Gå til innhold

10 år....

Lillemus

Anbefalte innlegg

Gjest Gammel traver

'' Mener også at det var et avisoppslag (husker ikke om det var i en lokal eller nasjonal avis?) om deg, sønnen og doktoronline en stund etterpå.''

*Hehe* Det var i høyeste grad en nasjonal avis ja... :o)

OK - jeg husker bare at det svar skrevet om, og jeg husker også at jeg synes det var en fin artikkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var virkelig rart å se i albumene og lese alt jeg hadde skrevet ja. Bl.a. at kardiologene på Riksen mente i 2000 (?) at det å tro på at han noen gang skulle ha et hjerte med 4 funksjonelle kammer - det var som å tro på julenissen!

*Hehe* Nå har han i over 7 år løpt rundt her med 4 flotte hjertekamre han! På alle bildene var han blid og fornøyd, strålte som en sol, i trygg forvissing (heter det det?) om at leger og andre mennesker i hvite klær bare vil ham godt, med full tillit til alle. :o) Fremdeles synes han bare det er kult å være til hjertekontroll, heldigvis! ;o)

Det er så fantastisk at de kan gjøre noe så viktig inne i de knøttesmå hjertene. De er jo på størrelse med knytteneven di sin :) Ja, vi har mye å være takknemlige for Lillemus :)

Kjenner gleden velter inni meg, og tenker at du har det på samme måten spesielt i dag på ti års dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, først noen timer etter fødselen ble det klart at noe var galt. Men jeg er 110% sikker på at jordmora så noe på ultralyden i uke 18, for hun kikket minst halve tiden på hjertet, men valgte vel å satse på at alt var normalt. Unødvendig å si at jeg ikke stolte det grann på jordmorultralyden i neste svangerskap... Samme jordmor var det også husker jeg.

Men heldigvis hadde det ikke gjort noe fra eller til for podens del da, om vi hadde visst det på forhånd. :o)

Det må ha vært en skremmende opplevelse da dere fikk høre at noe var galt med hjertet. Kan han leve akkurat som andre barn i dag? Er hjertet hans i orden, evt må han spise medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det husker eg også, men ganske vagt, hadde nett begynt å bruke "litt" tid her på DOL etter tips fra "Flisa".

Gratulerer så masse!!! :-) (spesielt til sønnen deres)

Savner Flisa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Lillemus, nå fikk du meg til å begynne å grine....

Tusen hjertelig takk for at vi fikk være med på 10års dagen :-)

Skal tenne lys i dag jeg for gutten din som nå har det så bra, og for alle andre hjertesyke barn. Og for dem som evnt. måtte bli flydd inn på Rikshospitalet i dag.

Kos dere alle sammen, og gratulerer jublilanten med dagen.

Vennlig hilsen og *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye :-) Husker godt meldingene om fødselen, og meldingene etterpå ifbm sykdom. Meldingene fra før fødselen også, du var ivrig til å dele små og store graviditetserfaringer :-) Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Jeg er også en av de som har fulgt dere på sidelinja. Skriver ikke så ofte selv har inne. Leser ofte innleggene dine og har lært mye av dine og mange andres innspill.

Lykke til videre - håper vi fortsatt kan få ta del gjennom dine korte, presise og velformulerte ytringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært en skremmende opplevelse da dere fikk høre at noe var galt med hjertet. Kan han leve akkurat som andre barn i dag? Er hjertet hans i orden, evt må han spise medisiner?

Han er akkurat som andre barn i dag, har ikke tatt hjertemedisiner siden et par mnd etter den siste opersajonen, altså er det ganske nøyaktig 7 år siden han ble medisinert siste gang. :o)

Om han vil trenge en korrigerende operasjon når han blir voksen vet vi ikke ennå, men det blir ikke på mange, mange år i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker godt jeg satt og krysset fingre og holdt pusten da vi leste om om dramatikken ja! Jeg hadde akkurat blitt gravid selv, eller prøvde å bli gravid, så det var en påminnelse om at det ikke alltid går smertefritt.

Gratulerer med 10 år som mamma!

-og gratulerer til store gutten med 10-årsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh- det husker jeg godt! OG jeg husker godt du en stund etterpå kunne fortelle at dere hadde tatt deres første luftetur ute i barnevogn på sykehusets område, og at du og Musepappa var de stolteste foreldre i hele verden, og at det helt sikkert syntes også :-) Husker jeg syntes det var veldig rørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh- det husker jeg godt! OG jeg husker godt du en stund etterpå kunne fortelle at dere hadde tatt deres første luftetur ute i barnevogn på sykehusets område, og at du og Musepappa var de stolteste foreldre i hele verden, og at det helt sikkert syntes også :-) Husker jeg syntes det var veldig rørende.

Musepappa!! Lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! Det husker jeg godt! Husker jeg trillet alene den aller første turen, med en gammel vogn lånt på RiT og jeg syntes det var så rart at her gikk jeg som en hvilken som helst normal mamma med et helt normalt lite barn og ingen kunne se hva Poden hadde vært gjennom. :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 10 åringen!! Så bra at alt har gått fint med hans, til tross for en tøff start ;)

Selv har jeg en på 9,5 år (jente) og jeg ser at hun begynner å bli stor nå. Det er både deilig, skummelt og litt vemodig. Jeg tenker at 10 år er en milepel; da er man slett ikke noe små barn lenger! Ikke mange årene til ungdomstiden!

Ta vare på tiden før det, og oppfordre han til å leke mye og være et barn så lenge han kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...