Mamma07 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Baby spise vanlig youghurt som vi spiser eller skal jeg fortsette å gi baby youghurt? Lurer på mye rart,jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 De skal ikke få melk eller melkeprodukter før de er 1 år, men jeg synes no 11 mnd er så godt som 1 år at jeg hadde gitt det.. så sant det ikke er melkeallergi i familien eller noe da.. =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jøss, finnes det egen babyyoghurt? Det har jeg ikke fått med meg Mine har fått vanlig yoghurt (uten kunstige søtstoffer) fra ca 10 mnd alder. Hva er forskjellen på babyyoghurt og vanlig yoghurt da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 De skal ikke få melk eller melkeprodukter før de er 1 år, men jeg synes no 11 mnd er så godt som 1 år at jeg hadde gitt det.. så sant det ikke er melkeallergi i familien eller noe da.. =) Yoghurt og andre syrnede melkeprodukter går fint fra 8-10 måneder 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Yoghurt og andre syrnede melkeprodukter går fint fra 8-10 måneder Jeg fikk beskjed fra helsesøster om 1 år .. men det er jo mulig det er forskjellig hva som anbefales rundtom.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Mine barn fikk vanlig yoghurt fra ca. 8 mnd alder. Lærte at det var vangli søt-melk man helst skulle vente med. Men jeg har ikke engang hørt om baby-yoghurt....... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg fikk beskjed fra helsesøster om 1 år .. men det er jo mulig det er forskjellig hva som anbefales rundtom.. 1 år gjelder for søtmelk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 1 år gjelder for søtmelk. Ikke i følge min helsesøster.. Hun sa melk og melkeprodukter =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Ikke i følge min helsesøster.. Hun sa melk og melkeprodukter =) Da min datter (som nå er 18) var liten het det seg at man kunne gi babyen valig h-melk og andre melkeprodukter fra 6 mnd. Også vanlig yoghurt og slikt. Morsmelkerstatning var dyrt og det var greit å kunne gå over til vanlig melk ved halvårsalderen. Merkelig hvordan tidene forandrer seg..nå er det ære være hvis noen gir en ti mnd gammel baby vanlig melk. Man er jo klar over risikoen for allergi, men det var mye mindre av det før, til tross for at de små fikk både melk og andre ting man ikke gir babyer nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Da min datter (som nå er 18) var liten het det seg at man kunne gi babyen valig h-melk og andre melkeprodukter fra 6 mnd. Også vanlig yoghurt og slikt. Morsmelkerstatning var dyrt og det var greit å kunne gå over til vanlig melk ved halvårsalderen. Merkelig hvordan tidene forandrer seg..nå er det ære være hvis noen gir en ti mnd gammel baby vanlig melk. Man er jo klar over risikoen for allergi, men det var mye mindre av det før, til tross for at de små fikk både melk og andre ting man ikke gir babyer nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Mine unger har fått Litago-yoghurt fordi det ikke er store fruktbiter i den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hva i alle dager er baby-yoghurt? Hva er spesielt med den? *nysgjerrig* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Jøss, finnes det egen babyyoghurt? Det har jeg ikke fått med meg Mine har fått vanlig yoghurt (uten kunstige søtstoffer) fra ca 10 mnd alder. Hva er forskjellen på babyyoghurt og vanlig yoghurt da? Si det, de finner jo på så mye rart... Står sammen med babymaten i dagligvarebutikkene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Hva i alle dager er baby-yoghurt? Hva er spesielt med den? *nysgjerrig* Ok, det het fruktpurè. Jeg trodde det het youghurt.. http://www.hipp.no/subpage.aspx?id=133 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 De skal ikke få melk eller melkeprodukter før de er 1 år, men jeg synes no 11 mnd er så godt som 1 år at jeg hadde gitt det.. så sant det ikke er melkeallergi i familien eller noe da.. =) Det er ikke noe allergi her.. Har fått skive med pålegg lenge, der er det jo melk i.. Jeg prøver jeg. Går nok helt fint... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Ikke i følge min helsesøster.. Hun sa melk og melkeprodukter =) Har fått samme meld fra helsesøster. Melk og melkeprudukter. Samme med fisk og skalldyr. Men synes det er litt rart at ene mnd kan de ikke spise det, men med en gang er er 12 mnd så er alt greit. Forandrer de seg så mye på en mnd da! (for å tenke i det små) Jaja, eg gir hvertfall youghurt til min 11 mnd gamle snuppe dupp... Fisk og skaldyr vil jeg vente til litt over året med... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Ok, det het fruktpurè. Jeg trodde det het youghurt.. http://www.hipp.no/subpage.aspx?id=133 Åja. Fruktpure har jo ingenting med yoghurt å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Det går nok helt greit. Og et lite tips, start med vanlig yoghurt med biter i, så venner ungen seg til det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Åja. Fruktpure har jo ingenting med yoghurt å gjøre. Nei Bare at de er i Youghurtbeger lignende greier 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Det går nok helt greit. Og et lite tips, start med vanlig yoghurt med biter i, så venner ungen seg til det ''Og et lite tips, start med vanlig yoghurt med biter i, så venner ungen seg til det :)'' Det gjorde vi, men da ungen kom i barnehagen serverte de bare Litago og da nektet ungen å spise vanlig yoghurt hjemme gitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.