Gå til innhold

Lage tacokrydder selv?

BMS!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lovet sønn og to venner fra barnehagen Taco til middag, også viste det seg at jeg ikke har tacokrydder...... Grufff..... Får ikke reist å kjøpt heller.

MEN jeg kom på en tråd her inne med å lage det selv. Prøver å søke den frem, men finner den ikke....

Noen som vet?

Ellers får det bli kjøttsaus og pasta, men det tar litt lenger tid da....

Vennlig hilsen en fortvilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 ts salt

2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker)

1/2 ts koriander

1/2 ts chilipulver

1/2 ts hvitløkspulver

1 ts paprikapulver

litt pepper

Tusen hjertelig takk. Ikke førstegang du kan hjelpe meg....

Du er en engel...

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ts salt

1/2 ts koriander

1/2 ts chilipulver

1/2 ts hvitløkspulver

1 ts paprikapulver

litt pepper

Blir dette like godt som det man kjøper? Synes liksom at det er en ganske spesiell smak på dette krydderet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ts salt

1/2 ts koriander

1/2 ts chilipulver

1/2 ts hvitløkspulver

1 ts paprikapulver

litt pepper

Vi lager alltid krydderet selv. Smaker mye bedre. Utover det AV allerede har skrevet har jeg følgende tips: Vi tar og finhakker en halv løk og en liten bit hvitløk (i stedet for hvitløkskrydderet). Bruker også litt mer chilli - kan justeres etter hvor sterkt du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir dette like godt som det man kjøper? Synes liksom at det er en ganske spesiell smak på dette krydderet.

Ja, det smaker cumin, koriander, chilipulver, hvitløk, paprika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du alle de krydderiene i huset, da? :-)

Jeg hadde det, eller det vil si jeg brukte halvparten spisskummin og halvparten kummin, også hvitløk presset jeg i.

Jada, her er krydderutvalget i orden.

Ps. Man får kjøpt alt dette i vanlig butikk også :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det, eller det vil si jeg brukte halvparten spisskummin og halvparten kummin, også hvitløk presset jeg i.

Jada, her er krydderutvalget i orden.

Ps. Man får kjøpt alt dette i vanlig butikk også :-D

Just for the record så har jeg alle de krydderiene selv også, men skulle ikke tro det var sånn dødsvanlig å ha alle sammen. :-)

Det blir litt sånn Hannah Winsnes "man tager hvad man haver" for så deretter si at man tar 20 egg...! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble alle fornøyd?

Alle ble fornøyde :-D

Nestegang jeg lover noe skal jeg sjekke hva jeg har i skapene først i alle fall :-D Men denne gangen ordnet det seg jo, og det er jeg glad for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just for the record så har jeg alle de krydderiene selv også, men skulle ikke tro det var sånn dødsvanlig å ha alle sammen. :-)

Det blir litt sånn Hannah Winsnes "man tager hvad man haver" for så deretter si at man tar 20 egg...! ;-)

Nei, egentlig bruker jeg bare kummin, spisskummin i sterke små kjøttboller, men nå har jeg altså mer jeg kan bruke det på :-D

Ha en super duper dag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bare kanel og grillkrydder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ts salt

1/2 ts koriander

1/2 ts chilipulver

1/2 ts hvitløkspulver

1 ts paprikapulver

litt pepper

Bare nysgjerrig. Men er dette ei mild eller sterk tacoblanding? Og er det tilpasset 500gr.kj.deig? Kunne tenkt meg å lagd det selv, men må innrømme at jeg hverken har kummin eller chilipulver her i huset. Så det må kjøpes. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare nysgjerrig. Men er dette ei mild eller sterk tacoblanding? Og er det tilpasset 500gr.kj.deig? Kunne tenkt meg å lagd det selv, men må innrømme at jeg hverken har kummin eller chilipulver her i huset. Så det må kjøpes. :-)

Den er vel sånn medium ca. Du velger hvor mye chili du vil ha oppi. Jeg bruker den "porsjonen" til 400 g kjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...