Gjest Lysten på tur!! Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Når det står i oppskriften 4 porsjoner,tenker dere at det rekker til 2-3 personer?Tenkte jeg skulle lage biffsnadder i kveld,vi blir da 5-6 voksne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Lag heller for mye, enn for lite! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lysten på tur!! Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1221899064' post='3963927] Lag heller for mye, enn for lite! Det tenkte jeg.Men jeg er ute etter svar der noen kan fortelle meg hvor mange porsjoner man regner til 5-6 personer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Om oppskrifta er beregnet til 4 og dere er 6 så ville jeg i alle fall doblet mengden. ) Spesielt hvis det er storspiste mannfolk som kommer, da går det unna og oppskrifter opererer sjelden med veldig store porsjoner har jeg inntrykk av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lysten på tur!! Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Om oppskrifta er beregnet til 4 og dere er 6 så ville jeg i alle fall doblet mengden. ) Spesielt hvis det er storspiste mannfolk som kommer, da går det unna og oppskrifter opererer sjelden med veldig store porsjoner har jeg inntrykk av. Ok.Takk. I oppskriften står det 600 gr biff, til 4 porsjoner, skulle vel rekke med 1.5 kg da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det tenkte jeg.Men jeg er ute etter svar der noen kan fortelle meg hvor mange porsjoner man regner til 5-6 personer? Porsjoner hva da? Er det hvor mange gram kjøtt du tenker på, eller er det mengde saus, tilbehør eller? Kjøtt: voksne folk like å spise godt, beregn 300 g kjøtt pr person. Masse sopp og rødløk. Husk at det tar tid å steke dette! Saus fra pose? Minst 2 pakker. Bakt potet? 1 pr person + et par ekstra. Ris = se mengde på pakken Pommes frites = godt over en 1 kg. Grønnsaker? Mais, agurk og tomat evt salat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det kommer anpå hvor mange porsjoner hver enkelt person spiser det. Jeg ville beregnet minst 2 porsjoner til hver. Porsjonene i oppskrifter pleier ikke være spesielt store. Jeg syns det er bedre å sitte igjen med rester enn at det er for lite mat. Hvis det ble "akkurat nok", altså at alt er tomt etter måltidet, tror jeg egentlig det har vært for lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Ok.Takk. I oppskriften står det 600 gr biff, til 4 porsjoner, skulle vel rekke med 1.5 kg da? 250 gram pr. pers skulle rekke ja. ) Husk masse godt tilbehør da! *Nam* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1221899663' post='3963932] Porsjoner hva da? Er det hvor mange gram kjøtt du tenker på, eller er det mengde saus, tilbehør eller? Kjøtt: voksne folk like å spise godt, beregn 300 g kjøtt pr person. Masse sopp og rødløk. Husk at det tar tid å steke dette! Saus fra pose? Minst 2 pakker. Bakt potet? 1 pr person + et par ekstra. Ris = se mengde på pakken Pommes frites = godt over en 1 kg. Grønnsaker? Mais, agurk og tomat evt salat. 300 gram pr. pers!??!?! Jeg spiser kanskje halve av det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 300 gram pr. pers!??!?! Jeg spiser kanskje halve av det... Ja men så er jo du langt under snittet også. Bare tenk på hvor mye du kunne spise før du la om kostholdet *mobbe* Røslige karer trøkker mned det dobbelte av det du klarer. Og blir det igjen noe, så har man det dagen etter. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lysten på tur!! Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Nå får jeg bare finne ut hvilken butikk som har biff på tilbud. Tenkte å båtpoteter og salat som tilbehør. Og en meeeeget god vin til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 300 gram pr. pers!??!?! Jeg spiser kanskje halve av det... Da spiser du kanskje en porsjon da. Det er vanlig å beregne 150 g kjøtt pr porsjon i blandingsretter. Men veldig mange spiser mer enn en porsjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Kjøp biffen i Sverige, hvis du ikke bor for langt unna da. Vi kjøper alltid indrefileene der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1221900033' post='3963939] Ja men så er jo du langt under snittet også. Bare tenk på hvor mye du kunne spise før du la om kostholdet *mobbe* Røslige karer trøkker mned det dobbelte av det du klarer. Og blir det igjen noe, så har man det dagen etter. ) Kom ikke å si at det er vanlig å spise 300 gram kjøtt til middag?! Jeg er vant til storspiste mannfolk altså, men den der var i overkant ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Kom ikke å si at det er vanlig å spise 300 gram kjøtt til middag?! Jeg er vant til storspiste mannfolk altså, men den der var i overkant ja. Ikke vanlig, men mange spiser ektra mye når de blir bedt bort. Når mine svoger, far og bror +++ samles, så hadde de kun blitt terget av miniporsjonene dine ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1221900775' post='3963954] Ikke vanlig, men mange spiser ektra mye når de blir bedt bort. Når mine svoger, far og bror +++ samles, så hadde de kun blitt terget av miniporsjonene dine ;p Jeg sa jo at jeg ville beregnet 250 gram pr. pers. til trådstarter da. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg sa jo at jeg ville beregnet 250 gram pr. pers. til trådstarter da. ) Det hadde jeg bergnet pr kvinne, ikke mann. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg beregner 200 g biff til hver voksen hvis det er veldig mange gjester. Da jevner det seg ut litt når noen spiser mye og andre lite. Men med 5-6 gjester ville jeg beregnet noe mer. Dette forutsatt at det ikke er forrett og dessert - da skulle 200g holde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Kjøp biffen i Sverige, hvis du ikke bor for langt unna da. Vi kjøper alltid indrefileene der. Hvor mye koster indrefileter i Sverige...? Vil ha.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hvor mye koster indrefileter i Sverige...? Vil ha.... Det varierer litt der også, men sist vi kjøpte var det 120 pr kg for fersk indrefile. Frossen er billigere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.