Snikkersen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Har nettopp vært på foreldremøte i klassen til min 2.klassing. Har tidligere "klaget" her på at læreren gav barnet mitt "melding med hjem" den første uken (pga uro, bare et skjema der læreren krysset av for uønsket adferd). Fikk snakket med læreren etterpå, og fikk da en helt grei begrunnelse for meldingen. Læreren hadde bare skryt av klassen sin! Han skrøt av at de var raske til å komme igang om morgene, det var nesten ingen konflikter, de hadde arbeidsro, de var faglig flinke for alderen, de gjorde det han hadde tenkt å gi dem i lekser på skolen, ekstraoppgavene gikk unna som en drøm, de var hyggelige og glade, fikk velge seg premier (som å se filmsnutter) fordi de var så effektive, de hadde med seg det utstyret de skulle ha med seg.... med mer. Jeg ble helt sjokkert! er det virkelig mulig? Er vant til på foreldremøter (til den eldste) at læreren alltid "klager" over at det er uro, elevene mangler visekelær etc, det er konflikter, de banner osv osv. Så dette er helt fantastisk! Nesten så jeg ikke klarer å tro det Jeg spurte læreren etterpå hvordan min urolige sønn (han var svært urolig i første klasse) fungerte nå. Han sitter nå fremst i klasserommet for å kunne konsentrere seg bedre, og ting går helt fint! Lærere har problemer med å finne bra lekser til han fordi han er så rask og gjør ting helt greit. Det er derfor han fikk så mye mattelekser (se tidligere innlegg også) i forrige uke....det var ekstralekse fordi han hadde gjort den andre leksen allerede.... Snakket også med de andre foreldrenene (bla a en med et barn m spesielle behov) som sa at dette skoleåret var helt annerledes enn i fjor, og elevene hadde plutselig lært en hel masse! De har ny lærer og ny klassesammensetning. Må si jeg ble positivt overrasket. Dette er en skole med høy andel minoritetsspråklige, og lærer sa han selv også var svært overrasket. Gladmelding 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Så flott! Det er deilig når det fungerer for ungene på skolen! Jeg har samme erfaring med foreldremøter, lærerene skryter masse av ungene og refererer til "de flotte ungene deres" på møtene. De er greie og hyggelige og høflige og flinke. Da blir alle foreldrene kjempestolte og klarer å se klart uten å gå i forsvar når lærerne trekker fram utfordringene de har også.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Så flott! Det er deilig når det fungerer for ungene på skolen! Jeg har samme erfaring med foreldremøter, lærerene skryter masse av ungene og refererer til "de flotte ungene deres" på møtene. De er greie og hyggelige og høflige og flinke. Da blir alle foreldrene kjempestolte og klarer å se klart uten å gå i forsvar når lærerne trekker fram utfordringene de har også.... Nettopp Dessuten oppmuntret læreren til å ringe og sende mail. Tidligere har lærerene jeg har vært borti (særlig hun de hadde i fjor) vært svært tilbakeholden med å ønske kontakt. Så nå er jeg fornøyd! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ja, det er deilig når man får høre slikt. Husk å ikke ta det som en hvilepute, men som et positivt spark videre:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.