Gjest attpåklatt? Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Når man fjerner hormonspiral (Levonova), trenger kroppen en tid å omstille seg, og evt hvor lang tid ca (vet jo at alt er individuelt...) eller er det mulig å bli gravid med en gang? (har hatt den i fem år). -og er det vondt å fjerne den? Kjenner at jeg gruer meg, tenk om den er grodd fast..! 0 Siter
puttelulle Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Jeg ble gravid _med_ horminspiral, så det er nok ganske individuelt hvor fort man "tar seg"...:-) Jeg fikk den tatt ut av gynekolog på sjukehuset, og det gikk veldig greit. Kan derfor ikke svare på hele spørsmålet ditt:-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Jeg ble gravid _med_ horminspiral, så det er nok ganske individuelt hvor fort man "tar seg"...:-) Jeg fikk den tatt ut av gynekolog på sjukehuset, og det gikk veldig greit. Kan derfor ikke svare på hele spørsmålet ditt:-) Oi, gravid med spiral??! Hvor lenge hadde du hatt spiralen da unnfangelsen skjedde? *satt inn spiral for å unngå befruktning* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Vet ikke hvordan det er med hormonspiral, men jeg fikk samme beskjed da jeg sluttet med p-piller; at det gjerne kunne ta litt tid før hormonene var ute av kroppen og ting normaliserte seg. Har regnet ut at befruktningen må ha skjedd omtrent 10 dager etter siste pille... 0 Siter
grot Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1221585118' post='3960487] Oi, gravid med spiral??! Hvor lenge hadde du hatt spiralen da unnfangelsen skjedde? *satt inn spiral for å unngå befruktning* Det er ikke helt skjelden tror jeg. Venninna mi fikk begge barna sin _med_ spiral. Hun er vel trolig super-duper fruktbar (for et begrep), men jeg har hørt om flere som har opplevd dette:-) 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Hormonspiralen inneholder mindre mengde hormon enn p-piller. Tror ikke du skal bekymre deg for at det tar lang tid å få normal syklus tilbake. Dette skal gå ganske raskt ut av kroppen. P-sprøyte derimot kan ta lang tid. Kanskje det er dette du tenker på...? 0 Siter
puttelulle Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1221585118' post='3960487] Oi, gravid med spiral??! Hvor lenge hadde du hatt spiralen da unnfangelsen skjedde? *satt inn spiral for å unngå befruktning* Jeg hadde vel hatt den i ca 1 år... Jeg hadde på det tidspunktet 2 unger fra før, og pga. bekkenløsning (kraftig!) og hyperemesis gravidarum var jeg frarådet å gå gravid igjen... Vel, gravid ble jeg, og nurket er nå 4 år!:-) Verdens beste og herligste unge!:-) Selvfølgelig! Men det hører med til historien at jeg ble gravid mens jeg gikk på p-piller med 1.mann, gravid på kobberspiral med nr. 2, og altså med hormonspiral med nr. 3. I tillegg ble jeg gravid en gang til, mens jeg gikk på mini-piller, ca 3 måneder etter at nr. 3 var født. Akkurat _det_ er vel ikke spesielt uvanlig, da. Men det gikk galt, dessverre. Så jeg er nok ei skikkelig avlsku!:-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Jeg hadde vel hatt den i ca 1 år... Jeg hadde på det tidspunktet 2 unger fra før, og pga. bekkenløsning (kraftig!) og hyperemesis gravidarum var jeg frarådet å gå gravid igjen... Vel, gravid ble jeg, og nurket er nå 4 år!:-) Verdens beste og herligste unge!:-) Selvfølgelig! Men det hører med til historien at jeg ble gravid mens jeg gikk på p-piller med 1.mann, gravid på kobberspiral med nr. 2, og altså med hormonspiral med nr. 3. I tillegg ble jeg gravid en gang til, mens jeg gikk på mini-piller, ca 3 måneder etter at nr. 3 var født. Akkurat _det_ er vel ikke spesielt uvanlig, da. Men det gikk galt, dessverre. Så jeg er nok ei skikkelig avlsku!:-) Åh, fytti....! Jaja, jeg hev meg bare inn i denne tråden av nysgjerrighet, siden jeg satte inn spiralen i går (hormon)... Jeg tenkte at med spiral kunne det knulles på kaniners vis, uten synlig resultat --- er ikke hormonspiral regnet som et meget sikkert preventiv? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1221594143' post='3960684] Åh, fytti....! Jaja, jeg hev meg bare inn i denne tråden av nysgjerrighet, siden jeg satte inn spiralen i går (hormon)... Jeg tenkte at med spiral kunne det knulles på kaniners vis, uten synlig resultat --- er ikke hormonspiral regnet som et meget sikkert preventiv? Hormonspiral er regnet som det sikreste prevensjonsmiddelet (sånn bortsett fra avholdenhet, hehe). Men selv det med det sikreste prevensjonsmiddelet finner man unntakene - for de vil alltid finnes. Jeg har ei venninne som ble gravid mens hun fullammet og hadde hormonspiral. Det skal egentlig ikke kunne skje - men det gjorde det altså. Men det er veldig, veldig sjeldent. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Det er ikke helt skjelden tror jeg. Venninna mi fikk begge barna sin _med_ spiral. Hun er vel trolig super-duper fruktbar (for et begrep), men jeg har hørt om flere som har opplevd dette:-) Men var det hormonspiral eller kobberspiral? Det er veldig stor forskjell på hvor sikre de regnes for å være. 0 Siter
puttelulle Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1221594143' post='3960684] Åh, fytti....! Jaja, jeg hev meg bare inn i denne tråden av nysgjerrighet, siden jeg satte inn spiralen i går (hormon)... Jeg tenkte at med spiral kunne det knulles på kaniners vis, uten synlig resultat --- er ikke hormonspiral regnet som et meget sikkert preventiv? Heheh! Jo, hormonspiralen skulle vel være den sikreste måten for kvinner å gardere seg på, foruten sterilisering...:-0 Men, som sagt: Uhell skjer, og jeg tror nok at jeg representerer mindretallet, da!:-) Ikke alle som "tar seg", bare gubben får et lystent blikk! 0 Siter
Speak Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Jeg har fjernet spiralen og satt inn ny. Det er litt ubehagelig å fjerne den gamle, men det gjorde definitivt ikke vondt. Hvor lang tid det tar å kunne bli gravid aner jeg ikke. 0 Siter
grot Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Men var det hormonspiral eller kobberspiral? Det er veldig stor forskjell på hvor sikre de regnes for å være. Det var faktisk hormonspiral.... Man kan bli skremt av slikt ja:-) 0 Siter
calendula Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Bruk annen prevensjon hvis du ikke vil bli gravid. Jeg var gravid 3 uker etter at hormonspiralen ble tatt ut. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Det var faktisk hormonspiral.... Man kan bli skremt av slikt ja:-) Nei, jeg blir ikke særlig skremt. Som nevnt andre steder her er fremdeles hormonspiral det aller sikreste prevensjonsmiddelet. Så selv om det finnes unntak, er de faktisk veldig sjeldne. 0 Siter
ingoen Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Jeg er gravid i uke 10/11 nå. Hadde hormonspiral i 8 mnd før jeg fikk den fjernet, og etter dette var syklusen ganske på villspor. Hadde to sykluser med over 40 dagers lengde, og jeg pleier å være svært regelmessig når jeg ikke går på prevansjon. Likevel tok det bare fra april- juli å bli gravid. Tidligere har vi prøvd i godt over 6 mnd uten å bli gravid, og da uten at jeg hadde gått på prevensjon først. Jeg ble altså ganske raskt gravid! Lykke til med tiden fremover! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.