Gå til innhold

Å få svarte klær

Anbefalte innlegg

Gjest svarte igjen
Skrevet

Svarte klær blir så fort "koksgrå".

Noen som vet hvordan man får dem svarte igjen på en enkel måte?

Vet at man fikk kjøpt farge i dagligvaren før, gjør man det nå lenger?

Skrevet

Jepp. Men husk å ikke vaske hvite klær i den første maskina du kjører etter at du har farga klær...

Skrevet

Joda, man får kjøpt farge.

NB: Når du skal farge svart er det veldig viktig å ikke overskride vektgrensa på tøyet. Kjøp heller flere pakker med farge.

Og husk fikseringssalt.

Skrevet

Hos oss får du farge i sybutikken og i malerforetningen.

Gjest mandolina
Skrevet

Jepp. Men husk å ikke vaske hvite klær i den første maskina du kjører etter at du har farga klær...

Jeg farga marine klær, og måtte vaske hele vaskemaskinen innvendig etterpå. Fargen satt skikkelig godt fast i hullene i tromlen og overalt ellers inni maskinen.

Jeg har vaskemaskin med toppilegg, så jeg kunne riktig se hvor mye farge der lå igjen i maskinen, jeg syntes nesten at det en så stor oppgave å få vaskemaskinen ren igjen, at det ikke var umaken verdt å få farget klærne.

Hilsen

Skrevet

Jeg farga marine klær, og måtte vaske hele vaskemaskinen innvendig etterpå. Fargen satt skikkelig godt fast i hullene i tromlen og overalt ellers inni maskinen.

Jeg har vaskemaskin med toppilegg, så jeg kunne riktig se hvor mye farge der lå igjen i maskinen, jeg syntes nesten at det en så stor oppgave å få vaskemaskinen ren igjen, at det ikke var umaken verdt å få farget klærne.

Hilsen

Jeg har farget flere ganger i blått, og da har jeg latt neste vask være blå håndklær 60 grader, og etter det har jeg ikke hatt problemer med restfarge i maskinen.

Skrevet

Obs og Jernia har iallfall, vet jeg.

Hvis du skal ha ordentlig dypsvart, så skal man visst bruke en pakke med den mørkeste blåfargen, og en med svart. Altså, 50/50.

Husk salt og ikke for mange plagg på en gang!

Gjest signaturina
Skrevet

Jeg samler opp sorte klær som har mistet fargen , og tar en fargeomgang når jeg gidder. Sort farge har de alltid i dagligvaren her hos oss i allefall. Utvalget av andre farger er heller skralt dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...