Gå til innhold

10 år....

Lillemus

Anbefalte innlegg

Ja, nå er det 10 år siden Lillemus var Storemus og vagget rundt og ble kjørt ned på RiT i ambulanse midt på natta med vannavgang gitt...

10 år siden ambulanseflyet tok av fra Værnes og landet på Fornebu og vi ankom gamle Riksen sent på kvelden med en hjertesyk nyfødt gutt.

10 år siden jeg satt i gangen utenfor kuvøsen på gamle Riksen og ringte Christian Anker (som drev dol den gangen) og fortalte hva som hadde skjedd. Han la ut en melding på dette forumet om at gutten hadde kommet og hva som hadde skjedd og det utløste den til da lengste tråden her på dol, over 60 innlegg hadde den mener jeg å huske. :o)

Siden da har gutten vokst seg stor og sterk, vært operert tre ganger, vært 5 år i barnehage og går nå i 5. klasse på skolen. Han er en harmonisk og trivelig gutt, flink på skolen og har mange venner, er snill og grei hjemme.

Og i dag er han altså 10 år.... Jeg sier som lillesøstra hans sa forleden dag:"Årene går så fort, mamma, snart er det jul!" :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den tråden (tror den hadde overskriften "Lillemus har fått") var noe av det første jeg fikk med meg her.

Gratulerer til jubilanten med familie!

Bladde gjennom albumene fra de 3 første årene hans forleden kveld, tårene satt løst ja. :o) Var mange sterke sener fra div. sykehusopphold der gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med tiåringen!!!!!

Jeg hadde muligens såvidt DOL da - jeg var i en konstant graviditetsrus på den tida...

Vet at jeg tok graviditetstesten 6. august - så da var det i løpet av de første månedene jeg fant DOL - og husker godt innlegg om gutten din - men kan ikke huske selve fødselsinnlegget.

Ha en fin dag med den store gutten din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gammel traver

Det der husker jeg kjempegodt, alle "vi gamle" fulgte godt med og jeg tenkte veldig mye på deg. Mener også at det var et avisoppslag (husker ikke om det var i en lokal eller nasjonal avis?) om deg, sønnen og doktoronline en stund etterpå.

Gratulerer med 10-åringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der husker jeg kjempegodt, alle "vi gamle" fulgte godt med og jeg tenkte veldig mye på deg. Mener også at det var et avisoppslag (husker ikke om det var i en lokal eller nasjonal avis?) om deg, sønnen og doktoronline en stund etterpå.

Gratulerer med 10-åringen!

'' Mener også at det var et avisoppslag (husker ikke om det var i en lokal eller nasjonal avis?) om deg, sønnen og doktoronline en stund etterpå.''

*Hehe* Det var i høyeste grad en nasjonal avis ja... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for 10-åringen!!

Er det virkelig så lenge siden!? Jeg husker godt at du var en av de første jeg "ble kjent med" her inne! Raust og villig har du delt med oss både opp- og nedturer og latt oss øse av din kunnskap og erfaring i alle disse årene.

Så: en stor bursdagshilsen til 10-åringen og en like stor takk til deg!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for 10-åringen!!

Er det virkelig så lenge siden!? Jeg husker godt at du var en av de første jeg "ble kjent med" her inne! Raust og villig har du delt med oss både opp- og nedturer og latt oss øse av din kunnskap og erfaring i alle disse årene.

Så: en stor bursdagshilsen til 10-åringen og en like stor takk til deg!

Klem fra

*Rødmer* Tusen takk for gode ord. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Så rart... I går var vi til kontroll med vår datter. Hun er også ti år,mars-jente. Historien om å fly inn til riksen mm vekker minner her også. Hun har fremdeles lekkasje i klaffen som ble operert to ganger, men hun har det bra. Jeg snakket med henne om at vi hadde filmet endel da hun var syk, og den filmen har vi gjemt unna. Vi forbereder oss på å se den. Åh, ja det var en tøff fødselsdag og ukene etter likeså.

Det er så godt at det går så bra med dem! :) Jeg kan tenke meg det ble en lang tråd her da ja. Slikt rører ved folk. Og lillebror har rett, tiden går fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Så rart... I går var vi til kontroll med vår datter. Hun er også ti år,mars-jente. Historien om å fly inn til riksen mm vekker minner her også. Hun har fremdeles lekkasje i klaffen som ble operert to ganger, men hun har det bra. Jeg snakket med henne om at vi hadde filmet endel da hun var syk, og den filmen har vi gjemt unna. Vi forbereder oss på å se den. Åh, ja det var en tøff fødselsdag og ukene etter likeså.

Det er så godt at det går så bra med dem! :) Jeg kan tenke meg det ble en lang tråd her da ja. Slikt rører ved folk. Og lillebror har rett, tiden går fort :)

Det var virkelig rart å se i albumene og lese alt jeg hadde skrevet ja. Bl.a. at kardiologene på Riksen mente i 2000 (?) at det å tro på at han noen gang skulle ha et hjerte med 4 funksjonelle kammer - det var som å tro på julenissen!

*Hehe* Nå har han i over 7 år løpt rundt her med 4 flotte hjertekamre han! På alle bildene var han blid og fornøyd, strålte som en sol, i trygg forvissing (heter det det?) om at leger og andre mennesker i hvite klær bare vil ham godt, med full tillit til alle. :o) Fremdeles synes han bare det er kult å være til hjertekontroll, heldigvis! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! Jeg har ikke vært her så lenge at jeg kjenner til annet enn at han er hjertebarn. Visste dere før fødselen at det var noe med hjertet?

Håper dere får en super feiring :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! Jeg har ikke vært her så lenge at jeg kjenner til annet enn at han er hjertebarn. Visste dere før fødselen at det var noe med hjertet?

Håper dere får en super feiring :o)

Nei, først noen timer etter fødselen ble det klart at noe var galt. Men jeg er 110% sikker på at jordmora så noe på ultralyden i uke 18, for hun kikket minst halve tiden på hjertet, men valgte vel å satse på at alt var normalt. Unødvendig å si at jeg ikke stolte det grann på jordmorultralyden i neste svangerskap... Samme jordmor var det også husker jeg.

Men heldigvis hadde det ikke gjort noe fra eller til for podens del da, om vi hadde visst det på forhånd. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det husker eg også, men ganske vagt, hadde nett begynt å bruke "litt" tid her på DOL etter tips fra "Flisa".

Gratulerer så masse!!! :-) (spesielt til sønnen deres)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...