Gå til innhold

Hva kan en 10 mnd gammel baby?

Gjest En spennende tid!

Anbefalte innlegg

Gjest En spennende tid!

Vet det er veldig intivituelt, Småen her i huset tar opp hendene når vi spør hvor stor hun er, klapper når vi sier klappe. Og når vi sier hvor er hode,tar hun seg til hode og klapper for seg selv etterpå :) Har også sagt mamma og pappa siden 5 mnd. Men først når hun var 9 mnd forsto hun hvem som var hvem..

Som mor synes jeg selvsagt at hun er utrolig flink, og blir veldig stolt.

Så nå er jeg litt nyskjerrig på hva og når deres små lærte forskjellige ting og bevegelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barna til DOL-mødrene går forlengst ved 10 måneder, og de har nå begynt å øve på løping og hopping forlengs og baklengs.

De er også godt i gang med lesingen og skrivingen, og er i ferd med å innøve de små bokstavene.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna til DOL-mødrene går forlengst ved 10 måneder, og de har nå begynt å øve på løping og hopping forlengs og baklengs.

De er også godt i gang med lesingen og skrivingen, og er i ferd med å innøve de små bokstavene.

;)

*s*

Du glemte å ta med at de forlengst har begynt å få huslige oppgaver som å ta ut søpla, støvsuge, skifte på senga etc. Og bleie slutta de med i 8 mnd-alderen. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*s*

Du glemte å ta med at de forlengst har begynt å få huslige oppgaver som å ta ut søpla, støvsuge, skifte på senga etc. Og bleie slutta de med i 8 mnd-alderen. ;o)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min minste var 10 mnd kunne hun : dra seg bortover gulvet, snu seg rundt alle veier, reise seg etter ting, si mamma og pappa (mest pappa siden hun e en pappadalt), sitte selv og gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Pføy, det er da snarere sånt de skal kunne ved 6-månedersalder. Mine spilte sjakk og hadde begynt med sitt andre fremmedspråk i 10-månedersalderen.

;o)

Ps. Trådstarter, dette er ikke ment som noe tyn til deg, altså. Bare litt moro på vegne av alle trådene som har vært her tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pføy, det er da snarere sånt de skal kunne ved 6-månedersalder. Mine spilte sjakk og hadde begynt med sitt andre fremmedspråk i 10-månedersalderen.

;o)

Ps. Trådstarter, dette er ikke ment som noe tyn til deg, altså. Bare litt moro på vegne av alle trådene som har vært her tidligere.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da minsta mi var 10 mnd kunne hun ikke klappe, ikke vinke, og ikke peke på kroppsdeler. Men hun kunne vise hvor stor hun var. Hun sa mamma, men ikke til meg og sånn, men om det meste. Sa vel takktakk når hun fikk noe eller ga bort noe.

Hun gikk langs bordet og krabbet fort, satt selv og lekte med enkle leker. Spiste selv uten skje/gaffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spennende tid!

Da minsta mi var 10 mnd kunne hun ikke klappe, ikke vinke, og ikke peke på kroppsdeler. Men hun kunne vise hvor stor hun var. Hun sa mamma, men ikke til meg og sånn, men om det meste. Sa vel takktakk når hun fikk noe eller ga bort noe.

Hun gikk langs bordet og krabbet fort, satt selv og lekte med enkle leker. Spiste selv uten skje/gaffel.

Småen her kan krappe fort, reise seg til til og gå etter det.

Spiser skive i biter selv.og drikker selv. Sier også bibi og andre rare "ord". Prøver veldig og herme etter oss.

Sitter også å leker selv, bygger "pyramide" og bytter ting oppi bøtter og tar utav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spennende tid!

;o)

Hva har vært tidligere da? Er veldig lite her inne, så får ikke med med så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har vært tidligere da? Er veldig lite her inne, så får ikke med med så mye..

Jeg tror ikke Mrs Wallace sikter til noe helt bestemt, bare at det til tider kan virke som om det er konkurranse her inne om hvem sitt barn som behersker mest i tidlig alder:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spennende tid!

Jeg tror ikke Mrs Wallace sikter til noe helt bestemt, bare at det til tider kan virke som om det er konkurranse her inne om hvem sitt barn som behersker mest i tidlig alder:-)

Er absolutt ikke det i det hele tatt!!!

Har en venninne som spurte hvor tung ungen min var, jeg sa 9 kilo, og hennes var nesten 11. Småen hennes er en mnd yngre også.. Jaja tenkte jeg. Kan den ikke bare være 11 kilo da! Så det er mange som konkurerer. Noe jeg ikke gidd å bruke tiden min på...

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke er så mye sammen med andre barn i samme alder, og synes derfor det var greit å spørre her, hva andres unger kunne..

Men de kan tolke det hvordan de vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en venninne som spurte hvor tung ungen min var, jeg sa 9 kilo, og hennes var nesten 11. Småen hennes er en mnd yngre også.. Jaja tenkte jeg. Kan den ikke bare være 11 kilo da! Så det er mange som konkurerer. Noe jeg ikke gidd å bruke tiden min på...

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke er så mye sammen med andre barn i samme alder, og synes derfor det var greit å spørre her, hva andres unger kunne..

''Er absolutt ikke det i det hele tatt!!!''

Nei, og det var jo nettopp det Mrs W understreket, at tullingen i tråden din ikke var rettet mot deg. Det var bare litt intern humor som du ikke må ta deg nær av:-)

- - -

Ellers skjønner jeg godt behovet og ønsket om å vite hva som

er vanlig for barn på en viss alder. Dessverre kan jeg ikke lenger huske hva poden behersket akkurat da, men jeg husker at han fikk sin første tann da han var 10 mnd;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingen her mistenker deg for å stille spørsmålet i den hensikt å konkurrere med andre her, da har du misforstått litt.

Det vi fleipet med i denne tråden i går, var heller egentlig et lite "spark" til de av brukerne her inne som faktisk _er_ veldig opptatt å konkurrere, og var på ingen måte ment som kritikk av deg. Sjargongen her inne er slik, skjønner du! :o)

Beklager hvis vi forvirret eller irriterte deg, det var ikke sånn ment. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke er så mye sammen med andre barn i samme alder, og synes derfor det var greit å spørre her, hva andres unger kunne..''

Ja, beklager at vi tullet i tråden din, skjønner godt at du har behovet for å vite hva det er vanlig at babyen klarer - det har de fleste av oss hatt på et eller annet stadium. Tullet vårt var overhodet ikke rettet mot deg, snarere mot tråder her på DOL tidligere, hvor mødre har overgått hverandre i å fortelle hvor flinke barnet deres var på et tidlig stadium. Temmelig intern humor, med andre ord :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spennende tid!

''Er absolutt ikke det i det hele tatt!!!''

Nei, og det var jo nettopp det Mrs W understreket, at tullingen i tråden din ikke var rettet mot deg. Det var bare litt intern humor som du ikke må ta deg nær av:-)

- - -

Ellers skjønner jeg godt behovet og ønsket om å vite hva som

er vanlig for barn på en viss alder. Dessverre kan jeg ikke lenger huske hva poden behersket akkurat da, men jeg husker at han fikk sin første tann da han var 10 mnd;-)

Da kan de la være å skrive det i tråden, Jeg startet ikke tråden for at de skulle skrive intern humoren sin der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan de la være å skrive det i tråden, Jeg startet ikke tråden for at de skulle skrive intern humoren sin der...

Det har de da også allerede beklaget at de gjorde.

Det er sånt som kan skje. Ikke ta det personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er junior 7 mnd. Han er rasende dyktig på å komme seg frem (han krabber ikke), med det resultat at han blir sittende fast under stoler og bord. Han har jo ikke forstått hvordan en rygger enda. Han har fått 5 tenner da. Desverre husker jeg ikke så mye storesøster kunne da hun var 10 mnd. Men hun begynte å bli flink til å gå langs bord og vegger. Hun ville ikke krabbe, så når hun skulle bevege seg rundt måtte hun gå langs hele veggen. Ganske tungvindt egentlig. Hun begynte å gå da hun var 11mnd. Foresten kasta hun smokken da hun var 10mnd. Og alle tider er foresten ei spennede tid. Nå er hun 3 år og det er fortsatt like spennende ting som skjer, du har mye å glede deg til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spennende tid!

Her i huset er junior 7 mnd. Han er rasende dyktig på å komme seg frem (han krabber ikke), med det resultat at han blir sittende fast under stoler og bord. Han har jo ikke forstått hvordan en rygger enda. Han har fått 5 tenner da. Desverre husker jeg ikke så mye storesøster kunne da hun var 10 mnd. Men hun begynte å bli flink til å gå langs bord og vegger. Hun ville ikke krabbe, så når hun skulle bevege seg rundt måtte hun gå langs hele veggen. Ganske tungvindt egentlig. Hun begynte å gå da hun var 11mnd. Foresten kasta hun smokken da hun var 10mnd. Og alle tider er foresten ei spennede tid. Nå er hun 3 år og det er fortsatt like spennende ting som skjer, du har mye å glede deg til. :-)

Ja, hver alder har sin sjarm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...