Gå til innhold

Barn har godt av tidsklemma!

Snikkersen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du setter et spørsmål etter ditt eget utsagn ser jeg:-)

Jeg kan ikke uttale meg om andre enn meg selv selvsagt, men jeg ville nok aldri latt en slik undersøkelse påvirke meg i noen grad slik at jeg økte min stillingsprosent (er av de mange som jobber deltid) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er forskjellige - både barn og voksne. Det viktigste er vel fortsatt å lytte til egen magefølelse - både hva gjelder egne behov, men ikke minst barnas behov. Min sønn stortrives med å ha noen timer alene på ettermiddagen, og selv vet jeg at jeg er en mye bedre mamma om jeg samtidig får yte bra på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man tro på denne artiklen må mine barn være dypt ulykkelig og uselvstendige. Jeg har altid jobbet deltid og vært mye hjemme med begge to.

Men merkelig nok - de klarer seg godt begge to, både faglig og sosialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bareentanke

Ingen har godt av tidsklemma, den medfører stress som igjen fører til sykdom.

Barn lærer enkelt å tilpasse seg når de må. Og det er ingen tvil om at barn når de når en viss alder kan nyte godt av noen timer alene etter skoletid.

Utover det bør folk selv kjenne på hva som er riktig for seg selv og sin familie i forhold til prioriteringer. Men alle er best tjent med minimal tidsklemme og ro rundt det som skal foregå i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kan tenke

Herlighet så mye fordømmer mot mødre som er hjemme. Jeg jobber 30 prosent men barna mine får lære seg masse selvstendighet allikevel. De har kledd på seg og smurt maten sin selv de var små. De får også tid for seg selv.Selvstendighet og alenetid er en del av oppdragesen og har ikke noe med hvor mye jeg er hjemme eller ikke. Virker som forfatteren mobber hjemmeværende, som om ikke de kan tenke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går jeg for helgardering - hjemmekontor.

Ungene mine har nylig uttalt seg om mamma jobber mye, og de sa at neida, mamma jobber ganske lite, hun er alltid tilgjengelig. Dette i en periode med ti til tredve timer overtid per uke...... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som nå går i barneskolen, har mye lengre skoledager enn for ikke så altfor lenge siden. Dessuten er det tilbud om SFO til de blir ganske store. Så jeg synes egentlig det er litt merkelig at man fremdeles snakker om "det triste og ensomme nøkkelbarnet som kommer hjem til tomt hus".

Det ville være merkelig om det var store forskjeller mellom de barna som kommer hjem først og de som kommer samtidig med foreldrene. Det er antakelig mange andre forhold som spiller mye sterkere inn. At foreldrene finner ut at junior er moden nok til å gå hjem selv fra skolen eller SFO sammen med kompisene, betyr jo ikke at de forsvinner fra arenaen fram til leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arbeider deltid, og trives godt med det. Gjør husarbeid når ungene er i skole/barnehage. Da kan jeg konsentrere meg om dem når de kommer hjem. Jeg tror ikke det ene trenger å være bedre enn det andre. Jeg har valgt å legge karriere på hylla for å ta hensyn til ungene. Pappa i huset gjør karriere, og er alltid veldig sliten. Det er ikke tvil om at jeg hadde hatt dårligere tid og vært mer sliten hvis jeg hadde jobbet 100%. Da hadde nok ungene merket det også. Det er jo individuelt hvordan hver familie takler tidsklemma. Men jeg orker ikke å gå igjennom livet og mine barns barndom å være så sliten at jeg nesten ikke husker hverdagen. Livet er for kort, og karriere er ikke det viktigste for meg selv om jeg har maaange års utdannelse. Ungene og min egen helse kommer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...