Spirello Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hvordan blir dette om vi får et barn nå? Har han krav på foreldrepenger og permisjon som selvstendig næringsdrivende? Eller er det noe han må ordne/avtale med NAV? Og når må han i tilfelle gjøre det? Jeg er ikke gravid, og vi har ikke babyplaner med det første, men jeg er verpesyk igjen.. Vil vite hvordan det blir med perm osv. For han sier han ikke vil ha barn hvis han ikke får mulighet til å være sammen med barnet - og det er jo positivt! Går det an at ejg jobber to dager i uka, og faren to f.eks? Han kan ikke være borte fra jobb forlenge av gangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg tror du har krav på permisjonspenger dersom du er selvstendig - men ikke han. Men samtidig regnes jo hans permisjonspenger av din inntekt - så dermed burde det være grunnlag for det. Men jeg vet ikke, sjekk på sidene til nav 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Se denne siden, den gir svar på de fleste av dine spørsmål: http://www.nav.no/page?id=805311849 Selvstendig næringsdrivende har også rett til fedrekvote med full lønn, derfor ble trygdeavgiften for selvstendig næringsdrivende satt opp fra 10,7% til 11 % fra og med år 2008. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg tror du har krav på permisjonspenger dersom du er selvstendig - men ikke han. Men samtidig regnes jo hans permisjonspenger av din inntekt - så dermed burde det være grunnlag for det. Men jeg vet ikke, sjekk på sidene til nav Mannens permisjonspenger regnes da av mannens egen inntekt. Du tenker kanskje på det at mannen ikke har rett til permisjon dersom moren ikke har tjent nok. Men hvis han først har rett til det, så regnes det ut fra hans egen lønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.