astridny Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Gutten min på snart 2 år har funnet ut at det går helt fint å klatre ut av sprinkel senga. Vi voksne syns ikke at det var like artig som han. Har dere tips om hva vi skal gjøre for å holde han i senga? Vi har prøvd med slik belte som vi har på barnestolen,men senga var for bred. Andre tips? Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Gi ham null oppmerksomhet på det, bare følg ham tilbake til sengen uten å si et eneste ord. Etter 2317 ganger gir han nok opp skal du se. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Bytt til vanlig seng, først som sist. Det er ingen vits i sprinkelseng, når ungen klarer å klatre ut. Det går seg til, men hos oss fra det et helvete med leggetiden i noen uker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Vi brukte pose som var så smal nede at barnet ikke klarte å skreve med beina over kanten. Den ene fant teknikken på det likevel da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Gi ham null oppmerksomhet på det, bare følg ham tilbake til sengen uten å si et eneste ord. Etter 2317 ganger gir han nok opp skal du se. ''Etter 2317 ganger gir han nok opp skal du se.'' Så dersom dette gjentar seg 5 ganger per kveld, burde de være ferdige på under 16 måneder...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Vi brukte pose som var så smal nede at barnet ikke klarte å skreve med beina over kanten. Den ene fant teknikken på det likevel da Men burde man ikke begynne med pose _før_ de begynner å klatre ut? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 ''Etter 2317 ganger gir han nok opp skal du se.'' Så dersom dette gjentar seg 5 ganger per kveld, burde de være ferdige på under 16 måneder...;-) Sånn omtrent. ;o) Jeg har forøvrig null erfaring med akkurat det. Poden klatret aldri ut av senga om kvelden og Snuppa gjorde det en gang. Glemmer ikke det vanvittig fornærma trynet hennes da hun ble stappet tilbake i senga igjen! Hun klatret ikke ut flere ganger, om kvelden altså. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 ''Etter 2317 ganger gir han nok opp skal du se.'' Så dersom dette gjentar seg 5 ganger per kveld, burde de være ferdige på under 16 måneder...;-) *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Men burde man ikke begynne med pose _før_ de begynner å klatre ut? Jo, posen kom på straks de begynte å sparke dyna av seg. Om sommeren hadde barnet kun body på seg og posen over. En veldig tynn pose. På daghvilen kutta vi etterhvert ut posen, men på den tiden de begynte å kravle ut av senga kom posen på igjen. Ca 2,5 år gamle har de fått stor seng, så da har vi geleidet dem tilbake til senga endel ganger før de ga seg med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 ''Etter 2317 ganger gir han nok opp skal du se.'' Så dersom dette gjentar seg 5 ganger per kveld, burde de være ferdige på under 16 måneder...;-) Den eldste min gjorde det hvert 5 minutt i tre timer i tre mnd og da ga jeg opp. Noen er mer utholdende enn andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lara P Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Dette høres kanskje litt brutalt ut.Men etter x-antall ganger med å følge pedagogisk tilbake til sengen, og netter UTEN søvn,gikk vi til det drastiske skritt med å bygge opp sengen slik at hun ikke kom seg ut av selv. Det høres helt forferdelig ut,jeg hører det selv,men for oss ble det redningen for foreldre og barn. Barnet aksepterte faktisk ganske med en gang,at hun ikke kom ut av sengen selv,og dette UTEN at det ble ramaskrik. Etter en stund tok vi ned "festningen",og jenten ble værende i sengen til vi kom og hentet henne om morgenen,blid og fornøyd. Og ikke minst,alle hadde fått sovet og var greie mot hverandre;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Sånn omtrent. ;o) Jeg har forøvrig null erfaring med akkurat det. Poden klatret aldri ut av senga om kvelden og Snuppa gjorde det en gang. Glemmer ikke det vanvittig fornærma trynet hennes da hun ble stappet tilbake i senga igjen! Hun klatret ikke ut flere ganger, om kvelden altså. ) Jeg har heller ingen erfaring på den fronten. ;-) Mens min nevø var ut av senga fra ca 18-månedersalder og dessuten klatret på alt som var av møbler etc, var min stikk motsatt: Ikke klatret han ut av sprinkelsenga i løpet av sine 3 år og 3 mnd oppi den, og etter at han fikk stor seng gikk det nesten ett år før han tuslet ut av den. Om morgenen lå han i senga og ropte: "Hallo?? Jeg er våken! Kan noen komme og hente meg?" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Den eldste min gjorde det hvert 5 minutt i tre timer i tre mnd og da ga jeg opp. Noen er mer utholdende enn andre. Det høres slitsom ut, he he. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Den eldste min gjorde det hvert 5 minutt i tre timer i tre mnd og da ga jeg opp. Noen er mer utholdende enn andre. Oi, det skulle altså bli 12 g per time x 3 timer x 90 dager = 3240! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Det høres slitsom ut, he he. Det var det. Det endte med at jeg leste for ham i tre timer i steden, det var nesten like slitsomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg har heller ingen erfaring på den fronten. ;-) Mens min nevø var ut av senga fra ca 18-månedersalder og dessuten klatret på alt som var av møbler etc, var min stikk motsatt: Ikke klatret han ut av sprinkelsenga i løpet av sine 3 år og 3 mnd oppi den, og etter at han fikk stor seng gikk det nesten ett år før han tuslet ut av den. Om morgenen lå han i senga og ropte: "Hallo?? Jeg er våken! Kan noen komme og hente meg?" *hehe* Veloppdragen sønn! ) Kan du ta dattera mi et generelt kurs? ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Oi, det skulle altså bli 12 g per time x 3 timer x 90 dager = 3240! ;-) Hoderegning for morsan, hehe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Oi, det skulle altså bli 12 g per time x 3 timer x 90 dager = 3240! ;-) Du skjønner sikkert at jeg gav opp da ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1222025752' post='3965298] *hehe* Veloppdragen sønn! ) Kan du ta dattera mi et generelt kurs? ;o) Ja, den gangen syntes jeg det bare var søtt, men jeg skjønner nå at det bare var et tegn på at han er en kar som vet å sørge for full service!! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Du skjønner sikkert at jeg gav opp da ;o) Absolutt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.