Gå til innhold

Gravid etter spiral...

Gjest attpåklatt?

Anbefalte innlegg

Gjest attpåklatt?

Når man fjerner hormonspiral (Levonova), trenger kroppen en tid å omstille seg, og evt hvor lang tid ca (vet jo at alt er individuelt...) eller er det mulig å bli gravid med en gang? (har hatt den i fem år). -og er det vondt å fjerne den? Kjenner at jeg gruer meg, tenk om den er grodd fast..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble gravid _med_ horminspiral, så det er nok ganske individuelt hvor fort man "tar seg"...:-) Jeg fikk den tatt ut av gynekolog på sjukehuset, og det gikk veldig greit.

Kan derfor ikke svare på hele spørsmålet ditt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid _med_ horminspiral, så det er nok ganske individuelt hvor fort man "tar seg"...:-) Jeg fikk den tatt ut av gynekolog på sjukehuset, og det gikk veldig greit.

Kan derfor ikke svare på hele spørsmålet ditt:-)

Oi, gravid med spiral??! Hvor lenge hadde du hatt spiralen da unnfangelsen skjedde?

*satt inn spiral for å unngå befruktning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med hormonspiral, men jeg fikk samme beskjed da jeg sluttet med p-piller; at det gjerne kunne ta litt tid før hormonene var ute av kroppen og ting normaliserte seg.

Har regnet ut at befruktningen må ha skjedd omtrent 10 dager etter siste pille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221585118' post='3960487]

Oi, gravid med spiral??! Hvor lenge hadde du hatt spiralen da unnfangelsen skjedde?

Det er ikke helt skjelden tror jeg. Venninna mi fikk begge barna sin _med_ spiral. Hun er vel trolig super-duper fruktbar (for et begrep), men jeg har hørt om flere som har opplevd dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonspiralen inneholder mindre mengde hormon enn p-piller. Tror ikke du skal bekymre deg for at det tar lang tid å få normal syklus tilbake. Dette skal gå ganske raskt ut av kroppen.

P-sprøyte derimot kan ta lang tid. Kanskje det er dette du tenker på...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221585118' post='3960487]

Jeg hadde vel hatt den i ca 1 år... Jeg hadde på det tidspunktet 2 unger fra før, og pga. bekkenløsning (kraftig!) og hyperemesis gravidarum var jeg frarådet å gå gravid igjen... Vel, gravid ble jeg, og nurket er nå 4 år!:-) Verdens beste og herligste unge!:-) Selvfølgelig!

Men det hører med til historien at jeg ble gravid mens jeg gikk på p-piller med 1.mann, gravid på kobberspiral med nr. 2, og altså med hormonspiral med nr. 3. I tillegg ble jeg gravid en gang til, mens jeg gikk på mini-piller, ca 3 måneder etter at nr. 3 var født. Akkurat _det_ er vel ikke spesielt uvanlig, da. Men det gikk galt, dessverre.

Så jeg er nok ei skikkelig avlsku!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel hatt den i ca 1 år... Jeg hadde på det tidspunktet 2 unger fra før, og pga. bekkenløsning (kraftig!) og hyperemesis gravidarum var jeg frarådet å gå gravid igjen... Vel, gravid ble jeg, og nurket er nå 4 år!:-) Verdens beste og herligste unge!:-) Selvfølgelig!

Men det hører med til historien at jeg ble gravid mens jeg gikk på p-piller med 1.mann, gravid på kobberspiral med nr. 2, og altså med hormonspiral med nr. 3. I tillegg ble jeg gravid en gang til, mens jeg gikk på mini-piller, ca 3 måneder etter at nr. 3 var født. Akkurat _det_ er vel ikke spesielt uvanlig, da. Men det gikk galt, dessverre.

Så jeg er nok ei skikkelig avlsku!:-)

Åh, fytti....! Jaja, jeg hev meg bare inn i denne tråden av nysgjerrighet, siden jeg satte inn spiralen i går (hormon)...

Jeg tenkte at med spiral kunne det knulles på kaniners vis, uten synlig resultat --- er ikke hormonspiral regnet som et meget sikkert preventiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221594143' post='3960684]

Åh, fytti....! Jaja, jeg hev meg bare inn i denne tråden av nysgjerrighet, siden jeg satte inn spiralen i går (hormon)...

Jeg tenkte at med spiral kunne det knulles på kaniners vis, uten synlig resultat --- er ikke hormonspiral regnet som et meget sikkert preventiv?

Hormonspiral er regnet som det sikreste prevensjonsmiddelet (sånn bortsett fra avholdenhet, hehe). Men selv det med det sikreste prevensjonsmiddelet finner man unntakene - for de vil alltid finnes.

Jeg har ei venninne som ble gravid mens hun fullammet og hadde hormonspiral. Det skal egentlig ikke kunne skje - men det gjorde det altså. Men det er veldig, veldig sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt skjelden tror jeg. Venninna mi fikk begge barna sin _med_ spiral. Hun er vel trolig super-duper fruktbar (for et begrep), men jeg har hørt om flere som har opplevd dette:-)

Men var det hormonspiral eller kobberspiral? Det er veldig stor forskjell på hvor sikre de regnes for å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221594143' post='3960684]

Heheh! Jo, hormonspiralen skulle vel være den sikreste måten for kvinner å gardere seg på, foruten sterilisering...:-0

Men, som sagt: Uhell skjer, og jeg tror nok at jeg representerer mindretallet, da!:-) Ikke alle som "tar seg", bare gubben får et lystent blikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet spiralen og satt inn ny. Det er litt ubehagelig å fjerne den gamle, men det gjorde definitivt ikke vondt. Hvor lang tid det tar å kunne bli gravid aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var det hormonspiral eller kobberspiral? Det er veldig stor forskjell på hvor sikre de regnes for å være.

Det var faktisk hormonspiral.... Man kan bli skremt av slikt ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var faktisk hormonspiral.... Man kan bli skremt av slikt ja:-)

Nei, jeg blir ikke særlig skremt. Som nevnt andre steder her er fremdeles hormonspiral det aller sikreste prevensjonsmiddelet. Så selv om det finnes unntak, er de faktisk veldig sjeldne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid i uke 10/11 nå.

Hadde hormonspiral i 8 mnd før jeg fikk den fjernet, og etter dette var syklusen ganske på villspor. Hadde to sykluser med over 40 dagers lengde, og jeg pleier å være svært regelmessig når jeg ikke går på prevansjon. Likevel tok det bare fra april- juli å bli gravid. Tidligere har vi prøvd i godt over 6 mnd uten å bli gravid, og da uten at jeg hadde gått på prevensjon først.

Jeg ble altså ganske raskt gravid! Lykke til med tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...