Gå til innhold

Kan 11 mnd gammel...

Mamma07

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De skal ikke få melk eller melkeprodukter før de er 1 år, men jeg synes no 11 mnd er så godt som 1 år at jeg hadde gitt det.. så sant det ikke er melkeallergi i familien eller noe da.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, finnes det egen babyyoghurt? Det har jeg ikke fått med meg :) Mine har fått vanlig yoghurt (uten kunstige søtstoffer) fra ca 10 mnd alder. Hva er forskjellen på babyyoghurt og vanlig yoghurt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ikke få melk eller melkeprodukter før de er 1 år, men jeg synes no 11 mnd er så godt som 1 år at jeg hadde gitt det.. så sant det ikke er melkeallergi i familien eller noe da.. =)

Yoghurt og andre syrnede melkeprodukter går fint fra 8-10 måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoghurt og andre syrnede melkeprodukter går fint fra 8-10 måneder :)

Jeg fikk beskjed fra helsesøster om 1 år .. men det er jo mulig det er forskjellig hva som anbefales rundtom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn fikk vanlig yoghurt fra ca. 8 mnd alder. Lærte at det var vangli søt-melk man helst skulle vente med. Men jeg har ikke engang hørt om baby-yoghurt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag1365380628

Ikke i følge min helsesøster.. Hun sa melk og melkeprodukter =)

Da min datter (som nå er 18) var liten het det seg at man kunne gi babyen valig h-melk og andre melkeprodukter fra 6 mnd. Også vanlig yoghurt og slikt.

Morsmelkerstatning var dyrt og det var greit å kunne gå over til vanlig melk ved halvårsalderen.

Merkelig hvordan tidene forandrer seg..nå er det ære være hvis noen gir en ti mnd gammel baby vanlig melk.

Man er jo klar over risikoen for allergi, men det var mye mindre av det før, til tross for at de små fikk både melk og andre ting man ikke gir babyer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Da min datter (som nå er 18) var liten het det seg at man kunne gi babyen valig h-melk og andre melkeprodukter fra 6 mnd. Også vanlig yoghurt og slikt. Morsmelkerstatning var dyrt og det var greit å kunne gå over til vanlig melk ved halvårsalderen. Merkelig hvordan tidene forandrer seg..nå er det ære være hvis noen gir en ti mnd gammel baby vanlig melk. Man er jo klar over risikoen for allergi, men det var mye mindre av det før, til tross for at de små fikk både melk og andre ting man ikke gir babyer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, finnes det egen babyyoghurt? Det har jeg ikke fått med meg :) Mine har fått vanlig yoghurt (uten kunstige søtstoffer) fra ca 10 mnd alder. Hva er forskjellen på babyyoghurt og vanlig yoghurt da?

Si det, de finner jo på så mye rart... Står sammen med babymaten i dagligvarebutikkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe allergi her.. Har fått skive med pålegg lenge, der er det jo melk i.. Jeg prøver jeg. Går nok helt fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i følge min helsesøster.. Hun sa melk og melkeprodukter =)

Har fått samme meld fra helsesøster. Melk og melkeprudukter. Samme med fisk og skalldyr. Men synes det er litt rart at ene mnd kan de ikke spise det, men med en gang er er 12 mnd så er alt greit. Forandrer de seg så mye på en mnd da! (for å tenke i det små)

Jaja, eg gir hvertfall youghurt til min 11 mnd gamle snuppe dupp... Fisk og skaldyr vil jeg vente til litt over året med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt greit.

Og et lite tips, start med vanlig yoghurt med biter i, så venner ungen seg til det :)

''Og et lite tips, start med vanlig yoghurt med biter i, så venner ungen seg til det :)''

Det gjorde vi, men da ungen kom i barnehagen serverte de bare Litago og da nektet ungen å spise vanlig yoghurt hjemme gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...