vici Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hjelp! Jeg finner bitte små hull i genserene (de mykeste) til ungene. Lurer på om det kan være vaskemaskinen som lager de? Maskinen er ganske "ny" (1-2 år) og jeg har sjekka om jeg klarte finne steiner eller noe men ser ikke noe galt. Hva gjør jeg nå? Noen som har vært borti dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vaske-kjerring Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Opplevde det samme med vaskemaskinen her i huset, men den var gammel og slitt. Var flere av hullen som hadde vridd seg, dva at den ikke var glatt og fin lenger Kanskje du kan sjekke langs hele trommelen med hånden din. Men pass deg så du ikke "skjærer" deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Har du vaska bh'er sammen med klæra? Det er min sure erfaring at har gått galg et par ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Har du vaska bh'er sammen med klæra? Det er min sure erfaring at har gått galg et par ganger. Bruker du ikke vaskeposer til BH'er? Det gjør jeg bestandig, og vasker dem sammen med annen finvask. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Bruker du ikke vaskeposer til BH'er? Det gjør jeg bestandig, og vasker dem sammen med annen finvask. Nope, har aldri brukt det. Men her om dagen hadde jeg altså slike små huller i en genser, og trodde kanskje det var en bh som hadde skylda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Nope, har aldri brukt det. Men her om dagen hadde jeg altså slike små huller i en genser, og trodde kanskje det var en bh som hadde skylda. Spilene kan fort falle ut av slitte bh'er og de ødelegger maskinen. Har betalt 1500 for slik reparasjon en gang, og ble rådet til aldri å vaske spile-BH'er uten pose. Undertøyet holder sge mye penere i pose også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Spilene kan fort falle ut av slitte bh'er og de ødelegger maskinen. Har betalt 1500 for slik reparasjon en gang, og ble rådet til aldri å vaske spile-BH'er uten pose. Undertøyet holder sge mye penere i pose også. Øh? Har altså aldri brukt dette siden jeg begynte å vaske klær. Hvor får man tak i en sånn pose, da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Øh? Har altså aldri brukt dette siden jeg begynte å vaske klær. Hvor får man tak i en sånn pose, da? Ikke hørt om vaskeposer?? *Dååån* ;-) LaMote har, selges på supermarkeder. Dessuten har Lindex og Cubus, og sikkert de andre store kjedene også. Ligger i nærheten av undertøyet. Hilsen En Som Har Betalt I Dyre Dommer For Redning Av 3 Stk BH-Spiler Fra Vaskemaskinens Motor. (Det rare er at jeg bare savnet 2....!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudolfine Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg hørte en gang at glidelåser som er åpne kan lage nupper og hull i (særlig tynne) klær. Jeg vet ikke hvor mye det stemmer, men passer nå på, så godt jeg kan, å lukke glidelåser, og å helst ikke vaske glidelåsklær sammen med tynne, myke klær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Øh? Har altså aldri brukt dette siden jeg begynte å vaske klær. Hvor får man tak i en sånn pose, da? *dåner sammen med AAA* Jeg har flere, de fleste trolig kjøpt på Kiwi (LaMote). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Øh? Har altså aldri brukt dette siden jeg begynte å vaske klær. Hvor får man tak i en sånn pose, da? Nå henger de jo til og med på LaMote-stativene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Øh? Har altså aldri brukt dette siden jeg begynte å vaske klær. Hvor får man tak i en sånn pose, da? http://www.elkjop.no/is-bin/intershop.static/WFS/store-elkjop-Site/-/no_NO/images/nm/sp885_nm.jpg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg hørte en gang at glidelåser som er åpne kan lage nupper og hull i (særlig tynne) klær. Jeg vet ikke hvor mye det stemmer, men passer nå på, så godt jeg kan, å lukke glidelåser, og å helst ikke vaske glidelåsklær sammen med tynne, myke klær. Det med glidelås stemmer! Så pass godt på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentene2 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg hørte en gang at glidelåser som er åpne kan lage nupper og hull i (særlig tynne) klær. Jeg vet ikke hvor mye det stemmer, men passer nå på, så godt jeg kan, å lukke glidelåser, og å helst ikke vaske glidelåsklær sammen med tynne, myke klær. Det med glidelås kan være en stor årsak ja - spesielt glidelåsene på ola-bukser som er litt vassere/større. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Spilene kan fort falle ut av slitte bh'er og de ødelegger maskinen. Har betalt 1500 for slik reparasjon en gang, og ble rådet til aldri å vaske spile-BH'er uten pose. Undertøyet holder sge mye penere i pose også. Stemmer det! Husker for noen år siden, da vi måtte ha en fikse-mann til vaskemaskinen vår, for den gikk ikke. "Det er vel en BH-spile da, " sa han... "Å nei, jeg vasker ikke BH'ene i maskinen, " svarte jeg selvsikker. Da vi kom hjem fra jobb de dagen, lå det regning + en rusten BH-spile på bordet. Jeg hadde visst gjort det likevel.... Aldri mer uten pose! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Stemmer det! Husker for noen år siden, da vi måtte ha en fikse-mann til vaskemaskinen vår, for den gikk ikke. "Det er vel en BH-spile da, " sa han... "Å nei, jeg vasker ikke BH'ene i maskinen, " svarte jeg selvsikker. Da vi kom hjem fra jobb de dagen, lå det regning + en rusten BH-spile på bordet. Jeg hadde visst gjort det likevel.... Aldri mer uten pose! ''Da vi kom hjem fra jobb de dagen, lå det regning + en rusten BH-spile på bordet. Jeg hadde visst gjort det likevel.... Aldri mer uten pose!'' Ha! Jeg vasket en gang en bh som hadde dobbelt innsydd spile i en vaskepose, men sannelig klarte en spile allikevel å snike seg ut og ødelegge maskina. ( Men har jeg lært av det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 ''Da vi kom hjem fra jobb de dagen, lå det regning + en rusten BH-spile på bordet. Jeg hadde visst gjort det likevel.... Aldri mer uten pose!'' Ha! Jeg vasket en gang en bh som hadde dobbelt innsydd spile i en vaskepose, men sannelig klarte en spile allikevel å snike seg ut og ødelegge maskina. ( Men har jeg lært av det? ''Men har jeg lært av det?'' Neppe... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ikke hørt om vaskeposer?? *Dååån* ;-) LaMote har, selges på supermarkeder. Dessuten har Lindex og Cubus, og sikkert de andre store kjedene også. Ligger i nærheten av undertøyet. Hilsen En Som Har Betalt I Dyre Dommer For Redning Av 3 Stk BH-Spiler Fra Vaskemaskinens Motor. (Det rare er at jeg bare savnet 2....!) ''Hilsen En Som Har Betalt I Dyre Dommer For Redning Av 3 Stk BH-Spiler Fra Vaskemaskinens Motor. (Det rare er at jeg bare savnet 2....!)'' Det er sikkert bare mannen din som har hatt damebesøk, når du har vært bortreist. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 ''Men har jeg lært av det?'' Neppe... Riktig. ) Vasker fremdeles bh'er i maskina, dog i to vaskeposer, den ene puttes inn i den andre. Har gått bra så langt. Satser på at jeg bare var ekstra uheldig den gangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Kan det være glidelås / knapper etc. på andre klær som gjør det. Lukk glidelåser og knepp knapper på alt som skal vaskes. Bruk tettmaskede vaskeposer for de mest tandre stoffene. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.