Gjest gitarspillermammaen Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Om man skal kjøpe en ok kassegitar til hjemmebruk til en 13-åring, med sånn der forsterkertilkoblingsmulighet (nei, jeg har ikke peiling.., hvor mye må man regne med å betale da? (ikke noe proff-greier altså), og i samme farta, hvor mye koster gitarstrenger (også til en amatør..)? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Gitarstrenger koster vel en hundrelapp eller to. Du kan få en ok gitar for Kr. 2 000.- og en elendig gitar for Kr. 5 000.-, gitarene varierer voldsomt i kvalitet sjøl om det er samme merke og samme modell. Eg ville satsa på en løs mikrofon som du fester på gitaren ved bruk,og kjøpt en "rein" kassegitar, men...få hjelp av en som kan med gitarer! Ps! Og så kjøper du "Lillebjørns (Nilsen) Gitarbok", det finnes muligens en DVD utgave også. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Jeg kjøpte en helt kurant kassegitar på QXL til 500 kr. Sendt fra Danmark på få dager. Gitarstrenger fulgte med + ekstra sett. 0 Siter
pekkaline Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=315 Det er like billig eller billigere med en el-gitarpakke, men det er ikke det han/hun vil ha? En trenger ikke ha det beste med en gang, så finner de ut hva de vil ha etter hvert som tiden går. Jeg betalte 125kr for strenger til kassegitaren sist. 0 Siter
hulkert Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Få med deg en som har peiling. En kompis av meg kjøpte gitarpakke til sønnen sin hos respektert musikkforhandler. Jeg prøvde den og skjønte godt hvorfor han ikke gadd øve på den. Makan til drittinstrument! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Få med deg en som har peiling. En kompis av meg kjøpte gitarpakke til sønnen sin hos respektert musikkforhandler. Jeg prøvde den og skjønte godt hvorfor han ikke gadd øve på den. Makan til drittinstrument! Akkurat. Du kan få drittgitarer som koster en masse penger, og du kan få gode gitarer rimelig, men da må den velges ut av en som har peiling. Gitaren er DØD om så den koster 10 000.- og er "sur i banda". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.