Gå til innhold

Stjele andres nick?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg innbiller meg at de fleste som ikke bruker sitt faste nick hele tiden istedet velger et tilfeldig nick som "anonym for anledningen" osv.

Det høres unektelig tungvindt ut med flere brukerkontoer...;-)

Enig i at det er tungvint. Men jeg vet om minst en person som opererer på den måten. Hun har et fast nick her, og bruker et annet når hun skriver om migrenen sin. Da bruker hun det samme migrene-nicket hver gang.

Jeg har også sett på vektmestringsforumet at en person har fortalt at hun bruker et bestemt nick der, og et annet ellers. Men om disse bruker flere mailadresser, det vet jeg ikke.

Skrevet

Enig i at det er tungvint. Men jeg vet om minst en person som opererer på den måten. Hun har et fast nick her, og bruker et annet når hun skriver om migrenen sin. Da bruker hun det samme migrene-nicket hver gang.

Jeg har også sett på vektmestringsforumet at en person har fortalt at hun bruker et bestemt nick der, og et annet ellers. Men om disse bruker flere mailadresser, det vet jeg ikke.

Jeg vurderte en gang å skifte nick, men fordi jeg ikke ville 'avregistrere' morsan, ble det til at jeg opprettet en ny brukerkonto med en for anledningen nylaget mailadresse...;-)

Det ble imidlertid aldri til at jeg brukte denne, og etter nokså kort tid hadde jeg glemt både mailadressen og dte nye nicket samt passordet til begge;-)

Ikke noe for meg, med andre ord;-)

Skrevet

Jeg vurderte en gang å skifte nick, men fordi jeg ikke ville 'avregistrere' morsan, ble det til at jeg opprettet en ny brukerkonto med en for anledningen nylaget mailadresse...;-)

Det ble imidlertid aldri til at jeg brukte denne, og etter nokså kort tid hadde jeg glemt både mailadressen og dte nye nicket samt passordet til begge;-)

Ikke noe for meg, med andre ord;-)

:-)

Jeg har sørget for å opprette en mailadresse som jeg registrerte det forrige nicket mitt på, for at ikke andre skulle overta det.

Men jeg ville ikke orket å måtte sjonglere frem og tilbake mellom to ulike nick, da er det enklere å bare være "Ulvinnen". Så får jeg heller velge ut med omhu hva jeg ønsker å stå frem med.

Skrevet

Hver av oss får jo bare reservert ett nick pr. e-post-adresse, som vi evt. kan bytte etterhvert?

Så jeg skjønner ikke helt hva du mener. Om noen opererer under ulike nick, uten å ha reservert disse, risikerer de jo at andre bruker samme.

Skrevet

Da jeg skulle registrere nick her første gang, var alle jeg prøvde allerede i bruk. Det var jo greit, da fikk jeg ikke reservert det. Det var derfor jeg til slutt endte opp med det teite nicket jeg har. Men jeg kunne jo tilfeldigvis ha prøvd et uregistrert nick, uten å vite at noen andre brukte det fast. Og dermed registrert det som mitt eget.

Jeg syns derfor alle som vil ha det faste nicket sitt i fred får sørge for å registrere det. Ellers kan man bare takke seg selv hvis det blir tatt i bruk av andre.

Skrevet

:-)

Jeg har sørget for å opprette en mailadresse som jeg registrerte det forrige nicket mitt på, for at ikke andre skulle overta det.

Men jeg ville ikke orket å måtte sjonglere frem og tilbake mellom to ulike nick, da er det enklere å bare være "Ulvinnen". Så får jeg heller velge ut med omhu hva jeg ønsker å stå frem med.

''Jeg har sørget for å opprette en mailadresse som jeg registrerte det forrige nicket mitt på, for at ikke andre skulle overta det.''

Lurt! For det er nok ellers en del gamle nick som kan bli 'fristilt' fordi eieren bytter nick uten å lage en nye profil.

Gjest uregistrert nick
Skrevet

Da jeg skulle registrere nick her første gang, var alle jeg prøvde allerede i bruk. Det var jo greit, da fikk jeg ikke reservert det. Det var derfor jeg til slutt endte opp med det teite nicket jeg har. Men jeg kunne jo tilfeldigvis ha prøvd et uregistrert nick, uten å vite at noen andre brukte det fast. Og dermed registrert det som mitt eget.

Jeg syns derfor alle som vil ha det faste nicket sitt i fred får sørge for å registrere det. Ellers kan man bare takke seg selv hvis det blir tatt i bruk av andre.

Jeg synes ikke akkurat nicket ditt er teit, som du sier. Men litt uvanlig er det jo... Har nok lurt på noen ganger hva det egentlig står for. Vil du fortelle hvorfor du valgte det nicket, sånn sett bort fra at andre du prøvde var opptatt? Jeg er bare nysgjerrig altså, du behøver jo ikke å svare. Håper du ikke synes jeg er frekk som spør??

Skrevet

Jeg er enig med deg, men kanskje de _tror_ at det er reservert??

Jeg ble nesten litt stressa av denne tråden, fordi mitt påloggingsnavn ikke er 'morsan', men når jeg har logget meg på med passord og det hele, så er det jo 'morsan' som står som nick på innleggene mine med mindre jeg endrer det manuelt.

Jeg har selvsagt alltid tatt det for gitt at nicket dermed var reservert, men begynte å lure litt nå og tok en sjekk ved å late som om jeg skulle registrere meg på nytt her, og da fikk jeg beskjed om at 'morsan' var opptatt;-)

He he, godt at alt var i orden da!

Skrevet

Det hender seg at noen bytter nick uten å registrere ny brukerkonto, og da antar jeg at det gamle nicket blir ledig med en gang.

''Det hender seg at noen bytter nick uten å registrere ny brukerkonto, og da antar jeg at det gamle nicket blir ledig med en gang.''

Før var det i alle fall sånn at det tok 6 mnd (?) før et nick ble frigitt til nytt bruk mener jeg å huske.

Skrevet

Det hender seg at noen bytter nick uten å registrere ny brukerkonto, og da antar jeg at det gamle nicket blir ledig med en gang.

Alternativt kan man enkelt bare

1. Merke signaturen sin

2. Høyreklikke

3. Velge "slett" i signaturen

.. dersom en ønsker å ha en annen, anonym signatur i en eller annen sammenheng..

Skrevet

Alternativt kan man enkelt bare

1. Merke signaturen sin

2. Høyreklikke

3. Velge "slett" i signaturen

.. dersom en ønsker å ha en annen, anonym signatur i en eller annen sammenheng..

Ja, men da blir ikke dette "anonyme" nicket reservert, da.

Skrevet

Ja, men da blir ikke dette "anonyme" nicket reservert, da.

Neida, det er sant det.. blir vel noe annet.. men man kan iallefall være anonym for anledningen.. ;)

Skrevet

''Det hender seg at noen bytter nick uten å registrere ny brukerkonto, og da antar jeg at det gamle nicket blir ledig med en gang.''

Før var det i alle fall sånn at det tok 6 mnd (?) før et nick ble frigitt til nytt bruk mener jeg å huske.

Ja, hvis det ikke var 3 mnd??

Men det var før de endret systemet med registrering av nick, 'svar til meg' osv , vet ikke om det er slik nå.

Jeg mener å huske for en god tid tilbake at en her inne skulle bytte nick, og da hun gjorde det, var noen på pletten og reserverte hennes gamle.

Skrevet

Neida, det er sant det.. blir vel noe annet.. men man kan iallefall være anonym for anledningen.. ;)

Og det er jo fint:-)

Skrevet

For en del år siden var DOL under en stor forandring, når jeg kom tilbake var dessverre nicket mitt tatt av noen andre!

Jeg ser igjen nicket her inne i dag.

Ja jeg syns det er veldig dårlig gjort!

Gjest anonymt nick
Skrevet

Takk for alle svar! Problemstillingen har blitt godt belyst fra flere synsvinkler. Takk for det.

Jeg ser av svarene at noen har forstått meg sånn at jeg har stjålet, eller har tenkt å stjele, andres nick. Så er ikke tilfelle. Jeg har bare vært oppi en diskusjon om nettopp det, og ville gjerne høre andres meninger. Det har jeg fått.

Skrevet

Vel. Jeg startet i DOL med dette nicket. Brukte det ikke så lenge, før jeg oppdaget at det fantes en annen Linnea 78. Det ble så likt at jeg syntes det ble for dumt/frekt dersom jeg fortsatte med Linnea 79.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...