Gjest Hva synes du? Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hvor strenge er dere på å la ungene se film eller spille spill med høyere aldersgrense enn alderen?.Sønnen min i 2 trinn elsker Harry Potter.Hadde besøk av en komis nå og han spurte om dem skulle se en Harry Potter.Jeg får ikke lov svarte kompisen.Er ikke det litt strengt?.Jeg vet flere av klassekameratene som ser det og dem leker også Harry Potter i friminuttene på skolen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg synes ikke det er strengt. Min 4.klassing får ikke se de siste Harry Potter-filmene. Han har sett den første og andre sammen med en voksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Når det gjelder Harry Potter filmene så synes jeg ikke det er strengt å nekte en 2.klassing å se dem.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vær ikke sløv Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det er jo en grunn til at det er aldersgrense. Jeg husker fra min barndom vi maste oss til å se en skrekkfilm på TV. I år etterpå var vi tre søsken som nærmest ikke turde å gå ut av senga vår fordi vi innbilte oss at det lå et skjelett der som ville gripe etter bena våre når vi satte de ned på gulvet. Barn klarer ikke å filtrere fantasi og virkelighet på samme måte som voksne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Snuppa her var vel 7 år da faren lot henne se den første Harry Potterfilmen, jeg sa til ham at det ikke var noen film for henne, at den var for skummel, noe han erfarte et stykke ut i filmen... En 8-åring hadde fått se de 3 første for meg, men ikke de to siste, de er det 11-årsgrense på og jeg synes selv de var så skumle at de ikke er noe for en 8-åring. Så ja, jeg er ganske streng, men 10-åringen har sett HP 4 og 5 da han var 9 år, dog ikke hjemme hos meg. Jeg synes barn skal være barn og at de kan vente med å se en del filmer til de skjønner mer av handlingen og budskapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Vi har holdt igjen Harry Potter for vår 8-åring. Etter at vi har lest bok nr 1 for ham, har han først nå fått se filmen. Nå er vi i gang med bok nr 2 og han skal deretter få se filmen. Jeg mener at aldersgrensene har sin gode grunn, og at vi pusher dem langt nok når han etter hver får sett de tre første nå. De siste filmene må han nok vente en god stund på... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg synes ikke det er strengt. Min 3.-klassing har ikke fått se Harry Potter - filmene. Han kjenner alle figurene og leker Harry Potter, men filmene får han ikke se før han har lest bøkene selv er regelen her i huset. (Noe jeg kanskje må fire på, men da får jeg vente litt ettersom dette gjaldt for storebroren også.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Noen har liberale grenser og barn som tåler mer, andre ikke. Av mine barns venner er det noen som ser på csi i en alder av ti år, mens andre ikke har sett HP enda. Noen har sett halloween og diverse grøssere også - det er ikke snakk om at min ellveåring får se sånt. Min største kan også bli redd av filmer som er skumle. Min yngste ser ut til å tåle det aller meste på film. Det fant vi ut da han kom hjem fra samvær i en alder av fem år og hadde sett samtlige ringenes herre filmer i løpet av helgen... Det ville aldri falt meg inn å sette spørsmålstegn ved det nivået av filmsensur barnas venner lever med. Forskjellige barn har jo forskjellige løsninger. En av snuppene som vanker hos meg ser kun barne-tv på nrk og har foreldre som er kjempeflinke til å ikke bruke tv som barnevakt og å gå i skogen osv. Å sette henne foran Harry Potter tror jeg ville vært skikkelig galt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg synes at de i det minste må lese bøkene først. Guttungen min på 9 har lest både Harry Potter og Ringenes Herre. (jeg har lest høyt) -så har han fått se filmene etterpå, sammen med meg. Det er også stor forskjell på å se skummel film på DVD i sofaen hjemme med mamma ved siden av seg, og å se dem på kino med kompiser... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Så lenge jeg er til stede så tillater jeg nok filmer som er for barn som er et par år eldre enn det snuppa virkelig er. Eller om jeg har sett filmen først. Men her synes jeg bare du må respektere dette i stillhet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg ville absolutt ikke likt at ungene mine så filmer med høy aldersgrense hos noen andre uten at jeg hadde blitt informert og sagt ja. Jentene her så den første Harry Potter-filmen i fjor. Da gikk de i 1. og 3. klasse, og vi voksne satt sammen med dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Min 1. klassing får se filmer med 7 års grense og 5. klassingen får de filmer med 12 års grense. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.