Gå til innhold

Mattelekse

Snikkersen

Anbefalte innlegg

Jeg er bare lei av å lese om at det er alle andre sine feil, at folk ikke får tid nok til å hjelpe barna med lekser eller til å pleie ekteskapet.

De har jo selv valgt å arbeide full tid og å få barn, og kjøpe hus, bil, hytte, campingvogn, båt, garasje, hage eller hva de nå kan finne på å bruke de pengene til, som de absolutt må ut i arbeidslivet for å tjene, slik at de får for lite tid til familien sin.

Så de klager over at skolen skal hjelpe barna med leksene, eller at de evt. ikke skal ha lekser, fordi det krever noe av foreldrene.

Ellers klager de over at de ikke kan komme på hotellovernatting fordi besteforeldrene ikke vil passe barnebarna.

Jeg vil prøve å få folk til å få folk til å snu på problemstillingen deres og se på behovene deres fra en annen vinkel. Vise at folk er blitt for kravstore til andre, og at de kanskje er de selv, som må redusere på kravene sine.

Hilsen

Er så helt enig med deg!

Det er ingen som har skyld eller ansvar for noe, det er alltid "de andre"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Holmes

8

• Bookworm

8

• Snikkersen

6

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Hørtes litt mye ut syns jeg. Her får de alle leksene på mandag, skriftlige lekser skal leveres inn på torsdag.

Jeg kjøpte en kule - ramme til min sønn, den ble flittig brukt i 1. og 2. nå er han i 3. å har ikke brukt den enda. Poenget i matte nå er at de ikke skal lære seg spesielle metoder til å løse oppgavene på. Alt er riktig bare barnet forstår hva åssen de gjør det. Noe med at ikke alle har samme logiske sans osv.

Så en kule - ramme var helt supert fikk jeg beskjed om.

Ellers så hadde jeg gitt beskjed om at leksene burde komme på mandag så de ha litt mer tid til å gjør de, i tillegg til at man faktisk kan forvente av en lærer at leksene blir samlet inn å rettet, viss ikke så er det demotiverende som du sier, men det blir også vanskeligere for læreren å legg opp til tilpasset undervisning når ikke de ser over leksene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Å herregud, tror jeg venter til du er ferdig med PMS eller hva det enn er som rir deg om dagen...

So long...

Dette er hersketeknikk.

Det tyr en til når en er gått tom for relevant argumentasjon.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hersketeknikk.

Det tyr en til når en er gått tom for relevant argumentasjon.

Vennlig hilsen

Hehe, jasså, sier du det... heller hersketeknikk enn å rakke ned på andre for hvordan de lever livene sine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. klassingen vår bruker Abakus. Hun har gjerne noen sider som skal gjøres i løpet av uka, og dette gjør hun stort sett ferdig på skolen.

De har ikke begynt å trekke fra med tall over 10 enda.

Klassen har hatt endel problemer med uro, og læreren fokuserer på å få klassen til å fungere. Derfor går hun litt langsomt frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Hehe, jasså, sier du det... heller hersketeknikk enn å rakke ned på andre for hvordan de lever livene sine!!

De skriver jo selv inn til Dol og utleverer jo seg selv og vil ha at andre gir uttrykk for sin mening om hvordan deres liv og problemstillinger er, slik de selv formulerer det.

Og så er er det blitt nedrakking, når andre er ikke gir dem medhold, men forsøker å få de til å se saken fra en annen vinkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De skriver jo selv inn til Dol og utleverer jo seg selv og vil ha at andre gir uttrykk for sin mening om hvordan deres liv og problemstillinger er, slik de selv formulerer det.

Og så er er det blitt nedrakking, når andre er ikke gir dem medhold, men forsøker å få de til å se saken fra en annen vinkel?

Det er virkelig forskjell på å prøve å få folk til å se ting fra en annen vinkel, og å si at de ikke burde ha skaffet seg barn hvis de ikke har tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Det er virkelig forskjell på å prøve å få folk til å se ting fra en annen vinkel, og å si at de ikke burde ha skaffet seg barn hvis de ikke har tid!

Da får de jo bare rydde tid i kalenderen til barna, barna er vel det viktigste de har i levene sine.

Har de for lite tid, som situasjonen er nå, så får de jo gjøre en forandring eks. mht å jobbe mindre bl.a.

De kan jo ikke bare klage på at skolen gir barna lekser og at de ikke har tid til å hjelpe barna med disse leksene, som barna har vanskelig ved å forstå.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får de jo bare rydde tid i kalenderen til barna, barna er vel det viktigste de har i levene sine.

Har de for lite tid, som situasjonen er nå, så får de jo gjøre en forandring eks. mht å jobbe mindre bl.a.

De kan jo ikke bare klage på at skolen gir barna lekser og at de ikke har tid til å hjelpe barna med disse leksene, som barna har vanskelig ved å forstå.

Hilsen

Ok, det er din mening - når det gjelder trådstarter her, så var det vel egentlig ikke tidsaspektet som var problemet, men om 2.klassingen hadde for mye lekser, uten å ha blitt forklart på skolen hvordan dette skulle gjøres. Det må vet være lov å spørre om, uten at man blir beskyldt for å ha for lite tid til barna sine.

Jeg ser at dine kommentarer også kommer lenger ned i tråden, etter at folk har "klaget" over at elever evt. må gjøre lekser hjemme, og at de heller skulle hatt leksehjelp på SFO eller lenger skoledag. Jeg kan på en måte se poenget ditt ut fra dette, men en mor reagerer insitinktivt når noen påpeker at hun kanskje ikke har tid til barna sine....

Likevel må det være lov å diskutere om barn har for mye lekser, uten at man blir beskyldt for ikke å ha tid/ikke å gidde å hjelpe med lekser (eller kanskje faktisk ikke klarer å hjelpe med lekser)... Det var dine bastante kommentarer jeg reagerte på (bør ikke få barn...), ikke egentlig poenget i dine innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...