Gå til innhold

Greit for 9-åringer å se Robinson?

Gjest alt man lurer på..

Anbefalte innlegg

Gjest alt man lurer på..

Hei!

Det er sesongpremiere på Robinson i dag, et program jeg vanligvis ikke ser på.

Jeg har derimot en datter på 9 år som har veldig lyst til å se på denne sesongen. Grunnen til dette er at hun kjenner en av deltagerne.

Det varer til kl 21, en halvtime etter at hun vanligvis er i seng. Det kan jeg leve med. Noe annet er innholdet i programmet. Er det greit for en 9-åring å se det?

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mener jeg

Jeg har ikke barn selv, så har vel igrunn ikke "lov" til å uttale meg, men jeg må nå bare likevel;)

Skyve leggetiden er jo greit nok, som du sier selv. Men innholdet syns ikke jeg passer for en niåring. For det første kan det bli litt innviklet, med alle allianser og drittkasting som foregår. Det kan vel også forekomme litt skremmende scener innimellom og. Sitt i hvert fall sammen med henne og se på selv så kan du jo vurdere underveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fint en ni-åring kan se Robinson... Regner da med at det sitter en eller flere voksne sammen med henne, og kan forklare underveis hvis det er noe hun lurer på... Evt. revurdere etterhvert dersom det tar veldig av med konflikter osv - selv om en ni-åring tåler en del der også, så lenge det blir pratet om i ettertid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke at 9-åringer kan se Robinson. Unger under 10 år bør være i seng før kl 20/evt lese en stund før de sovner, slik at foreldre kan se dette i fred ;D Programmet varer til ca 21:20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alt man lurer på

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221418921' post='3958522]

Nei, jeg synes ikke at 9-åringer kan se Robinson. Unger under 10 år bør være i seng før kl 20/evt lese en stund før de sovner, slik at foreldre kan se dette i fred ;D Programmet varer til ca 21:20

Litt enig i det. Men i seng før kl 20 er kanskje litt tidlig? Jeg kjører vanligvis 20:30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om jeg synes innholdet er spesielt passende for 9-åringer, samt at jeg liker å ha 9-åringen min i seng til kl 21.00 på søndager for å ikke få en altfor skeiv start på uka. Han har alltid trengt mye søvn.

Men jeg regner med at pappaen har latt ham se det i dag, så vi får vel en diskusjon om det neste søndag, tenker jeg... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig i det. Men i seng før kl 20 er kanskje litt tidlig? Jeg kjører vanligvis 20:30.

Ungen kan jo lese en halvtime før h*n sovner...? Jeg liker barna best før ca kl 20 på kveldene, så jeg sørger for å få dem i seng i rett tid ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger på 8 og 10 fikk se på Robinson i dag. Vi ser selvfølgelig sammen med de. elve spillet med allianser og drittsenging er ikke så mye værre i Robinson enn i feks. Farmen som de også har sett på flere sesonger av.

Spesielt 8-åringen spør og kommenterer underveis på det hun lurer på, og vi snakker endel om hvordan mennesker bø være mot hverandre når det er konflikter og mye spill.

For oss er ikke tidspunktet noe problem, ungene er skjelden i seng før kl. 21.30 likevel, det er faktisk greiere å få de i seng på kvelder det er programmer de skal se på tv, da må de stelle seg og gjøre seg helt klare i siste reklamepause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Belønning for å lage baluba - fy fy:-)

''Belønning for å lage baluba - fy fy:-)''

He he, du sier noe der. Egentlig fikk jeg litt dårlig samvittighet for å nekte han å se det. Da han var kommet i seng så jeg det skuffa fjeset hans for meg, og lurte på om jeg hadde tenkt godt nok gjennom det her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Belønning for å lage baluba - fy fy:-)''

He he, du sier noe der. Egentlig fikk jeg litt dårlig samvittighet for å nekte han å se det. Da han var kommet i seng så jeg det skuffa fjeset hans for meg, og lurte på om jeg hadde tenkt godt nok gjennom det her ;)

Hehe, ja de kan å bruke oss, disse barna gitt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde spørre den deltageren hun kjenner hva h*n mener om saken...

jeg synes vel ikke deltakere i realityprogram har vetorett i diskusjoner om hvem som skal få lov å se på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke 9-åringer ennå, men synes kanskje ikke innholdet skulle være noe stort problem - mulig at leggetida er et større spørsmål siden det er mandag i morra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg aner ikkje hva programmet handler om annet enn det eg har lest i media, så eg utaler meg på litt dårlig grunnlag.

Men eg vet Christer Falck er med, og da syns eg ikkje det passer for ett barn på 9 år, sjøl om h*n kjenner en som er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette enda en intrige-drittsekkserie? Og måtte den aller råtneste vinne!

Om jeg lot mine barn se slik søppel, ville jeg minimum analysert episodene i fillebiter og framhevet hva som er verd å satse på av verdier her i livet. (Og det finner du neppe i Robinson.)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...