Gå til innhold

Høstferie

Gjest vil og vil ikke

Anbefalte innlegg

Gjest vil og vil ikke

*sukk* Var helt innstilt på at vi skulle være hjemme eller i båten i høstferien, hadde ikke råd til å dra noe sted, Men så fant jeg ut at jeg har fått utbetalt for lite på jobben i flere måneder, så da har vi plutselig litt penger.

Problemet er at kjærsten min vil gjerne til utlandet og få en siste innsprøytning avsol og sommer og badeliv før vinteren, mens jeg bare ser ulempene ved å dra av gårde.

Pakke en masse kofferter, stesse av gårde tidlig til flyplassen, stå i kø og kø og kø, lang kjedelig flytur, reise til hotell, en hel dag "bortkastet" i reising i begge ender av bare en ukes ferie, masse penger ut - ja vi har penger nå, men de skal vare til jul ;-) Varme, kjedelige dager på stranda (?) for sjuåringen alene, vase og gå rundt og finen restauranter og spise mat om kvelden osv osv.

Kom med noen argumenter da, for og imot, dumt at jeg skal holde igjen for mannen min når han har så lyst, men jeg klarer ikke motivere meg helt, og da føler jeg at det er bortkastede penger. Også i uke 40, alt er jo fullt og dyrt, må satse på restplass da.

*dobbeltsukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på høstferie i fjor - og vi skal i år. Barna (5 og 8) har gledet seg i minst et halvt år, og kan knapt vente. Maser og maser.Vi skal til Tyrkia på et flott all inclusive hotel der vi har ALT. Det ligger på stranden med et fantastisk bassenganlegg med et utall forskjellige bassenger og alt i alt 18 vannsklier. Du kan spise omtrent når du vil fra buffet. Barna finner alltid noe de liker. Det er minidisco for barna om kvelden kl 19.30 (STOR stas) og nok av andre barn å leke med om dagen. I fjor kjedet de seg ikke et eneste minutt. JA, det er pes å pakke og reise. Vi tar med DVD spiller på flyet, så går tiden fortere. JA, det går med to dager (nesten) på reiseing, men det er jammen verd det likevel. Ikke minst fordi barna har så utroli glede av det. Sol på kroppen igjen er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Varme, kjedelige dager på stranda (?) for sjuåringen alene,''

Kan ikke sjuåringen evt. være med på en "ferieklubb" ? Nevøen min syntes det var storartet da han var 7. Hadde vært i papegøyepark og gjort andre morsomme ting som han fortalte om i ukesvis etter han kom hjem. Han ble også kjent med andre barn på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Har du den innstilling til en ukes ferie i deilig sol og varme, ja, da er det bare å bli hjemme, og spare de pengene.

Ferieturer skal være gledebetinget.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ikke gjør noe spesielt med litt uventede penger, har de lett for bare å gå "i sluket". Det er litt hyggelig å gjøre noe ekstra utav det, siden pengene kom på den måten.

Dette argumentet holder ikke hvis det er noe annet dere trenger pengene til - men da helst noe "synlig", ikke bare til den daglige driften.

Det finnes reisemål som inneholder noe mer enn bare en kjedelig strand. Fly f.eks. til en by i sør-Europa der det går an å oppleve noe annet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt misunnelig

Heldiggris - jeg vil også ha litt sol og varme!!! Ja, det er pes med pakking og kø - men jammen er det verdt det. Kjeder 7-åringen seg med strand og basseng?? Det gjør ikke mine barn!! Har dere bare et barn skjønner jeg at det kan bli kjedelig, særlig dersom mor og far bare vil ligge strak ut og ikke delta på noe... Reis til syden, fyll uken med aktiviteter og nyt ferie fra matlaging og klesvask. Synes det er storartet bare det å få servert alle måltider og slippe å re opp senger og vaske klær og hus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, alle vil visst til syden! Vel, bare så det er sagt, så ville jeg mye heller vært hjemme og spart pengene! Brukt dem på å lage en ekstra fin jul for familien isteden:-) Høsten skal tilbringes i Norge - gjerne ute i naturen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil og vil ikke

OK, takk for svar :-)

Nå har vi prøvd å overbevise oss selv og hverandre om at det blir flotters å seile til Strømstad og være på badeland med spa og greier, og ta en tur med toget mot Gøteborg og kanskje dra innom badeland i Tanum også... Veldig bra.

Meeennn... Nei, det holdt ikke. Vi fikk plassert bort bikkja hos en tante, så da blir det uspesifisert restplass til Skiathos istedet.

Skal vel klare å jobbe opp litt motivasjon likevel.... He he jeg innrømmer at det frister mer med saltvann og sol (håper det blir det da) enn fuktig råkald seilbåt og fulle badeland med klorvann ;-)

Hadde det bare vært opp til meg hadde jeg gladelig gått i fjellet eller skauen jeg, og tatt et badeland med på kjøpet, men gubben har sååå lyst til å komme seg vekk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vil og vil ikke

Ooohh, det så kult ut :-) Dit får vi dra en annen gang, nå er restplass til Skiathos bestilt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooohh, det så kult ut :-) Dit får vi dra en annen gang, nå er restplass til Skiathos bestilt :-)

Du skal se det blir helt topp der :) Turen er like rundt hjørnet så da er det bare å pakke omtrent hehe. Tipper mannen din koser raua av seg nå ;) Bestill sol og fint, så blir det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke gjør noe spesielt med litt uventede penger, har de lett for bare å gå "i sluket". Det er litt hyggelig å gjøre noe ekstra utav det, siden pengene kom på den måten.

Dette argumentet holder ikke hvis det er noe annet dere trenger pengene til - men da helst noe "synlig", ikke bare til den daglige driften.

Det finnes reisemål som inneholder noe mer enn bare en kjedelig strand. Fly f.eks. til en by i sør-Europa der det går an å oppleve noe annet også.

ps. la inn en liten en på meldinger til deg i går, om nettopp høstferie til by i Europa;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...