Hugmee Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Storebror har begynt på "trening" i gymsal. Diverse idretter som de blir presentert for, og noen av de sier seg selv iforhold til klær (f.eks skøyter til vinteren). Men hva skal han ha på seg når det er trenign i sal inne? Har ikke lyst til å bruke masse penger på dyrt sportstøy som han snart vokser ut av likevel. Forslag til billig og smart treningstøy for en på snart 6 år? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Joggebukse eller treningsbukse, samt t-skjorte. Det har han sikkert fra før. På beina bruker de joggesko, turnsokker eller ingenting. Vi bruker samme joggesko som ute (vasker dem under), eller turnsokker (koster en drøy hundrings) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 En 5-åring svetter sjelden :-) så du trenger nok ikke tenke på spesielt sportstøy nei. Jeg ville brukt en vanlig t-trøye i bomull sammen med enkel shorts eller joggebukse avhengig av temperaturen i salen. Dette får du jo kjøpt i alle kjedebutikker. Gymsokker eller joggesko med hvit såle avhengig av hva trenerne foretrekker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Joggebukse og t-skjorte er vel ok. Joggebuksa kan han vel bruke til hverdags også. Og sommerens joggesko om de har lyse såler går greit innendørs.Skal de spille fotball bør han vel ha leggskinner, men de koster under 100 kroner 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Vanlig joggebukse og t-skjorte fra H&M 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 En 5-åring svetter sjelden :-) så du trenger nok ikke tenke på spesielt sportstøy nei. Jeg ville brukt en vanlig t-trøye i bomull sammen med enkel shorts eller joggebukse avhengig av temperaturen i salen. Dette får du jo kjøpt i alle kjedebutikker. Gymsokker eller joggesko med hvit såle avhengig av hva trenerne foretrekker. En fem åring svetter like mye som en voksen gjør, men svetten deres lukter ikke. Det begynner ikke å lukte før de kommer i puberteten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 T skjorte og shorts/joggebukse (av det lette slaget) utstyrspresset kommer tidsnok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 En fem åring svetter like mye som en voksen gjør, men svetten deres lukter ikke. Det begynner ikke å lukte før de kommer i puberteten Litt rart det der egentlig. Fersk svette lukter jo ikke noe særlig, det er bakterier som utvikler seg når svetten blir værende som skaper lukten. Hvorfor skulle det da være slik at barna lukter mindre enn voksne, hvis det er riktig som du sier at de svetter akkurat like mye? Min erfaring er at barn svetter mest fra hode, nakke og ansikt for å regulere kroppstemperaturen. Her kan svetten lettere fordampe og skaper sånn sett kanskje mindre lukt...? I forbindelse med pubertertsutvikling begynner de fleste å svette mer fra armhuler, lyske og andre mere "lukkede" områder som kanskje gir lettere grobunn for lukt....? Langt de fleste får også generelt økt svetteproduksjon i puberteten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Restene av sommergarderoben - shorts og t-skjorte. Legg heller pengene i gode dymsko du :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Shorts (evt. joggebukse hvis det er en kjølig gymsal), trøye og sko med såler som ikke sverter og som er beregnet på innetrening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg har vært instruktør for slike små i gymsal, og jeg anbefaler lang bukse - f.eks. joggebukse. Det har de aller fleste liggende. Alternativt en "ordentlig" treningsbukse, mine har f.eks. fått slike av ivrige idrettstanter. :-) På overkroppen har alle bare brukt ei helt vanlig t-skjorte. Hos oss får ikke 5-6-åringene bruke joggesko, så det kan du jo sjekke før du evt. går og kjøper nye. (Da bruker alle "ballettsko"/gymsokker.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Litt rart det der egentlig. Fersk svette lukter jo ikke noe særlig, det er bakterier som utvikler seg når svetten blir værende som skaper lukten. Hvorfor skulle det da være slik at barna lukter mindre enn voksne, hvis det er riktig som du sier at de svetter akkurat like mye? Min erfaring er at barn svetter mest fra hode, nakke og ansikt for å regulere kroppstemperaturen. Her kan svetten lettere fordampe og skaper sånn sett kanskje mindre lukt...? I forbindelse med pubertertsutvikling begynner de fleste å svette mer fra armhuler, lyske og andre mere "lukkede" områder som kanskje gir lettere grobunn for lukt....? Langt de fleste får også generelt økt svetteproduksjon i puberteten. Jeg har egentlig aldri tenkt over hvorfor svetten deres ikke lukter, men har no søkt litt rundt på nette. Jeg fant ikke så mye men her er det jeg fant Lukt av svetten har sammenheng med hormonelle forandringer som skjer i årene før puberteten Svettekjertlene våre består av ekkrine og apokrine kjertler, sistnevnte er duftkjertlene. Disse er vanligvis ikke særlig utviklet hos barn Kilde Gunnar oftedal, lege her på dol 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.