morsan Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 He he, skulle jeg BRODERT kalender, så hadde det blitt noen stusselige adventstider fremover ja...! Å, gjett om det tok lang tid!! ;-) Jeg hadde ikke brodert siden sømmen på skola, og da bare en bitteliten brosje som ikke ble ferdig og hvor korsstingene ikke "kryssa samme veien". Så gikk jeg hen og kjøpte en kjempestor pakke, absolutt ikke nybegynnervariasjon. Og jeg gjorde stadig vekk feil og måtte ta opp osv. Men med ett år til på meg ble den såvidt feridg *he he* Satt oppe halve natt til 1. desember og monterte (dvs brette inn kanter, sy sammen (for hånd!!) fôre baksiden) samt sy fast ringene;-) Men nå i ettertid er jeg kjempeglad for innsatsen, da;-) Håper den etterhvert blir brukt av barnebarn også:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg har to gutter som no er 4 og 6 år. I år blir 3. året de får pakke kalender. De får pakke annenhver dag, med undtak av 1 og 24 desember da får de pakke begge to. Dette har fungert utmerket. I pakkene har jeg litt forskjellige ting. prøver å finne noe de har brukt for, som sokker og truser, men det er også gøye ting som såpebobbler, små biler, bøker osv. På julaften har jeg pleid å gi dem hver sin DVD. Dette for at tiden skal gå litt fortere for dem. Jeg putter aldri snop i pakkene. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det til neste år da jenten min skal ha kalender også Ja, skjønner at det blir vanskelig med inntreden av et barn til. Men ettersom gutta allerede er vant med "hver sin gang" så kanskje de kjøper lettere at lillesøster også skal med? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Å, gjett om det tok lang tid!! ;-) Jeg hadde ikke brodert siden sømmen på skola, og da bare en bitteliten brosje som ikke ble ferdig og hvor korsstingene ikke "kryssa samme veien". Så gikk jeg hen og kjøpte en kjempestor pakke, absolutt ikke nybegynnervariasjon. Og jeg gjorde stadig vekk feil og måtte ta opp osv. Men med ett år til på meg ble den såvidt feridg *he he* Satt oppe halve natt til 1. desember og monterte (dvs brette inn kanter, sy sammen (for hånd!!) fôre baksiden) samt sy fast ringene;-) Men nå i ettertid er jeg kjempeglad for innsatsen, da;-) Håper den etterhvert blir brukt av barnebarn også:-) Ja den plikten bør de jaggu føle, etter at bestemor har svettet over den kalenderen i FLERE ÅR! He he... Jeg fikk en sånn kalender en gang jeg, av moren til min daværende stefar. Hun hadde brodert den spesiellt til meg, velmenende som hun var! Det var bare det at jeg var 16, og det var vel det eneste året den blei brukt...! Men jeg har den enda da, og kan evt bruke den til jenta mi en dag, dersom jeg går bort fra fyrstikkalenderen av en eller annen grunn:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Vel, når tiden er inne så får tiåringen pakke hver helg og en egenvalgt kalender fra butikken. De største får flax-kalender og sjokoladekalender. Eldste var vel tre første gang med kalender, når lillebor vokste til så fikk han som toåring (pga eldstemann) og samme med minsten her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Vel, når tiden er inne så får tiåringen pakke hver helg og en egenvalgt kalender fra butikken. De største får flax-kalender og sjokoladekalender. Eldste var vel tre første gang med kalender, når lillebor vokste til så fikk han som toåring (pga eldstemann) og samme med minsten her. Og de eldste synes det er greit at minstemann får pakkekalender men de får Flax? Det er jo mer spennende for de litt eldre det da, men likevel er pakker merkverdig tiltrekkende for de fleste:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Ja den plikten bør de jaggu føle, etter at bestemor har svettet over den kalenderen i FLERE ÅR! He he... Jeg fikk en sånn kalender en gang jeg, av moren til min daværende stefar. Hun hadde brodert den spesiellt til meg, velmenende som hun var! Det var bare det at jeg var 16, og det var vel det eneste året den blei brukt...! Men jeg har den enda da, og kan evt bruke den til jenta mi en dag, dersom jeg går bort fra fyrstikkalenderen av en eller annen grunn:-) ''Ja den plikten bør de jaggu føle, etter at bestemor har svettet over den kalenderen i FLERE ÅR! He he...'' *knegg* Men problemet er vel at man risikerer å få en svigerdatter som har kalender fra sin barndom, og som trumfer gjennom bruk av den;-) Har lest nok på dol til å vite hva som fort kan vente...;-) ''Jeg fikk en sånn kalender en gang jeg, av moren til min daværende stefar. Hun hadde brodert den spesiellt til meg, velmenende som hun var!'' Oi, det var utrolig snilt, da! En stebestemor!! Imponert. ''Det var bare det at jeg var 16, og det var vel det eneste året den blei brukt...! '' Hmm... ja denne feilen kan fort gjøres av både foreldre og besteforeldre - ste eller ikke. Man glemmer hvor store barna har blitt. ''Men jeg har den enda da, og kan evt bruke den til jenta mi en dag, dersom jeg går bort fra fyrstikkalenderen av en eller annen grunn:-)'' Skjønner nesten ikke at du vil ha fyrstikkalender når du har en slik en*S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 ''Ja den plikten bør de jaggu føle, etter at bestemor har svettet over den kalenderen i FLERE ÅR! He he...'' *knegg* Men problemet er vel at man risikerer å få en svigerdatter som har kalender fra sin barndom, og som trumfer gjennom bruk av den;-) Har lest nok på dol til å vite hva som fort kan vente...;-) ''Jeg fikk en sånn kalender en gang jeg, av moren til min daværende stefar. Hun hadde brodert den spesiellt til meg, velmenende som hun var!'' Oi, det var utrolig snilt, da! En stebestemor!! Imponert. ''Det var bare det at jeg var 16, og det var vel det eneste året den blei brukt...! '' Hmm... ja denne feilen kan fort gjøres av både foreldre og besteforeldre - ste eller ikke. Man glemmer hvor store barna har blitt. ''Men jeg har den enda da, og kan evt bruke den til jenta mi en dag, dersom jeg går bort fra fyrstikkalenderen av en eller annen grunn:-)'' Skjønner nesten ikke at du vil ha fyrstikkalender når du har en slik en*S* Åja, du har èn sønn du! Ikke lurt å satse alt på ett kort veit du;-) Har tenkt på det selv, at hvis jeg får en sønn, så kommer jeg sansynligvis til å få ei svigerdatter også! Grøss... Og med den innstillingen, så får vi nok et godt forhold;-) Joda, denne stebestemoren er ei skikkelig trivelig dame! Hun klemmer meg fortsatt godt, og klyper meg i kjaken når vi møtes på gata:-) Fyrstikkalender er tradisjon gett, pluss at jeg er litt imot å bruke masser av penger på pakkekalendere! Det går jo selvfølgelig ann å gjøre de rimelige også, men jeg tviholder liksom på denne fyrstikkalenderen da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Og de eldste synes det er greit at minstemann får pakkekalender men de får Flax? Det er jo mer spennende for de litt eldre det da, men likevel er pakker merkverdig tiltrekkende for de fleste:-) Mine er tenåringer. De fikk pakker hver herlg til de ble tenåringer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Mine er tenåringer. De fikk pakker hver herlg til de ble tenåringer Joda, men klarer de å se det sånn altså? Jeg tror min søster hadde blitt rimelig skuffet dersom hun hadde blitt "for gammel", men jeg fortsatt fikk! Men for det første var vi kanskje tettere i alder, og for det andre så får jo dine tenåringer også, bare noe annet! Bra det fungerer da:-) Trenger jo ikke lete etter trøbbel der det er fred;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 O` julestemning - vik fra meg! Vil ikke komme i julestemning enda altså, må holde på den til desember! I hvert fall til midten av november... ;-) Men ærlig talt! Er det faktisk sånn du lever i desember, eller tittet du på et romantisk julekort fra i fjor og drømte litt nå??! Åhh, nå gleder jeg meg altså! Min første jul med eget barn:-) Sååå moro! Gledet meg enormt til hennes første 17. mai også, men den blei jo steinkald og regnet bort! Men julaften skal ingenting få ødelegge:-) Oi oi oi! Tror jeg skal ta vare på svaret ditt jeg, og bruke det som inspirasjon når desember kommer:-) Får jeg lov? Nå har jeg null husmorevner og bitteliten fryser, så det blir nok kjøpekaker her! Og etter det sier lommeboka stopp, så da blir det ingen pakkelass heller... Men vi skal nok klare å kose oss likevel vi, med masseproduserte stearinlys og en tier på Frelsegryta:-) Si meg, dropper du hele slankingen på julaften, eller kan du spise ribbe og drikke alkohol på den "dietten" du går på? Ribbe og rødvin og konjakk er perfekt på denne dietten ;-) Må bare ta det forsiktig med klementinene.... Jo - dette er slikt jeg driver med i desember. Eller - fra oktober og utover... Og når jeg ikke gidder mer så erklærer jeg julen for åpnet uten å stresse meg opp over om det skulle vært vasket tak på badet eller ikke :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Minsten min var ett år sju mnd i desember i fjpr, og jeg hadde ikke tenkt meg noen kalender - helt til storesøster tok en tur på loftet og pakket inn 24 pakker med duplo og briotog fra lageret fra da hun var liten. Det falt i smak :-) Og mammaen måtte nesten stille opp med pakkekalender til storesøsteren..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Joda, men klarer de å se det sånn altså? Jeg tror min søster hadde blitt rimelig skuffet dersom hun hadde blitt "for gammel", men jeg fortsatt fikk! Men for det første var vi kanskje tettere i alder, og for det andre så får jo dine tenåringer også, bare noe annet! Bra det fungerer da:-) Trenger jo ikke lete etter trøbbel der det er fred;-) Jeg spurte om løsningen var grei, og det var den. -"Altså, vi får jo nok votter og sokker og sånt alikavel", sa de med et glimt i øyet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Åja, du har èn sønn du! Ikke lurt å satse alt på ett kort veit du;-) Har tenkt på det selv, at hvis jeg får en sønn, så kommer jeg sansynligvis til å få ei svigerdatter også! Grøss... Og med den innstillingen, så får vi nok et godt forhold;-) Joda, denne stebestemoren er ei skikkelig trivelig dame! Hun klemmer meg fortsatt godt, og klyper meg i kjaken når vi møtes på gata:-) Fyrstikkalender er tradisjon gett, pluss at jeg er litt imot å bruke masser av penger på pakkekalendere! Det går jo selvfølgelig ann å gjøre de rimelige også, men jeg tviholder liksom på denne fyrstikkalenderen da... ''Har tenkt på det selv, at hvis jeg får en sønn, så kommer jeg sansynligvis til å få ei svigerdatter også! Grøss... Og med den innstillingen, så får vi nok et godt forhold;-)'' Ikke sant? ;-) Sikkert ikke uten grunn at de flesteav dem som er misfornøyde med svigermor har en svigerinne også - dette borger for negativ forhåndsdømming fra svigermor og forskjellsbehandling av sønnebarn og datterbarn....;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Nei, her i huset har ikke ungene fått noen kalender før de har skjønt litt av hva det faktisk innebærer. Guttungen var 3 år da han fikk for første gang. Jentungen var 2 1/2 år. Vi har hjemmelagd pakkekalender. Noen av dagene inneholder aktiviteter (som pepperkakebaking, skøytegåing, henting av juletre osv), mens andre har småpakker (som klinkekuler, tyggis, hårstrikker osv). På julaften får de noe som drøyer tiden litt, som et julehefte, puslespill el.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg synes julekalender er en så koselig ting at jeg helt sikkert hadde laget en til en på 9 mndr. Men det er ikke et must for barnet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Minsten min var ett år sju mnd i desember i fjpr, og jeg hadde ikke tenkt meg noen kalender - helt til storesøster tok en tur på loftet og pakket inn 24 pakker med duplo og briotog fra lageret fra da hun var liten. Det falt i smak :-) Og mammaen måtte nesten stille opp med pakkekalender til storesøsteren..... Herlige storesøster. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Vi hadde pakkekalender når Poden var 14måneder. Tror det gikk bra. Året etter hadde vi pakkekalender igjen, og den måtte jeg fjerne, for det ble alt for mye mas, om disse pakkene ;-D Ja, etter det har det gått greit igjen. Om du ikke får veldig stor glede selv av å lage en i år, hadde jeg ventet. Men skjønner godt om ikke du klarer å vente ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 God jul, Valnøtt! Jeg fikk skikkelig julestemning! Jeg også :-) God jul :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 ''Ja den plikten bør de jaggu føle, etter at bestemor har svettet over den kalenderen i FLERE ÅR! He he...'' *knegg* Men problemet er vel at man risikerer å få en svigerdatter som har kalender fra sin barndom, og som trumfer gjennom bruk av den;-) Har lest nok på dol til å vite hva som fort kan vente...;-) ''Jeg fikk en sånn kalender en gang jeg, av moren til min daværende stefar. Hun hadde brodert den spesiellt til meg, velmenende som hun var!'' Oi, det var utrolig snilt, da! En stebestemor!! Imponert. ''Det var bare det at jeg var 16, og det var vel det eneste året den blei brukt...! '' Hmm... ja denne feilen kan fort gjøres av både foreldre og besteforeldre - ste eller ikke. Man glemmer hvor store barna har blitt. ''Men jeg har den enda da, og kan evt bruke den til jenta mi en dag, dersom jeg går bort fra fyrstikkalenderen av en eller annen grunn:-)'' Skjønner nesten ikke at du vil ha fyrstikkalender når du har en slik en*S* Ha! Ser for meg den ultrapedagogiske svigerdatteren som har planene klare for en aktivitetskalender som dreier seg om å gi bort leker og vaske skapene på innsiden, og så kommer farmor med _den_ gamle, snurpete broderigreia full av snop og plastleker og spolerer alt... :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Ha! Ser for meg den ultrapedagogiske svigerdatteren som har planene klare for en aktivitetskalender som dreier seg om å gi bort leker og vaske skapene på innsiden, og så kommer farmor med _den_ gamle, snurpete broderigreia full av snop og plastleker og spolerer alt... :-)) *gnir meg i hendene* ;-) (ps: LOL til det med å vaske skapene på innsiden!!*S*) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.