Gå til innhold

Gitar..

Gjest gitarspillermammaen

Anbefalte innlegg

Gjest gitarspillermammaen
Skrevet

Om man skal kjøpe en ok kassegitar til hjemmebruk til en 13-åring, med sånn der forsterkertilkoblingsmulighet (nei, jeg har ikke peiling..;), hvor mye må man regne med å betale da? (ikke noe proff-greier altså), og i samme farta, hvor mye koster gitarstrenger (også til en amatør..)?

Skrevet

Gitarstrenger koster vel en hundrelapp eller to.

Du kan få en ok gitar for Kr. 2 000.- og en elendig gitar for Kr. 5 000.-, gitarene varierer voldsomt i kvalitet sjøl om det er samme merke og samme modell.

Eg ville satsa på en løs mikrofon som du fester på gitaren ved bruk,og kjøpt en "rein" kassegitar, men...få hjelp av en som kan med gitarer!

Ps! Og så kjøper du "Lillebjørns (Nilsen) Gitarbok", det finnes muligens en DVD utgave også.

Skrevet

Jeg kjøpte en helt kurant kassegitar på QXL til 500 kr. Sendt fra Danmark på få dager. Gitarstrenger fulgte med + ekstra sett.

Skrevet

Få med deg en som har peiling. En kompis av meg kjøpte gitarpakke til sønnen sin hos respektert musikkforhandler. Jeg prøvde den og skjønte godt hvorfor han ikke gadd øve på den. Makan til drittinstrument!

Skrevet

Få med deg en som har peiling. En kompis av meg kjøpte gitarpakke til sønnen sin hos respektert musikkforhandler. Jeg prøvde den og skjønte godt hvorfor han ikke gadd øve på den. Makan til drittinstrument!

Akkurat.

Du kan få drittgitarer som koster en masse penger, og du kan få gode gitarer rimelig, men da må den velges ut av en som har peiling.

Gitaren er DØD om så den koster 10 000.- og er "sur i banda".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...