Gå til innhold

Bra oppvaskmaskin

Hugmee

Anbefalte innlegg

Oppvaskmaskinen vår har tatt kvelden :(

Vi trenger en god oppvaskmaskin som tåler å bli brukt ofte av en småbarnsfamilie. Vi bruker den som regel en gang om dagen, noen ganger flere. (den vi har hatt nå er jeg ikke fornlyd med så vil ikke gå for samme merke igjen)

Vi trenger ikke masse fancy programmer, men det er kjekt å kunne regulere temperaturen og kjøre kun skylling.

Har dere en anbefaling? Pris er mindre viktig enn kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en Bosh og er veldig fornøyd med den. Enkel og grei, 3 ulike vasketemperaturer (tror jeg) og skylleprogram. Hadde Whirlpool tidligere, men den bråket noe voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at Bosch har gode maskiner.

Greit nok med en enkel en, men jeg synes det er fint å også ha programmer for hurtigvask og for skånevask (til finservise og -glass).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siemens / Bausch har mye bra. Funksjonell inredning.

Kjøp en høy maskin, 86-92 cm. Da får du plass til mer i høyden.

Tenk støy.

mvh

''Siemens / Bausch har mye bra. Funksjonell inredning.''

Bausch? Bosch heter merket. :o) Ser dog ikke bort fra at jeg selv skrev Bosh i mitt svar... *Gremm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Siemens / Bausch har mye bra. Funksjonell inredning.''

Bausch? Bosch heter merket. :o) Ser dog ikke bort fra at jeg selv skrev Bosh i mitt svar... *Gremm*

Hver gang jeg skal skrive det navnet lurer jeg på hvordan det egentlig skal være. Tror det er et annet firma som heter nesten det samme, men med litt annen stavemåte - kanskje.

Denne gangen orket jeg ikke sjekke det. Vurderte å bare skrive Siemens. Men Siemens og B... har i praksiss de samme maskinene.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Asko for andre gang. Jeg er kjempefornøyd med den, kurvene er solide og det er lett å plassere ulike typer vask i dem. De Bosch-maskinene jeg har vært borti har altfor store hull i nederste skuff, slik at det er vanskelig å fylle på med glass og annet når det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott det kom et slikt spørsmaå nå. Også her ser det ut til at oppvaskmaskina har tatt kvelden, og det spørs vel om ikke vi også trenger ny.

Så her skal jeg lese nøye, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tveita1365380780

Siemens for alle penga. Har hatt en Siemensmaskin i 20 år. Aldri vært noe tull med den. Brukes så og si hver dag her i huset. Kjempefornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siemens for alle penga. Har hatt en Siemensmaskin i 20 år. Aldri vært noe tull med den. Brukes så og si hver dag her i huset. Kjempefornøyd med den.

Siemens og Bosch er akkurat det samme. Jeg var borte hos noen for et par uker siden og skulle sette noe i oppvaskmaskina og ble stående og stusse, det sto Siemens på deres, det strå Bosch på min og de var prikk like inni. De hadde knappene på overkanten av døra og ikke på fronten for de hadde skapfront på maskina si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miele

Vi har Miele oppvaskmaskin hjemme og Zanussi på hytta. Skal si det er forskjell. Oppvaskmaskina hjemme høres nesten ikke og koppene blir tørre etter vask.

På hytta bråker det en del og koppene er kliss våte når tørkeprogrammet er ferdig. Miele maskinene er ikke så dyre lenger heller. Vi har hatt vår i 6 år, og det har aldri vært noe tull. Rensa den for første gang i forrige mnd. Men da bare av dårlig samvittighet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med vår AEG-maskin. Den har de programmene vi trenger + at den er omtrent lydløs. Dette har vært et viktig punkt for oss siden det er åpent mellom kjkken og stue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Asko for andre gang. Jeg er kjempefornøyd med den, kurvene er solide og det er lett å plassere ulike typer vask i dem. De Bosch-maskinene jeg har vært borti har altfor store hull i nederste skuff, slik at det er vanskelig å fylle på med glass og annet når det er nødvendig.

Vi har også Asko, og er superfornøyd!:-) Vår har knapper på toppen av døra (altså ikke utenpå), og det var helt fantastisk når ungene var små!

Kosta ca. 7000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siemens og Bosch er akkurat det samme. Jeg var borte hos noen for et par uker siden og skulle sette noe i oppvaskmaskina og ble stående og stusse, det sto Siemens på deres, det strå Bosch på min og de var prikk like inni. De hadde knappene på overkanten av døra og ikke på fronten for de hadde skapfront på maskina si.

Siemens og Bosch er samme produktene. De slo sammen fabrikkene for noen år siden, men beholdt begge navnene fordi begge var så sterke merkevarenavn.

Har Siemens jeg også - kjempefornøyd. Ville gått for en som bråker minst mulig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme erfaring. har Siemens og er kjempefornøyd.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest litt rundt og er egentlig ikke blitt så mye klokere.

Men lurer litt på Asko xxl, pga størrelsen. Det står i omtalen at den har et lavt lydnivå med 45dbl - men dette sier meg ikke så mye. Det står videre på høyden xx-xx, vil det si at man justerer høyden selv etter høyden på kjøkkenbenken OG at både laveste og høyeste høyde er like bra og fullt mulig?

Vi skal ha nytt kjøkken over jul, så det hadde jo vært kjekt å kunne bruke den på begge kjøkkenene, men benkehøyden kommer til å stige litt på det nye kjøkkenet og jeg vil jo at det skal se pent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott det kom et slikt spørsmaå nå. Også her ser det ut til at oppvaskmaskina har tatt kvelden, og det spørs vel om ikke vi også trenger ny.

Så her skal jeg lese nøye, ja.

Ja du får bare følge med, dette er ikke lett :)

Kan jo vaske opp for hånd en periode, men er ikke så mange ukene jeg orker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...