Mamma07 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Noen som har erfaring med dette? Var hos legen i går bare for å få sjekket det ut, og da var det trøske/sopp. Han sa det ville gå over av seg selv og at vi ikke trengte noe mot det.. Hun virker ikke plaget av det, selv om overlepper er full i trøske på innsiden og virker litt hoven. Kan se ut som en silikonleppe, hvis dere kan se det for dere Hun spiser fint og bryr seg ikke.. Hvor lenge kan det vare? Legen sa det kunne komme mer, før det forsvant. Jeg vet ikke når hun fikk det, så det ved en tilfeldighet da vi lekte i går. Takk for svar... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 To av mine hadde det, og begge smittet brystvortene mine. Jeg synes de små virket plaget av det, og det ble jeg også. Vi fikk medisin av legen, og da var det borte etter en ukes tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Problemet er at det kan smitte over til brystvortene dine. Men begge mine har hatt trøske uten at jeg fikk det, så det skjer ikke alltid. Førstemann hadde hele munnen og tunga full, og derfor fikk vi medisin. Men stakkaren skulle ha en hel 1 ml-sprøyte med denne gugga 4 ganger daglig, om jeg ikke husker feil, og jeg følte det nærmest var overgrep slik vi måtte tvinge det i han. Han hatet det. Så fant jeg tips et sted om å vaske munnen til babyen med farris - brukte en gasklut på fingeren, dyppet i farris og vasket forsiktig vekk det hvite belegget. Måtte gjøres en del ganger daglig, helst før hver amming for å hindre smitte. Det tok noen uker, men det forsvant. Gjentok med minstemor da hun også fikk trøske, og fikk startet på et tidlig tidspunkt slik at det fort forsvant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Problemet er at det kan smitte over til brystvortene dine. Men begge mine har hatt trøske uten at jeg fikk det, så det skjer ikke alltid. Førstemann hadde hele munnen og tunga full, og derfor fikk vi medisin. Men stakkaren skulle ha en hel 1 ml-sprøyte med denne gugga 4 ganger daglig, om jeg ikke husker feil, og jeg følte det nærmest var overgrep slik vi måtte tvinge det i han. Han hatet det. Så fant jeg tips et sted om å vaske munnen til babyen med farris - brukte en gasklut på fingeren, dyppet i farris og vasket forsiktig vekk det hvite belegget. Måtte gjøres en del ganger daglig, helst før hver amming for å hindre smitte. Det tok noen uker, men det forsvant. Gjentok med minstemor da hun også fikk trøske, og fikk startet på et tidlig tidspunkt slik at det fort forsvant. Jeg ammer ikke.. Men tror du det forsvinner fortere hvis jeg fjerner det hvite belegget? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg ammer ikke.. Men tror du det forsvinner fortere hvis jeg fjerner det hvite belegget? Det vet jeg ikke :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.