Gå til innhold

Om det å synes at andre ser gamle ut...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang sett på andre på din egen alder og tenkt: 'Jammen glad jeg ikke ser SÅ gammel ut!'.

Mitt navn er Lise, og jeg satt på venterommet til min nye tannlege. Jeg leste på diplomene på veggen og la merke til navnet hans. Plutselig husket jeg en høy, stilig mørkhåret gutt med det samme navnet som hadde gått i samme klasse som meg, for mer enn 30 år siden.

Kunne han være den samme karen som jeg hadde vært litt småforelsket i den gangen? Men da jeg fikk se han, ristet jeg fort av meg den tanken. Denne halvskallede, gråhårede mannen med det rynkete ansiktet var alt for gammel til å ha vært min klassekamerat.

Etter at han hadde undersøkt mine tenner tok nysgjerrigheten over og jeg spurte om han hadde gått på Åsvangen ungdomsskole.

- Joda, det hadde han, svarte han.

- Når gikk du ut da, spurte jeg.

- Jeg var i avgangsklassen av 1975, sa han.

- Du var i klassen min! smilte jeg.

Han så nærmere på meg. Så sa denne stygge, gamle, halvskallede, gråhåra, rynkete og ekle mannen:

- Hva underviste du i?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Lotte :o)

3

• delfin

2

• BMS!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*Hyler av latter* Den var knall! :-D

Litt av en frekkas, hva? ;-)

Skrevet

Lise, morsan, morsan, lise. Vi kan tenke selv, vi ;)))

Ah, shove off!! ;-)

Skrevet

He-he!

Vi skal ha russejubileum snart, vi, 20 år siden vi gikk ut. Lurer på om dette nærmest kan bli en virkelighet for noen av oss? :-)

Skrevet

He-he!

Vi skal ha russejubileum snart, vi, 20 år siden vi gikk ut. Lurer på om dette nærmest kan bli en virkelighet for noen av oss? :-)

Ikke utenkelig, men de store, store forskjellene kommer nok først om et tiår til, skulle jeg tro.:-)

Da jeg var på 20-årsjubileum for grunnskola husket jeg nesten alle fjesene, selv om en del navn hadde gått i glemmeboka.

Den jeg ikke kjente igjen på fjeset i farta var ei dame som var en mørkhåret og korthåret guttejente dengang, og som nå kom med kjole og langt blondt hår;-) Den andre var en av gutta som var totalt ugjenkjennelig - selv etter at andre hadde fortalt meg hvem det var. De aller, aller fleste hadde jo fått "alderstillegg", men han hadde tatt minst 3-gangen, og når håret var borte i tillegg og tennene brune, var det ikke mer igjen av kjekkasen fra niende klasse enn navnet.

Skrevet

Ikke utenkelig, men de store, store forskjellene kommer nok først om et tiår til, skulle jeg tro.:-)

Da jeg var på 20-årsjubileum for grunnskola husket jeg nesten alle fjesene, selv om en del navn hadde gått i glemmeboka.

Den jeg ikke kjente igjen på fjeset i farta var ei dame som var en mørkhåret og korthåret guttejente dengang, og som nå kom med kjole og langt blondt hår;-) Den andre var en av gutta som var totalt ugjenkjennelig - selv etter at andre hadde fortalt meg hvem det var. De aller, aller fleste hadde jo fått "alderstillegg", men han hadde tatt minst 3-gangen, og når håret var borte i tillegg og tennene brune, var det ikke mer igjen av kjekkasen fra niende klasse enn navnet.

''De aller, aller fleste hadde jo fått "alderstillegg", men han hadde tatt minst 3-gangen, og når håret var borte i tillegg og tennene brune, var det ikke mer igjen av kjekkasen fra niende klasse enn navnet.''

Autch. Ja-ja, slik kan det gå, liksom.

Neida, de store forskjellene ser man vel kanskje ikke riktig enda, vi er jo ikke fylt 40 - det er vel da forfallet setter inn for alvor. He-he.

Heldigvis ser jo ikke jeg og mine venninner annerledes ut enn i russetiden, da.

;-)

Skrevet

Ja den er bare dritvittig :)

Men jeg håper ikke jeg blir kalt "stygge, gamle, halvskallede, gråhåra, rynkete og ekle dama" når jeg blir gammel ;) Jeg vil være søt! *kaster på håret* ;)

Skrevet

Ja, den er utrolig bra :).

Pussig hvordan sånne historier går som ild i tørt gress - for noen uker siden fikk jeg den på e-post tre ganger fra ulike kanter.

Men god er den og kan godt leses flere ganger :-)

Skrevet

He he, veldig bra!

Jeg opplever stadig at jeg syns folk på min egen alder ser mye eldre ut enn meg. Kanskje like greit å ikke stille seg opp forann et speil sammen med dem ;)

Men jeg opplevde nylig det motsatte. Jeg møtte ei dame som jeg syntes var så utrolig lik ei venninne jeg mistet kontakten med for 20 år siden. Jeg tenkte at det umulig kunne være henne, siden hun fortsatt så (nesten) like ung ut, men at det måtte være en nær slektning.

Jeg valgte å ta sjangsen, og ropte navnet hennes. Og utrolig nok: Det var virkelig min gamle venninne. Stor gjensynsglede :)

Hun kjente også igjen meg. Jeg fortalte henne hvor ung jeg syntes hun så ut, og hun var høflig nok til ikke å si det motsatte til meg. ;-)

Skrevet

He-he!

Det skal jeg ganske snart og!...kanskje vi skal på samme jubileum?

Skrevet

''De aller, aller fleste hadde jo fått "alderstillegg", men han hadde tatt minst 3-gangen, og når håret var borte i tillegg og tennene brune, var det ikke mer igjen av kjekkasen fra niende klasse enn navnet.''

Autch. Ja-ja, slik kan det gå, liksom.

Neida, de store forskjellene ser man vel kanskje ikke riktig enda, vi er jo ikke fylt 40 - det er vel da forfallet setter inn for alvor. He-he.

Heldigvis ser jo ikke jeg og mine venninner annerledes ut enn i russetiden, da.

;-)

Ser virkelig venninnene fortsatt spreke ut? Mine ser ut som gamle skrukker. Det er i grunnen bare jeg som holder meg godt;)

Skrevet

Det skal jeg ganske snart og!...kanskje vi skal på samme jubileum?

Hvis din skal foregå på et sted som begynner på S (lokalet, altså), så kanskje?

:-)

Skrevet

Ser virkelig venninnene fortsatt spreke ut? Mine ser ut som gamle skrukker. Det er i grunnen bare jeg som holder meg godt;)

(Jeg mistenker at minst en av dem er her inne, ser du, så i fall de har kjent igjen meg og ikke jeg dem, så tok jeg den varianten der. Sannheten er at de både har rynker og grått hår og faktisk tildels løstenner, men _det_ er jo drøyt å si sånn rett oppi ansiktet deres, da!)

Neida, de er kjekke og flotte alle sammen!

Skrevet

Hvis din skal foregå på et sted som begynner på S (lokalet, altså), så kanskje?

:-)

Nei, da er det ikke samme. Håper dere får en artig aften da, jeg gleder meg kjempemasse til vårt jubileum.

Skrevet

Ganske morsom denne; har lest den for en tid tilbake også.

Jevnaldrene benner som jeg ser ganske ofte, synes jeg ikke blir så gamle. Men noen jeg ikke har sett på noen tiår, kan være blitt fryktelig gamle. Nye bekjentskaper synes jeg også ofte virker eldre enn mine venner og meg!

Men noen holder seg bedre enn andre. Vi har hatt noen skolejubileumsfester. Noen så fortsatt ut som ungdommer, men andre var gale menn/koner. En lærer som var med på festen, så faktisk minst like ung som nesten pensjonist, som han gjorde som ung lærer. Han hadde f.eks. mye finere hårfrisyre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...