Gjest alene med barn Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det er ikke så veldig mellom linjene heller det! Men det har heldigvis ingenting med jenta å gjøre:-) Synes i grunnen du burde komme over at din mann har levd før og har barn fra tidligere forhold. Ditt behov for å nedvurdere henne og opphøye deg selv er bare helt patetisk. Vi er forskjellig, alle sammen, og det bør det være toleranse for. Hva er forresten feil med mannen din sin dømmekraft siden han har valgt et så forferdelig menneske som far til sine barn??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det er da slett ikke alle steforeldre som "stiller opp" for sine stebarn. Ofte ser man steforeldre , som kanskje i dette tilfellet, er meeget påpasselig med at stebarnet ikke får mer enn felles barnet. Han hadde nok ikke reagert sånn hvis det var sykkel til eget barn. Synes det da er riktig at mor tar avgjørelsen, spesielt siden de ikke har felles økonomi og hun bruker av egne penger til dette. Hun har nok ingen interesse av å forfordele sitt særkullsbarn, hvorvidt han ønsker å forfordele fellesbarnet kan man jo bare spekulere i. Sukk - og akk - glad jeg ikke har stefar til mine barn, og kjøper sykkel til dem når det passer meg og min økonomi, og ikke minst, deres behov. Hvis jeg hadde en samboer som ikke stilte opp for mine barn, på samme måte som for felles barn, ville ikke diskusjonen gå på om når barna skulle få sykkel. Det ville overhodet ikke vært noen diskusjon. Vi hadde ikke bodd sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyer Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg syns du skal gi han den nå....fordi nå er det høysesong for sykkelbruk. Hvis han får den i desember får han jo ikke brukt den på mange måneder. Evt kan dere jo bli enige om at gaven til bursdagen ikke kan bli så fin siden han får en så dyr ting nå. Sykkel er dessuten utstyr som stimulerer til fysisk aktivitet, noe jeg syns er viktig i denne data og tv tiden. Vi voksne kjøper oss også ting hele året når vi syns det er nødvendig.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg hadde et lite smil etter kommentaren min men det var nok litt alvor også ja:-) Jeg mener at som foreldre så må vi skaffe barna basisutstyr de trenger i hverdagen. Har man bursdag på våren så kan det være knall å få en ny sykkel, men har man ikke bursdag på den tiden så må man da likevel få en sykkel (om man ikke har noen...) Det kan da ikke være slik at alt som koster noe særlig må komme som gave til barna? Jeg mener at jeg plikter å holde dem med basisutstyr som fotballsko, langrennsski, sykkel, akebrett etc. Det er jo i hele familiens interesse at storebror kan sykle til venner i stedet for å bli kjørt. Sykkel er absolutt en nødvendighet. Hadde følt meg ille om jeg lot være å kjøpe sykkel på sommeren når gutten trengte den og i stedet gjemte den til romjula, da gutten har bursdag. Så fikk han en gave han ikke kunne bruke på flere måneder... Klær kan man da absolutt kjøpe som gaver. Men trenger gutten nye støvler kan jeg ikke vente til jul og kjøpe noen ekstra store som jeg håper passer til neste høst. Litt satt på spissen , men håper du skjønner hva jeg mener..:-) Og når barna blir så store som stedatteren din så ønsker de seg jo alltid ekstra klær, selv om de har alt av basisklær. Og da må vel klær være en fin gave vel? Enig med deg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det er da slett ikke alle steforeldre som "stiller opp" for sine stebarn. Ofte ser man steforeldre , som kanskje i dette tilfellet, er meeget påpasselig med at stebarnet ikke får mer enn felles barnet. Han hadde nok ikke reagert sånn hvis det var sykkel til eget barn. Synes det da er riktig at mor tar avgjørelsen, spesielt siden de ikke har felles økonomi og hun bruker av egne penger til dette. Hun har nok ingen interesse av å forfordele sitt særkullsbarn, hvorvidt han ønsker å forfordele fellesbarnet kan man jo bare spekulere i. Sukk - og akk - glad jeg ikke har stefar til mine barn, og kjøper sykkel til dem når det passer meg og min økonomi, og ikke minst, deres behov. ''glad jeg ikke har stefar til mine barn'' *S* Og jeg har også lyst til å si "glad barnet mitt heller ikke har stemor" ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hvis jeg hadde en samboer som ikke stilte opp for mine barn, på samme måte som for felles barn, ville ikke diskusjonen gå på om når barna skulle få sykkel. Det ville overhodet ikke vært noen diskusjon. Vi hadde ikke bodd sammen. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Synes i grunnen du burde komme over at din mann har levd før og har barn fra tidligere forhold. Ditt behov for å nedvurdere henne og opphøye deg selv er bare helt patetisk. Vi er forskjellig, alle sammen, og det bør det være toleranse for. Hva er forresten feil med mannen din sin dømmekraft siden han har valgt et så forferdelig menneske som far til sine barn??? Jøssamei, det er ikke stort en skal si her inne gett! Noen mennesker liker man, andre ikke! Dette er et menneske som har helt andre verdier enn meg, og det er jo selvfølgelig helt greit det, men jeg trenger ikke like henne! Hva en 20-årig gutt vurderer med trenger man vel ikke si?! He he... Det var et kortvarig forhold, og de er ikke bestiser i dag de heller! At de har hatt et 3 mnd langt forhold for 12 år siden betyr ingenting for meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg kjøpte en sykkel på salg på høsten og gav den til julepresang. Men jeg synes jo det var dumt at du viste han sykkelen. Da blir det jo litt feil å la den stå i garasjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.