BMS! Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hei! Har lovet sønn og to venner fra barnehagen Taco til middag, også viste det seg at jeg ikke har tacokrydder...... Grufff..... Får ikke reist å kjøpt heller. MEN jeg kom på en tråd her inne med å lage det selv. Prøver å søke den frem, men finner den ikke.... Noen som vet? Ellers får det bli kjøttsaus og pasta, men det tar litt lenger tid da.... Vennlig hilsen en fortvilet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 2 ts salt 2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker) 1/2 ts koriander 1/2 ts chilipulver 1/2 ts hvitløkspulver 1 ts paprikapulver litt pepper 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 2 ts salt 2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker) 1/2 ts koriander 1/2 ts chilipulver 1/2 ts hvitløkspulver 1 ts paprikapulver litt pepper Tusen hjertelig takk. Ikke førstegang du kan hjelpe meg.... Du er en engel... Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 2 ts salt 2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker) 1/2 ts koriander 1/2 ts chilipulver 1/2 ts hvitløkspulver 1 ts paprikapulver litt pepper Blir dette like godt som det man kjøper? Synes liksom at det er en ganske spesiell smak på dette krydderet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Tusen hjertelig takk. Ikke førstegang du kan hjelpe meg.... Du er en engel... Vennlig hilsen Har du alle de krydderiene i huset, da? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 2 ts salt 2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker) 1/2 ts koriander 1/2 ts chilipulver 1/2 ts hvitløkspulver 1 ts paprikapulver litt pepper Vi lager alltid krydderet selv. Smaker mye bedre. Utover det AV allerede har skrevet har jeg følgende tips: Vi tar og finhakker en halv løk og en liten bit hvitløk (i stedet for hvitløkskrydderet). Bruker også litt mer chilli - kan justeres etter hvor sterkt du ønsker det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Blir dette like godt som det man kjøper? Synes liksom at det er en ganske spesiell smak på dette krydderet. Ja, det smaker cumin, koriander, chilipulver, hvitløk, paprika :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ja, det smaker cumin, koriander, chilipulver, hvitløk, paprika :-) Da skal jeg ta med oppskriften. Tusen takk:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Har du alle de krydderiene i huset, da? :-) Jeg hadde det, eller det vil si jeg brukte halvparten spisskummin og halvparten kummin, også hvitløk presset jeg i. Jada, her er krydderutvalget i orden. Ps. Man får kjøpt alt dette i vanlig butikk også :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Tusen hjertelig takk. Ikke førstegang du kan hjelpe meg.... Du er en engel... Vennlig hilsen Ble alle fornøyd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg hadde det, eller det vil si jeg brukte halvparten spisskummin og halvparten kummin, også hvitløk presset jeg i. Jada, her er krydderutvalget i orden. Ps. Man får kjøpt alt dette i vanlig butikk også :-D Just for the record så har jeg alle de krydderiene selv også, men skulle ikke tro det var sånn dødsvanlig å ha alle sammen. :-) Det blir litt sånn Hannah Winsnes "man tager hvad man haver" for så deretter si at man tar 20 egg...! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Ble alle fornøyd? Alle ble fornøyde :-D Nestegang jeg lover noe skal jeg sjekke hva jeg har i skapene først i alle fall :-D Men denne gangen ordnet det seg jo, og det er jeg glad for.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Just for the record så har jeg alle de krydderiene selv også, men skulle ikke tro det var sånn dødsvanlig å ha alle sammen. :-) Det blir litt sånn Hannah Winsnes "man tager hvad man haver" for så deretter si at man tar 20 egg...! ;-) Nei, egentlig bruker jeg bare kummin, spisskummin i sterke små kjøttboller, men nå har jeg altså mer jeg kan bruke det på :-D Ha en super duper dag :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Just for the record så har jeg alle de krydderiene selv også, men skulle ikke tro det var sånn dødsvanlig å ha alle sammen. :-) Det blir litt sånn Hannah Winsnes "man tager hvad man haver" for så deretter si at man tar 20 egg...! ;-) Vi har bare kanel og grillkrydder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Vi har bare kanel og grillkrydder. ;-) Da vil jeg ikke anbefale deg å lage tacokrydder selv;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 2 ts salt 2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker) 1/2 ts koriander 1/2 ts chilipulver 1/2 ts hvitløkspulver 1 ts paprikapulver litt pepper Bare nysgjerrig. Men er dette ei mild eller sterk tacoblanding? Og er det tilpasset 500gr.kj.deig? Kunne tenkt meg å lagd det selv, men må innrømme at jeg hverken har kummin eller chilipulver her i huset. Så det må kjøpes. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Bare nysgjerrig. Men er dette ei mild eller sterk tacoblanding? Og er det tilpasset 500gr.kj.deig? Kunne tenkt meg å lagd det selv, men må innrømme at jeg hverken har kummin eller chilipulver her i huset. Så det må kjøpes. :-) Den er vel sånn medium ca. Du velger hvor mye chili du vil ha oppi. Jeg bruker den "porsjonen" til 400 g kjøttdeig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.