Gå til innhold

Klatrer ut av senga :-(

astridny

Anbefalte innlegg

Det var det. Det endte med at jeg leste for ham i tre timer i steden, det var nesten like slitsomt.

Ja, en er jo så innstilt på litt ro på den tiden de egentlig skal sove. Jeg får ofte helt fnatt av alle "viktige" beskjeder som skal gis etter de har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Lillemus

7

• AneM1365380603

7

• Lotte :o)

6

Mest aktive i denne tråden

Ja, den gangen syntes jeg det bare var søtt, men jeg skjønner nå at det bare var et tegn på at han er en kar som vet å sørge for full service!! ;-)

*hihi* Extraservice, det er morsan, det! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en er jo så innstilt på litt ro på den tiden de egentlig skal sove. Jeg får ofte helt fnatt av alle "viktige" beskjeder som skal gis etter de har lagt seg.

''Jeg får ofte helt fnatt av alle "viktige" beskjeder som skal gis etter de har lagt seg.''

Har ei på 8 år som hver kveld har minst 2-3 ting hun MÅÅÅÅÅ si meg før hun sovner, for i morra er det for seint assa! *Sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk over til vanlig seng etter at h*n begynte å klatre ut. Dermed stod h*n selvølgelig opp, men etter ha blitt fulgt tilbake N antall ganger uten kos og styr, ga det seg. Tror ikke det tok så mange kveldene.

Har ikke særlig tro på spesielle poser og tjoringsmekanismer, men om det funker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg får ofte helt fnatt av alle "viktige" beskjeder som skal gis etter de har lagt seg.''

Har ei på 8 år som hver kveld har minst 2-3 ting hun MÅÅÅÅÅ si meg før hun sovner, for i morra er det for seint assa! *Sukk*

Har du opplevd denne "Mamma.... Du eh, atte.... Husker ikke hva jeg skulle si... Eh, men du...." osv. Det er ganske tydelig at de leiter etter noe å si bare for å hale ut tiden litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du opplevd denne "Mamma.... Du eh, atte.... Husker ikke hva jeg skulle si... Eh, men du...." osv. Det er ganske tydelig at de leiter etter noe å si bare for å hale ut tiden litt ;)

''Har du opplevd denne "Mamma.... Du eh, atte.... Husker ikke hva jeg skulle si... Eh, men du...." osv. Det er ganske tydelig at de leiter etter noe å si bare for å hale ut tiden litt ;)''

Den er hverdagskost. :o) "Du, mamma, eh... det er noe jeg MÅ si, eh.... hva var det..... jo...." mens blikket flakker rundt i rommet på desperat jakt etter å finne noe hun kan snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Har du opplevd denne "Mamma.... Du eh, atte.... Husker ikke hva jeg skulle si... Eh, men du...." osv. Det er ganske tydelig at de leiter etter noe å si bare for å hale ut tiden litt ;)''

Den er hverdagskost. :o) "Du, mamma, eh... det er noe jeg MÅ si, eh.... hva var det..... jo...." mens blikket flakker rundt i rommet på desperat jakt etter å finne noe hun kan snakke om.

Mens vi er inne på temaet her dukker sønnen min på 10 år opp og lurer på om jeg ser hår på "kassa" hans... Ikke med litt fantasi engang klarte jeg å se noe som helst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på temaet her dukker sønnen min på 10 år opp og lurer på om jeg ser hår på "kassa" hans... Ikke med litt fantasi engang klarte jeg å se noe som helst ;)

*hehehe* Det å hale ut tiden, går aldri over ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen som flakker med blikket og leter etter noe å si - det finnes utrolig masse å snakke om når det gjelder spillfigurer og leker og ringelyder til mobil og hva det nå er som er månedens grille. Skravla går i ett, og stort sett om temaer som morsan ikke er særlig interessert i.

Mens spørsmål om hva han har gjort på skolen typisk blir besvart med "det vanlige"...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvem får ikke det?

Eller av alt som skal fortelles når telefonen ringer og du snakker i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvem får ikke det?

Eller av alt som skal fortelles når telefonen ringer og du snakker i den.

'' Eller av alt som skal fortelles når telefonen ringer og du snakker i den.''

Og når du sier at de ikke må forstyrre deg når du sitter i telefonen så visker de istedet for å snakke høyt! :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du sier at de ikke må forstyrre deg når du sitter i telefonen så visker de istedet for å snakke høyt! :o)))

''Og når du sier at de ikke må forstyrre deg når du sitter i telefonen så visker de istedet for å snakke høyt! ''

Det er jo enda mer irriterende, for da hører en jo ikke hva de sier en gang ;)

Sønnen min var på ferie hos bestefar og kona i sommer. Han var på soverommet og snakket i mobilen da stebestemor kom inn og sa det var middag. Han hyttet henne vekk ganske så bestemt med en pekende finger. Hun klaget til meg etterpå. Syntes han var så uhøflig. Jeg "glemte" å nevne for henne at han har lært det hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Og når du sier at de ikke må forstyrre deg når du sitter i telefonen så visker de istedet for å snakke høyt! ''

Det er jo enda mer irriterende, for da hører en jo ikke hva de sier en gang ;)

Sønnen min var på ferie hos bestefar og kona i sommer. Han var på soverommet og snakket i mobilen da stebestemor kom inn og sa det var middag. Han hyttet henne vekk ganske så bestemt med en pekende finger. Hun klaget til meg etterpå. Syntes han var så uhøflig. Jeg "glemte" å nevne for henne at han har lært det hjemme ;)

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Etter 2317 ganger gir han nok opp skal du se.''

Så dersom dette gjentar seg 5 ganger per kveld, burde de være ferdige på under 16 måneder...;-)

Og dersom han er den medgjørlige typen og kun klatrer ut annenhver dag - så gir han seg ikke før han er tenåring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, nemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belte? Nei, det må du da ikke gjøre, stakkars.

Du må lære ham å ligge i senga si. Og vurdere stor seng som belønning hvis han klarer det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det. Det endte med at jeg leste for ham i tre timer i steden, det var nesten like slitsomt.

Oj... Kanskje det ikke var så dumt at jeg lot min sovne på fanget likevel - det der hørtes slitsomt ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen erfaring på den fronten. ;-)

Mens min nevø var ut av senga fra ca 18-månedersalder og dessuten klatret på alt som var av møbler etc, var min stikk motsatt: Ikke klatret han ut av sprinkelsenga i løpet av sine 3 år og 3 mnd oppi den, og etter at han fikk stor seng gikk det nesten ett år før han tuslet ut av den. Om morgenen lå han i senga og ropte: "Hallo?? Jeg er våken! Kan noen komme og hente meg?"

''og etter at han fikk stor seng gikk det nesten ett år før han tuslet ut av den.''

Slik var mine også, det var jo rent morsomt. :-) Vi måtte _lære_ dem at de kunne komme inn på vårt rom når de våknet, og ikke bare sitte i senga og rope. Det tok tid, ja. (De fikk "storseng" da de var ca 2,5 år begge to - av andre årsaker enn at de hoppet ut av sprinkelsenga.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...