din sønn får et døgn med avlastning. Ser du ingen _glede_ i å hjelpe til? Jeg er glad jeg har oppegående foreldre, som har snuppa på 3 år og rambo på 6 år på overnatting nå, på eget initiativ. Slik får jeg litt alenetid med 8-åringen. Jeg er faktisk ikke fysisk i stand til å ta meg av barnebarnet mitt, jeg er for syk, når de er her kan jeg bare sitte i en stol og observere samspillet mellom far og datter, og snakke med henne, jeg greier bare å ha henne på fanget i korte stunder av gangen. Sønnen min kommer ikke hit for å få avlastning med sitt barn, han tar gjerne omsorgsoppgavene selv, det er en glede for ham. Han kommer hit for at vi som besteforeldre kan få kontakt med den søte lille barnebarnet vårt, ellers hadde vi ingen mulighet til det. Han reiser lang vei og det er 9 timers biltur een vei for at vi skal få oppleve gleden ved å se henne vokse til. Han setter ingen krav, men ofrer seg for at barnet og vi kan ha kontakt. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Man kan da godt bry seg om ens nærmeste, selv om besteforeldrene ikke er barnevakt for barnebarna, bare fordi foreldrene ikke selv orker å ha dem med på minnedager og hotellovernattinger. Hilsen Ja, tenk å måtte "orke" barnebarna sine, slik at din sønn eller datter skulle få nyte noen timer alene:( Ditt innlegg taler virkelig for seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Og det er det en ærlig sak at du synes... Leste jo lengre opp her at du selv har barnebarn, så det du ser såklart ting fra ditt eget perspektiv... Men det må finnes mindre ufine måter å formidle ditt syn på! Synes du er ute etter å "ta" trådstarter her, og henger deg opp i detaljer og bisetninger. La dette være det det er; et hjertesukk fra en sliten mamma, som kanskje også er litt sår på sine barns vegne siden bestefoeldrene er så uinteresserte. Men å bli fornærmet over å få postkort, det synes jeg tar kaka av selvopptatthet. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ja, tenk å måtte "orke" barnebarna sine, slik at din sønn eller datter skulle få nyte noen timer alene:( Ditt innlegg taler virkelig for seg selv. Det har du ingen bakgrunnsinformasjon til å kunne uttale deg om. Innlegget grenser til frekkhet. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Enig. Men poenget mitt er at det er flere måter å bry seg på. Den dagen jeg blir bestefar, blir det lite barnevaktsitting fra min side. Ikke fordi jeg ikke vil bry meg, jeg vil nok heller hjelpe på annen måte. Og det er greit. Føler man seg utilstrekkelig overfor små barn, så kan man si det, men det er jo viktig for barn å føle seg elsket, og hvem er nærmere enn besteforeldre....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Det har du ingen bakgrunnsinformasjon til å kunne uttale deg om. Innlegget grenser til frekkhet. Hilsen Vet du, jeg tenkte akkurat det samme om deg, at dine innlegg grenser til frekkhet. En sliten mor gir fra seg noen hjertesukk, og du er "all over" henne som en hauk i et hønsehus! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 OMG... Beæret? Nei, vet du hva... Av alle sure oppstøt du har kommet med i det siste, så må vel de i denne tråden ta kaka...! Er du bare ute etter å "ta" andre, eller å provosere? Tror hun er det i dag, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Og det er greit. Føler man seg utilstrekkelig overfor små barn, så kan man si det, men det er jo viktig for barn å føle seg elsket, og hvem er nærmere enn besteforeldre....? Ser at du forutsetter at jeg føler meg utilstrekkelig overfor små barn, noe som ikke kunne vært mer feil. Noen ganger lønner det seg å la sin egen forutinntatthet hvile litt, bare for å virke litt mer seriøs i debatter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Det er ikke alle som går like mye opp i rollen som besteforledre nei. Vi må spørre for det meste, MEN, vi har også fått uventet barnevakt og da har de reist på danmarksturer og div steder og hytter i Norge. Stor glede for hele familien det Jeg forstår at du trenger avlastning. Kan det være at de er engstelige for å ikke få sovet om natta pga deres minste? Eller at de ikke forstår hva barnet vil osv... Jeg tror jeg ville oppsøkt dem litt for å se om de tar opp kontakten og besøker dere også. Det er nok lettere å tilby tjenester når de kjenner barna.. Og du må kanskje våge å spørre om barnevakt, men god tid i forveien da er nok best.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Men å bli fornærmet over å få postkort, det synes jeg tar kaka av selvopptatthet. Hilsen Nå sa hun ikke at hun ble fornærmet da, men provosert... Flisespikkeri ja, men rett skal være rett... Når en irritasjon har bygd seg opp over lengre tid, så skal det utrolig lite til for å bli provosert - det tror jeg selv du kan ha erfart opp gjennom livet... Har aldri du opplevd å ha irrasjonelle tanker og reaksjoner på ting? Det har i hvert fall jeg, og det kan være utrolig dumt når man tenker på det i ettertid, men svært reelt der og da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1221332712' post='3957665] ...og derfor tar du altså minnahs innlegg som et angrep på besteforeldre som ikke tåler å ha barnebarna på besøk/overnatting. At du blir sliten, det er mer tungtveiende for deg, enn at din sønn får et døgn med avlastning. Ser du ingen _glede_ i å hjelpe til? Jeg er glad jeg har oppegående foreldre, som har snuppa på 3 år og rambo på 6 år på overnatting nå, på eget initiativ. Slik får jeg litt alenetid med 8-åringen. Så koselig å lese;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg er faktisk ikke fysisk i stand til å ta meg av barnebarnet mitt, jeg er for syk, når de er her kan jeg bare sitte i en stol og observere samspillet mellom far og datter, og snakke med henne, jeg greier bare å ha henne på fanget i korte stunder av gangen. Sønnen min kommer ikke hit for å få avlastning med sitt barn, han tar gjerne omsorgsoppgavene selv, det er en glede for ham. Han kommer hit for at vi som besteforeldre kan få kontakt med den søte lille barnebarnet vårt, ellers hadde vi ingen mulighet til det. Han reiser lang vei og det er 9 timers biltur een vei for at vi skal få oppleve gleden ved å se henne vokse til. Han setter ingen krav, men ofrer seg for at barnet og vi kan ha kontakt. Hilsen Og likevel viser du ingen hensyn selv? Uforståelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ser at du forutsetter at jeg føler meg utilstrekkelig overfor små barn, noe som ikke kunne vært mer feil. Noen ganger lønner det seg å la sin egen forutinntatthet hvile litt, bare for å virke litt mer seriøs i debatter. Mente ikke egentlig deg, men mer generelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Man kan da godt bry seg om ens nærmeste, selv om besteforeldrene ikke er barnevakt for barnebarna, bare fordi foreldrene ikke selv orker å ha dem med på minnedager og hotellovernattinger. Hilsen Du er virkelig i slaget i kveld - jaggu har du funnet noe å hakke på! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg er faktisk ikke fysisk i stand til å ta meg av barnebarnet mitt, jeg er for syk, når de er her kan jeg bare sitte i en stol og observere samspillet mellom far og datter, og snakke med henne, jeg greier bare å ha henne på fanget i korte stunder av gangen. Sønnen min kommer ikke hit for å få avlastning med sitt barn, han tar gjerne omsorgsoppgavene selv, det er en glede for ham. Han kommer hit for at vi som besteforeldre kan få kontakt med den søte lille barnebarnet vårt, ellers hadde vi ingen mulighet til det. Han reiser lang vei og det er 9 timers biltur een vei for at vi skal få oppleve gleden ved å se henne vokse til. Han setter ingen krav, men ofrer seg for at barnet og vi kan ha kontakt. Hilsen Så du tar innlegget mitt som et angrep på deg personlig?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Så du tar innlegget mitt som et angrep på deg personlig?? Nei, jeg synes bare at småbarnsforeldre er for kravstore i forhold til sine foreldre, at de skal stille opp som barnevakt i hytt og pine. Foreldrene har selv hatt sin tørn med barnepass, våkenetter, skolemas og tenåringsopprør fra sine egne barn, og så unner du dem ikke å ha det litt godt, reise litt og nyte livet så lenge de har helse og penger til det. Nei, da, de skal stille opp som barnevakt, barneoppdragere og jeg vet ikke hva, for barnebarna sine, når de nettopp selv er blitt kvitt ansvaret for egne barn. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Men å bli fornærmet over å få postkort, det synes jeg tar kaka av selvopptatthet. Hilsen Det var nok heller ment som en innrømmelse over at inegn er perfekt, og slett ikke jeg selv. Men jeg tror jeg forstår hvor bitterheten din kommer fra, og det er fryktelig leit at du er såpass syk som du sier. Jeg kan forstå at du blir provisert, du er mye sykere enn meg som "klager" over mine barns besteforeldre. Jeg ser den, men synd du måtte bite så hardt fra deg. Dette er ikke ironisk eller sarkastisk ment. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg støtter deg fullt ut i dine betraktninger. Synes du får uvanlig mye motbør. Jeg hadde ikke følt meg "beæret" om besteforeldre sendte meg et kort fra utlandet, jeg ville blitt glad, men altså ikke beæret. Den dag jeg får barnebarn, så ville jeg føle meg beæret over å ha dem hos meg;) Jeg føler meg da heller ikke "beæret" over å få et kort i posten, men jeg blir langt fra provosert over det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Nei, jeg synes bare at småbarnsforeldre er for kravstore i forhold til sine foreldre, at de skal stille opp som barnevakt i hytt og pine. Foreldrene har selv hatt sin tørn med barnepass, våkenetter, skolemas og tenåringsopprør fra sine egne barn, og så unner du dem ikke å ha det litt godt, reise litt og nyte livet så lenge de har helse og penger til det. Nei, da, de skal stille opp som barnevakt, barneoppdragere og jeg vet ikke hva, for barnebarna sine, når de nettopp selv er blitt kvitt ansvaret for egne barn. Hilsen "Nei, jeg synes bare at småbarnsforeldre er for kravstore i forhold til sine foreldre, at de skal stille opp som barnevakt i hytt og pine." Jeg synes ikke det er kravstort å ha et _ønske_ om at besteforeldre kan tilbringe tid med barnebarna sine 3-4 ganger i året. Uten oss foreldrene. "Nei, da, de skal stille opp som barnevakt, barneoppdragere og jeg vet ikke hva, for barnebarna sine, når de nettopp selv er blitt kvitt ansvaret for egne barn." I dette tilfellet er de "kvitt" ansvaret for egne barn for over 10 år siden. Hvis slik "kvitting" regnes fra når barna fyller 18. Heller ikke er det snakk om barnevakt annenhver helg slik at jeg og mannen min kan gå på fest. Men jeg anser nå diskusjonen min med deg som avsluttet, har skrevet et mer elle rmindre endelig svar til deg lenger ned. God natt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Nei, jeg synes bare at småbarnsforeldre er for kravstore i forhold til sine foreldre, at de skal stille opp som barnevakt i hytt og pine. Foreldrene har selv hatt sin tørn med barnepass, våkenetter, skolemas og tenåringsopprør fra sine egne barn, og så unner du dem ikke å ha det litt godt, reise litt og nyte livet så lenge de har helse og penger til det. Nei, da, de skal stille opp som barnevakt, barneoppdragere og jeg vet ikke hva, for barnebarna sine, når de nettopp selv er blitt kvitt ansvaret for egne barn. Hilsen Det er mye mindre press på besteforeldre enn det noen gang har vært! Poenget er at besteforeldre er yngre, og kanskje har full jobb etc. Men det har ikke minnah sine svigerforeldre. Synes du er laangt ute på "tyttebærtur" når du insunierer at besteforeldre blir misbrukt. Mange blir ikke _brukt_ engang! Ta deg sammen nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.