Gå til innhold

Tildeling

brilleslangen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lurer på alderen

Ja jeg er enslig. :-) Noen spesiell grunn til at du spør?

Jeg er ikke samme som simara , men lurte på det samme under her som du ikke svarte på.

Jeg lurer på alderen fordi jeg venter selv på adopsjon og jeg tror at jeg får et barn mellom 0 og 2 år som er aldersrammen. Men så hører jeg at alderen kan stige og det har det gjort for deg. Men er det pga. status enslig eller kan vi andre også forvente å få høyere alder? Er det trenden videre? Vet du noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simara2

Ja jeg er enslig. :-) Noen spesiell grunn til at du spør?

jeg trodde at det nærmest var umulig å adoptere som enslig i disse dager. Hvilket land adopterer du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

jeg trodde at det nærmest var umulig å adoptere som enslig i disse dager. Hvilket land adopterer du fra?

Kina... men det er altså fire år siden adopsjonsprosessen startet, og jeg var allerede godkjent i Kina(var ferdig i rewiev-room) da de nye reglene som stengte for enslige kom... Det finnes fremdeles en og annen ventende som fortsatt står i Kinakøen fordi de fikk papirene sine til landet før reglene trådte i kraft. Men for nye enslige er det for tiden en vanskelig situasjon. Når denne adopsjonen er gjennomført har jeg fått to barn, og med den situasjonen som er nå så blir det med det( jeg hadde tenkt å nøye meg med to uansett jeg da... men jeg kunne jo forandret mening)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Jeg er ikke samme som simara , men lurte på det samme under her som du ikke svarte på.

Jeg lurer på alderen fordi jeg venter selv på adopsjon og jeg tror at jeg får et barn mellom 0 og 2 år som er aldersrammen. Men så hører jeg at alderen kan stige og det har det gjort for deg. Men er det pga. status enslig eller kan vi andre også forvente å få høyere alder? Er det trenden videre? Vet du noe om dette?

beklager det der.. Jeg skrev faktisk et svar.. men det ble visst ikke postet...I grunnen like greit for jeg misforsto visst hva du egentlig var ute etter :-)

Så da får jeg vel svare på det også nå da...jeg tror ikke at jeg fikk et barn på fire år har noe som helst å gjøre med at jeg er enslig. I gruppen min ble det tildelt både ettåringer, og snart toåringer, en treåring og min datter som da altså var fire. hovedvekten av barna var altså under to år.

Som sagt tror jeg ikke alderen har noen sammenheng med min sivilstatus. det har nok mer med ordlyden i godkjenningen å gjøre. For godkjenningen min sier at jeg kan få et barn minst to år yngre enn det jeg har fra før. Hør ble seks år i sommer, og de holder seg derfor innenfor hva godkjenningen sier.

Så hvis din aldersramme sier 0-2 år så får du nok et barn i den aldersrammen(tror jeg).

Jeg var forresten forberedt på et barn eldre enn gjennomsnittet pga ordlyden i godkjenningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurer på alderen

beklager det der.. Jeg skrev faktisk et svar.. men det ble visst ikke postet...I grunnen like greit for jeg misforsto visst hva du egentlig var ute etter :-)

Så da får jeg vel svare på det også nå da...jeg tror ikke at jeg fikk et barn på fire år har noe som helst å gjøre med at jeg er enslig. I gruppen min ble det tildelt både ettåringer, og snart toåringer, en treåring og min datter som da altså var fire. hovedvekten av barna var altså under to år.

Som sagt tror jeg ikke alderen har noen sammenheng med min sivilstatus. det har nok mer med ordlyden i godkjenningen å gjøre. For godkjenningen min sier at jeg kan få et barn minst to år yngre enn det jeg har fra før. Hør ble seks år i sommer, og de holder seg derfor innenfor hva godkjenningen sier.

Så hvis din aldersramme sier 0-2 år så får du nok et barn i den aldersrammen(tror jeg).

Jeg var forresten forberedt på et barn eldre enn gjennomsnittet pga ordlyden i godkjenningen...

Takk for svar. Og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en enslig adoptivmamma

Det har blitt vanskelig for enslige å adoptere nå, ja, men ikke umulig. Kina er stengt for enslige, bortsett fra de som allerede var godkjente i Kina før de nye reglene kom, og som fortsatt venter på tildeling. Noen flere enn "brilleslangen" har også fått tildeling, og skal snart hente barnet. Det er også enslige som har fått tildeling og venter på å hente barn fra India og Etiopia, og enslige som venter på tildeling fra de samme landene. Barna som har kommet ,og de som er tildelt fra disse landene har vært små og friske. Når de som har papirene i de ulike landene får tildeling, blir nye papirer fra enslige sendt. Det er også noen få andre land som fortsatt godtar enslige. Men ventetiden er lang, siden giverlandene ikke vil ha mange dokument-sett fra enslige om gangen. Adopsjonsforeningene har så mange søknader fra enslige liggende på vent at to av foreningene for tiden ikke tar i mot flere søknader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en enslig adoptivmamma

Hvis man har et barn i 2års alderen, eller under 2 år, når man får neste forhåndsgodkjenning, får man ofte godkjenning for et barn som er minst to år yngre enn det barnet man har. Dette fordi de norske myndighetene ønsker at det skal være minst 2 år mellom barna.

Min eldste datter var 4 mnd da jeg fikk henne, og hun var under to da jeg fikk forhåndsgodkjenning for neste barn, som skulle være minst to år yngre enn barnet jeg hadde. Da jeg fikk tildeling var det enda en stund til hun fylte 3 år. Jeg fikk tildelt et barn under ett år. Hvis jeg hadde vært godkjent for 0-2 år kunne jeg fått tildelt en 2 åring, og det ville vært mindre enn 1 år mellom barna. Det ønsker altså ikke myndighetene. Det er derfor de bruker den formuleringen.

Hvis ventetiden blir lang, som i brilleslangens tilfelle, kan det slå ut på den måten at man får et eldre barn, bare barnet fortsatt er minst to år yngre enn barnet man allerede har.

Hvis man er godkjent for 0-2 år får man vanligvis tildelt et barn under 3 år, hvis ikke blir man forespurt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...