j83! Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Så leit for dere! Vår jente var 3 år da farmor døde. Vi prøvde å forklare det for henne, men det virket ikke helt som om det nådde inn. Innimellom spurte hun om døden og hvor farmor var, så hun tenkte nå på det likevel. Det var litt godt for oss å ha en 3-åring her, for hun fikk oss på andre tanker, og hjalp oss å bearbeide det med sine spørsmål. Hun fikk være med på syningen, for hun hadde laget en flott tegning som hun selv la i kista. Det var stort for henne. Vi valgte å holde henne hjemme under begravelsen, for hun var midt i trass, og vi ville ikke forholde oss til hennes eventuelle anfall i kirka. Vi hadde hatt dåp noen mnd tidligere, og vi hadde både sett og hørt oppførselen i kirka. Noen måneder senere var trassen over. Vi hadde ikke nølt å ta henne med da. Nå er hun 5,5 år, og hun snakker fremdeles om farmor. Hun har et naturlig forhold til at hun er død, men spør en del om henne, og hun er så stolt over alle tingene hun fikk av henne. Takk for det og takk for svar.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Takk! Har prøvd å snakke med henne litt i dag.. Virker egentlig som hun ikke forstår så mye.. Jeg sa at oldemor var blitt veldig gammel og syk og at hun nå var dø.. Hun lurte på om camilla ( en i bhg som har vært syk ) også var syk og skulle dø, men tror ikke hun skjønte at dø var noe negativt liksom.. om du skjønner.. men jeg er litt usikker på om jeg skal ta henne m i begravelsen, noen meninger? Ja jeg har svart deg litt lengre ned ang det å ta henne med i kirka, jeg gjorde det med min 3,5-åring og angrer definitivt ikke. Vet at jeg hadde angret hvis han _ikke_ hadde vært med, for da hadde det vært vanskeligere å snakke med han etterpå. Syns det er godt at han vet alt som skjedde. Men du kjenner ditt barn best og vet hvor godt hun klarer å sette ord på det hun opplever, er nok viktig at de ikke brenner inne med noe etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.