Gå til innhold

Klatrer ut av senga :-(

astridny

Anbefalte innlegg

''og etter at han fikk stor seng gikk det nesten ett år før han tuslet ut av den.''

Slik var mine også, det var jo rent morsomt. :-) Vi måtte _lære_ dem at de kunne komme inn på vårt rom når de våknet, og ikke bare sitte i senga og rope. Det tok tid, ja. (De fikk "storseng" da de var ca 2,5 år begge to - av andre årsaker enn at de hoppet ut av sprinkelsenga.)

:-)

De er nå søte, da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Lillemus

7

• AneM1365380603

7

• Lotte :o)

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest mandolina

Det er vanlig at barn lærer seg til å kravle ut av sprinkelsengen i to-års alderen.

Det er stor fare for at barnet kan bli kvalt, hvis det brukes sele i sengen.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det hørtes jo skummelt ut, håper han ikke slår seg! Det må jo være fort gjort det fra en sånn høyde.

Vår eldstemann flyttet i "stor" seng da han var 2 år, da slapp vi hvertfall at han klatret ut av sprinkelsenga. Lillesøster på 19 mndr er en betraktelig mer urolig sjel, så hun sover i pose i sengen (spennes fast ved leggetid, så spenner vi henne løs når vi går og legger oss).

Jeg tror faktisk jeg hadde flyttet han i stor seng, også heller bare hatt noen kvelder hvor jeg hadde fulgt han inn i sengen igjen 30 ganger..... Heller det enn at han skal slå seg helseløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Etter 2317 ganger gir han nok opp skal du se.''

Så dersom dette gjentar seg 5 ganger per kveld, burde de være ferdige på under 16 måneder...;-)

LOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skiftet til stor seng da de begynte å klatre ut. Med den eldste tilbrakte vi deretter et par uker - tror jeg det var - hvor vi satt på en stol rett utenfor døra til barnerommet. Med en gang ungen kom ruslende, tok den som hadde vakt og snudde h*n vennlig men bestemt rundt og fulgte tilbake i senga igjen. Det kunne bli fra 1-15 turer i løpet av en kveld, før barnet sovnet. Og jeg mener å huske at det var over etter et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest alle svarene du har fått, så kanskje jeg bare gjentar noe andre har sagt. Men broren min spikra på en finerkant slik at det ble for høyt til at nevøen min kom seg over. Husker ikke helt hvor stor han var da han utviste sine klatreferdigheter, det er mulig han var noe yngre enn gutten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to yngste mine flyttet over i "storseng" når de var ca 2 år gamle. Det har gått helt fint. Har sengehest på.

Jeg syns det er så vanskelig å finne barnesenger med sengehest på.

99% av de sengene jeg se rpå har ikke sengehest.

Og den andre prosenten er stygge senger. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så vanskelig å finne barnesenger med sengehest på.

99% av de sengene jeg se rpå har ikke sengehest.

Og den andre prosenten er stygge senger. :-/

''Jeg syns det er så vanskelig å finne barnesenger med sengehest på''

Lage sjøl? Eller gjøre som mine to har gjort, ta noen store billedbøker og sette mellom sengekanten og madrassen. :o) Poden lager seg gjerne et rede med høye bøker langs hele kanten bortsett fra en liten glippe der han går inn og ut av sengen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg syns det er så vanskelig å finne barnesenger med sengehest på''

Lage sjøl? Eller gjøre som mine to har gjort, ta noen store billedbøker og sette mellom sengekanten og madrassen. :o) Poden lager seg gjerne et rede med høye bøker langs hele kanten bortsett fra en liten glippe der han går inn og ut av sengen. :o)

Husk på at jeg har ikke en handy man. :-/

Men det var en god ide med bøker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk på at jeg har ikke en handy man. :-/

Men det var en god ide med bøker. :-)

Trenger ikke en handyman for å snekre en sengehest da. :o) En planke i ønsket lengde, 4 biter list på ca. 30 cm og noen skruer. Vips! Du kan bruke bare 2 listbiter, men om du bruker fire og setter dem to og to på hver side av planken så kan du tre den nedover sengesiden fremfor å måtte sette den mellom madrass og sengeside. *Praktisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...