kati Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Nå er det lenge siden jeg har vært innom her, men jeg tyr til dere nå i håp om å få noen kloke ord fra dere Sønnen min har i lengre tid hatt en rund "hard hud sak" under hælen på foten. (oi for en "flott" beskrivelse...) Den er ikke så stor, kanskje 1/2 cm i diameter, eller mindre... Vi har prøvd å ha foten i varmt vann, og slipt vekk hard hud, samtidig som vi har hatt på et vortemiddel på apoteket (anbefaling fra fastlegen) Men det går ikke vekk...? Og nå har det blitt 2...! De er runde, det er hard hud rundt, og det ser ut som et par prikker i midten. I midten er det forøvrig ikke like hard hud. Noen som kjenner igjen denne beskrivelsen og kan gi meg en god oppskrift på hvordan vi kan bli kvitt dette? Det sitter altså under hælen på ene foten hans, og det er innimellom vondt når han går. Jeg søkte nå på fotvorte på nettet og ser at det da dreier seg om vorter mellom tærne, men det er det jo ikke i dette tilfellet... Kanskje det slett ikke ER en vorte...? Hælp...? Gutten er rimelig fortvilet for at mamma ikke klarer å få dette vekk (for mamma skal jo fikse alt Og jeg lovet å ta turen innom apoteket og høre idag, men tenkte jeg skulle spørre her først 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Høres ut som en fotvorte ja, de er nesten håpløse å bli kvitt er min erfaring. ( Du kan få legen til å prøve å fryse den bort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest legen fryser dem bort Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det er fotvorter, og de sitter gjerne på hælen (ikke bare mellom tærne). Jeg ville gått til legen med ham. Legen fryser dem bort (eller henviser til en hudlege som gjør dette), da forsvinner de fort, og rekker ikke å smitte videre, slik at han får flere (og evt smitter dere andre). Det finnes en del kjerringråd og en del respetfrie ting på apoteket, som _kan_ fungere, men som like godt bare kan gi fotvortene god tid til å bli vonde og flere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Svaret mitt kom som eget innlegg rett over ditt, med overskriften Fotvorter. Beklager rotet :-) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det høres ut som fotvorter, ja. Fotsopp er vanlig mellom tærne, men forvorter kan være andre steder. Og det tar lang tid, uker og måneder, å få dem bort med vortemiddel........ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Høres ut som fotvorter. Jeg kjøpte fryseutstyr til vorter på apoteket, og etter noen behandlinger er han nå vortefri. De ramlet rett og slett av. De plasterene som følger med i pakken er ikke gode, så jeg teipet rundt selv. Det var noen små minivorter igjen, de tok jeg vortemiddel på, hadde på compeed, lot det sitte. Når plasteret datt av, bare gjentok jeg dette, uten og pille på det eller noe som helst. Nå er alt borte. Det rådet fikk jeg av fotpleier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Høres ut som en fotvorte ja, de er nesten håpløse å bli kvitt er min erfaring. ( Du kan få legen til å prøve å fryse den bort. Vi har kjøpt dyrt frysemiddel på apoteket og forsøkt fllere ganger til gråt og tenners gnissel. Har også forsøkt å fryse bort hos fastlegen. Helt nyttløst. Kjerringrådet om bananskall funket heller ikek for oss. Til slutt var det verucid som hjalp - men det er mye pes. Hadde da hatt fotvorter i over et år. I følge damen på apoteket er fotvorter et virus som ikke smitter andre enn en selv (?). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det krever tålmodighet... Min sønn fikk det under den ene foten. Han holder enda på med frysing hos legen. Det nærmer seg at det er helt borte. Han har gått rundt 6 ganger nå tenker jeg. Jeg prøvde selv å fryse hjemme, men det gikk ikke så bra. Legen er nok litt hardere med behandlingene, dvs holder frysepinnen noe lengre og hardere, og da hjelper det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smekka Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Fotvorter, ikke sopp. Kan ta lang tid å få bort. Jeg har hatt to i flere år uten at noen behandling har hjulpet. Nå for to uker siden forsvant de plutselig av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.