Gå til innhold

Steke kyllingfileer? Oppskrift guakomole?

naktros

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha 8 venninder på middag i dag og lurer på hvordan jeg best steker kyllingfileer. Kan jeg brune de i pannen og så steke de videre i ovnen. Evt hvor lenge og hvor varm ovn?

Supert hvis noen har en oppskrift på en god guakomole også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes kyllingfiletene blir best når jeg marinerer dem et par timer (i olivenolje, eddik, urter, hvitløk, salt og pepper) før jeg forsteker dem ved meget sterk varme, før jeg hiver dem i ovnen. Mener jeg pleier å ha ovnen på 200 grader i ca. 20 minutter, andre har kanskje mer eksakt informasjon.

Guacamole lager jeg av finhakket sjalottløk, hvitøk, litt tomat og sterk chilisaus, evt. frisk chili (men vær varsom). Jeg synes den blir best om den ikke er helt finmost med blender.

Andre har sikkert mer eksakte oppskrifter :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun dem lett på ganske sterk varme i et par minutter på hver side, ha på litt salt, pepper og gjerne basilikum eller annet urtekrydder, legg dem så i smurt langpanne på en seng av grønnsaker. Masse blomkål, broccoli, purreløk, paprika, squash, babbymais (gulrot og kålrot trenger for lang tid til å bli myke). Kok så ut pannen med creme fraiche og hell over filetene og sett det hele i stekeovnen på 180 grader i 15 min. Ha gjerne i litt olje eller litt kraft kanskje.

Server med ris eller fersk pasta. Nammmmm!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun dem lett på ganske sterk varme i et par minutter på hver side, ha på litt salt, pepper og gjerne basilikum eller annet urtekrydder, legg dem så i smurt langpanne på en seng av grønnsaker. Masse blomkål, broccoli, purreløk, paprika, squash, babbymais (gulrot og kålrot trenger for lang tid til å bli myke). Kok så ut pannen med creme fraiche og hell over filetene og sett det hele i stekeovnen på 180 grader i 15 min. Ha gjerne i litt olje eller litt kraft kanskje.

Nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kyllingfiletene blir best når jeg marinerer dem et par timer (i olivenolje, eddik, urter, hvitløk, salt og pepper) før jeg forsteker dem ved meget sterk varme, før jeg hiver dem i ovnen. Mener jeg pleier å ha ovnen på 200 grader i ca. 20 minutter, andre har kanskje mer eksakt informasjon.

Guacamole lager jeg av finhakket sjalottløk, hvitøk, litt tomat og sterk chilisaus, evt. frisk chili (men vær varsom). Jeg synes den blir best om den ikke er helt finmost med blender.

Andre har sikkert mer eksakte oppskrifter :-).

Litt avokado i guacamolen også kanskje? ;-)

Jeg lager guacamole med avokado, hvitløk, sitronsaft, salt, pepper, litt rømme og eventuelt sjalottløk og/eller frisk chili. Smaker kanskje til med litt sukker også dersom det kjennes ut som den trenger det. Avokado bør være perfekt modnet. Er den for lite moden er den hard og smakløs. Er den overmoden så er den trådete og egner seg ikke i guacamole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avokado i guacamolen også kanskje? ;-)

Jeg lager guacamole med avokado, hvitløk, sitronsaft, salt, pepper, litt rømme og eventuelt sjalottløk og/eller frisk chili. Smaker kanskje til med litt sukker også dersom det kjennes ut som den trenger det. Avokado bør være perfekt modnet. Er den for lite moden er den hard og smakløs. Er den overmoden så er den trådete og egner seg ikke i guacamole.

Hehe, avokado bør nok med, ja :)

Og ved å lese dine tips kom jeg på at jeg også pleier å ha i litt presset lime (evt. sitron). Og salt og nykvernet pepper, selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du grønnsakene dine stekt på 15 min? Det får aldri jeg. Må ha dem inni hvertfall 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du grønnsakene dine stekt på 15 min? Det får aldri jeg. Må ha dem inni hvertfall 30 min.

Små buketter vet du! :o) Og blomkål og broccoli skal ha tyggemotstand, de skal ikke være helt gjennommyke så de blir som mos i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små buketter vet du! :o) Og blomkål og broccoli skal ha tyggemotstand, de skal ikke være helt gjennommyke så de blir som mos i munnen.

Jeg bruker små buketter. Jeg orker ikke å spise grønnsaker som knaser som om de skulle vært rå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker små buketter. Jeg orker ikke å spise grønnsaker som knaser som om de skulle vært rå.

Åkei da, 15 min var kanskje i korteste laget, 20 min da. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...