Gå til innhold

Stjele andres nick?

Anbefalte innlegg

Gjest anonymt nick
Skrevet

Er det dårlig gjort å "stjele" andres veletablerte nick? Eller er det greit når man liker nicket og det viser seg å være ledig?

Skrevet

Hvis man vet det tilhører en annen er det vel i og for seg dårlig gjort. Nye brukere kan uten å vite det ta andres etablerte nick uten at de er klar over det.

Det beste er jo å reservere nicket sitt slik at en ikke kommer i den situasjonen.

Skrevet

Det er ikke greit, men man er jo selv ansvarlig for å sikre nicket sitt mot at andre kan bruke det da. Har man ikke gjort det så er det jo fritt fram.

Skrevet

Jeg synes det er ganske skrekkelig. Hvis noen andre hadde tatt nicket mitt og kommet med masse ting jeg ikke kunne stått for hadde jeg synes det var fælt.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at noen skulle ønske å bruke det som er et veletablert nick for andre. Det må være frustrerende å bli blandet sammen med en annen hele tiden.

Skrevet

Jeg synes det er ganske skrekkelig. Hvis noen andre hadde tatt nicket mitt og kommet med masse ting jeg ikke kunne stått for hadde jeg synes det var fælt.

Enig.

Gjest reservasjon?
Skrevet

Det er ikke greit, men man er jo selv ansvarlig for å sikre nicket sitt mot at andre kan bruke det da. Har man ikke gjort det så er det jo fritt fram.

Hvordan reserverer man nicket sitt?

Skrevet

Jeg er enig med deg. Men hvorfor reserverer man ikke nicket man vanligvis bruker? Da er man sikret mot at andre tar det i bruk.

Skrevet

Hvordan reserverer man nicket sitt?

Man reserverer et nick når man registrerer seg som bruker.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at noen skulle ønske å bruke det som er et veletablert nick for andre. Det må være frustrerende å bli blandet sammen med en annen hele tiden.

Ja, ikke sant? Kan ikke skjønne at noen gidder å gjøre noe slikt.

Skrevet

Hvis du vet at nicket er mye brukt så vil jeg si det er unødvendig å ta akkurat det nicket. Men faste nick bruker å være umulig å ta, så da er det en som har flere nick du tar det fra. Jeg tror neppe vi kan ha mere enn ett fast nick. Enkelte har behov for å ha flere nick for å skjule seg i spesielle spørsmål, og det har jeg forståelse for. Selv har jeg brukt ulike anonyme nick en sjelden gang, så det er neppe meg du stjeler fra :)

Vi er mange som kan hjelpe deg å lage et nick. Start en ny tråd :) Så ødelegger du ikke for noen.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Men hvorfor reserverer man ikke nicket man vanligvis bruker? Da er man sikret mot at andre tar det i bruk.

Det skjønner ikke jeg heller. Det står jo registrere seg der man logger inn.

Skrevet

Jeg tror trådstarter mener å "stjele" andres nick som de bruker på nettsted A for å bruke det selv på nettsted B.

Det syns jeg var en vid tolkning. Om det var det trådstarter mente, uttrykte h*n seg meget uklart.

Skrevet

Jeg tror trådstarter mener å "stjele" andres nick som de bruker på nettsted A for å bruke det selv på nettsted B.

Ups, det har jeg tenkt på.

Jeg er på et annet forum og der var Dorthe reservert, så der heter jeg noe annet, men har aldri sett noen bruke det

Skrevet

De som bruker flere faste nick, må i så fall ha flere mailadresser, og logge av/på hver gang de skal bytte underskrift. Det blir mye mer tungvint enn å bare skrive nick i signaturfeltet.

Og da tenker jeg ikke bare på stalkere, men personer som bruker ulike nick på psykriatri, adopsjon og Åpent, for eksempel.

Skrevet

Jeg er enig med deg, men kanskje de _tror_ at det er reservert??

Jeg ble nesten litt stressa av denne tråden, fordi mitt påloggingsnavn ikke er 'morsan', men når jeg har logget meg på med passord og det hele, så er det jo 'morsan' som står som nick på innleggene mine med mindre jeg endrer det manuelt.

Jeg har selvsagt alltid tatt det for gitt at nicket dermed var reservert, men begynte å lure litt nå og tok en sjekk ved å late som om jeg skulle registrere meg på nytt her, og da fikk jeg beskjed om at 'morsan' var opptatt;-)

Skrevet

Hvordan ellers klare å "stjele" et nick?

Ved at noen bruker flere faste nick her, men har bare reservert ett av dem.

Skrevet

De som bruker flere faste nick, må i så fall ha flere mailadresser, og logge av/på hver gang de skal bytte underskrift. Det blir mye mer tungvint enn å bare skrive nick i signaturfeltet.

Og da tenker jeg ikke bare på stalkere, men personer som bruker ulike nick på psykriatri, adopsjon og Åpent, for eksempel.

Jeg innbiller meg at de fleste som ikke bruker sitt faste nick hele tiden istedet velger et tilfeldig nick som "anonym for anledningen" osv.

Det høres unektelig tungvindt ut med flere brukerkontoer...;-)

Skrevet

For eksempel: Hvis du, Jølsen og Geir er samme person, men bare har reservert Jølsen. Da må du skrive SMIR i signaturfeltet, og nicket er ikke reservert.

Skrevet

Det hender seg at noen bytter nick uten å registrere ny brukerkonto, og da antar jeg at det gamle nicket blir ledig med en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...