Gjest FAU representanten Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg er nylig valgt inn i FAU. Vet det er mange har inne med lang erfaring med barn og samarbeid med skolen. Er det noen som vil dele sine erfaringer fra FAU arbeid? Hvilke saker engasjerer FAU seg i på deres skole??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg har vært med i FAU i 3 år - 2 som vara og 1 som fast representant, Var mye med de to siste årene. Syntes det var veldig interessant! Hos oss nygger de ny skolefilial, og FAU var veldig aktive i forhold til utforming av den nye delen, samt trafikksikring, Vi var på møter hos de politiske partiene og informerte dem om vårt syn. Vi har hatt temamøte med politet, der en politimann fortalte om hva som var viktig for oss forledre ved overgangen fra barn til voksne osv FAU har også ansvar for å sette sammen en 17. mai komité hvert år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg har akkurat avsluttet en 4 års periode i FAU. Det var utolig lærerikt og interessant. Saker vi har jobbet med: -Trafikksituasjonen rundt skolen sett i forhold til begyggelsesplaner. Hvilken innvirkning har dette på barnas skoevei. -Nytt kontor til helsesøster på skolen , krangel om hvilken instans som skal ferdigstille kontoret. - Bruk av skolehagen, opparbeiding av arealet og hvordan kan det benyttes i undervisningen. -Opprusting av skoegård og lekeapparater. -Mobbing og rasisme, dialog med skolen om hvordan man løser slike konflikter. - Natteravning, informasjon fra politet og utekontakten og oppretting av natteravngrupper i vårt nærområde. I tillegg til dette kommer alle de praktiske tingene som 17. mai arrangement, juletrefest, skoleball og klubbkveld 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg har vært med i FAU i 3 år - 2 som vara og 1 som fast representant, Var mye med de to siste årene. Syntes det var veldig interessant! Hos oss nygger de ny skolefilial, og FAU var veldig aktive i forhold til utforming av den nye delen, samt trafikksikring, Vi var på møter hos de politiske partiene og informerte dem om vårt syn. Vi har hatt temamøte med politet, der en politimann fortalte om hva som var viktig for oss forledre ved overgangen fra barn til voksne osv FAU har også ansvar for å sette sammen en 17. mai komité hvert år. På foreldremøte nå så stilte en FAU representant og snakket varm og engasjert om FAU (ikke noe problem å få kandidater) Dette var de store sakene de har jobbet og jobber videre med: Brannsikkerhet (vi har en gammel skole) Uteområde, gjerde Inneklima SFO, kosthold Skolevei 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.