Dorthe Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Noen ganger lurer jeg på hvor gamle unger dere har dere som leser og svarer her inne ang sex og alkohol. Jeg trodde også at jeg ikke vil tillate ungene drikke alkohol før 18 eller at noen av ungene mine skulle ha sex hjemme i mitt hus. Så hvis dere ikke har eller har hatt unger mellom 14 og 18 år så tenk dere godt om før dere svarer. Den dagen kan komme at dere også må svelge noen kameler. Og tenk tilbake til den tiden dere sjøl var i alderen og hvordan dere oppførte dere da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg har ikke svart på noen av trådene, men jeg kan si jer har 4 barn er i alderen 17 til 30 år, og ingen av de har fått lov til å drikke alkohol før de er blitt 18 år, de er ikke blitt servert hjemme og har heller fått med seg alkohol på fest. Ang. det å ha overnattingsbesøk av en av det motsatte kjønn har det aldri blitt tolerert i vårt hjem. Hilsen en streng mamma 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg har ikke svart på noen av trådene, men jeg kan si jer har 4 barn er i alderen 17 til 30 år, og ingen av de har fått lov til å drikke alkohol før de er blitt 18 år, de er ikke blitt servert hjemme og har heller fått med seg alkohol på fest. Ang. det å ha overnattingsbesøk av en av det motsatte kjønn har det aldri blitt tolerert i vårt hjem. Hilsen en streng mamma Og det er akkurat samme "reglene" som mine foreldre har hatt, og jeg er yngst av fem barn (jeg er 23 år). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Jeg har ikke svart på noen av trådene, men jeg kan si jer har 4 barn er i alderen 17 til 30 år, og ingen av de har fått lov til å drikke alkohol før de er blitt 18 år, de er ikke blitt servert hjemme og har heller fått med seg alkohol på fest. Ang. det å ha overnattingsbesøk av en av det motsatte kjønn har det aldri blitt tolerert i vårt hjem. Hilsen en streng mamma Da har du vært strengere enn noen andre jeg kjenner. De fleste jeg kjenner har vært mer overbærende da ungene ble nesten voksne. Men du har kanskje hatt en mann som har talt også;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Da har du vært strengere enn noen andre jeg kjenner. De fleste jeg kjenner har vært mer overbærende da ungene ble nesten voksne. Men du har kanskje hatt en mann som har talt også;o) Ja, jeg er fortsatt gift med faren til alle barna og vi har vært enige om premissene. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Og det er akkurat samme "reglene" som mine foreldre har hatt, og jeg er yngst av fem barn (jeg er 23 år). Det vil si, nå når jeg har hatt samme kjæreste siden jeg var 16 år, og har flyttet hjemmefra og sammen med ham for fem år siden, så er det greit at jeg har ham på overnattingsbesøk når jeg er hjemme ;-) Jeg var nesten 18 år før det var greit for foreldrene mine at jeg overnattet hos ham. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 ''Så hvis dere ikke har eller har hatt unger mellom 14 og 18 år så tenk dere godt om før dere svarer. Den dagen kan komme at dere også må svelge noen kameler. Og tenk tilbake til den tiden dere sjøl var i alderen og hvordan dere oppførte dere da.'' Jeg har hatt dette i tankene når jeg har svart på slike innlegg. Jeg er helt enig med deg i at en kan forandre meninger når barna plutselig er så store at slike ting kan bli aktuelt. Min eldste er 13 år forresten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Kunne ikke vært mer enig;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg har ikke svart på noen av trådene, men jeg kan si jer har 4 barn er i alderen 17 til 30 år, og ingen av de har fått lov til å drikke alkohol før de er blitt 18 år, de er ikke blitt servert hjemme og har heller fått med seg alkohol på fest. Ang. det å ha overnattingsbesøk av en av det motsatte kjønn har det aldri blitt tolerert i vårt hjem. Hilsen en streng mamma ''Ang. det å ha overnattingsbesøk av en av det motsatte kjønn har det aldri blitt tolerert i vårt hjem.'' Så om 17-åringen ville ha kjæresten på overnatting så var det ikke aktuelt? Jeg overnattet hos kjæresten min fra vi var 17 år husker jeg. Sex hadde vi jo uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 ''Ang. det å ha overnattingsbesøk av en av det motsatte kjønn har det aldri blitt tolerert i vårt hjem.'' Så om 17-åringen ville ha kjæresten på overnatting så var det ikke aktuelt? Jeg overnattet hos kjæresten min fra vi var 17 år husker jeg. Sex hadde vi jo uansett. 17 åringen har ikke kjæreste, så det er en uaktuell problemstilling. Men uansett så har minstemann samme oppvekstvilkår og premisser her hjemme som sine søsken, unntatt at h*n er en god del mer bortskjemt. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Ja, jeg er fortsatt gift med faren til alle barna og vi har vært enige om premissene. Hilsen Det er mye lettere å være to enn en. Jeg har stort sett vært alene med ungene nesten hele tida og faren har heller ikke vært tilstedet i det hele tatt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 ''Så hvis dere ikke har eller har hatt unger mellom 14 og 18 år så tenk dere godt om før dere svarer. Den dagen kan komme at dere også må svelge noen kameler. Og tenk tilbake til den tiden dere sjøl var i alderen og hvordan dere oppførte dere da.'' Jeg har hatt dette i tankene når jeg har svart på slike innlegg. Jeg er helt enig med deg i at en kan forandre meninger når barna plutselig er så store at slike ting kan bli aktuelt. Min eldste er 13 år forresten Da kan det hende du må fighte litt snart. Min yngste er 12 og i full pubertet. Pokker at han måtte komme dit så tidlig. Han er til og med ferdig med stemmeskiftet. Poenget er vel at man må plukke sine fighter og noen ting er viktere enn andre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det er mye lettere å være to enn en. Jeg har stort sett vært alene med ungene nesten hele tida og faren har heller ikke vært tilstedet i det hele tatt Det er mye tyngre å være alene om ansvaret om å kunne stå imot presset fra ungdommene, når en er alene enn når man er to om det og er enige om hvordan tingene skal være. Det er så greit å si: "Spør pappa" og vite at han vil si akkurat det samme som jeg selv. Hilsen .-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Min eldste har nettopp fylt 18 år. Hun slipper nå å gjemme drikkevarer under trappa, men kan legge dem i kjøleskapet :-) Hun har kjæreste som bor på en annen kant av byen (Oslo). De sover der det passer (hans rom eller hennes) i helgene. De har vært sammen siden slutten av 2007. Vi er enige om at skolen (3. året på vgs) er viktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Da kan det hende du må fighte litt snart. Min yngste er 12 og i full pubertet. Pokker at han måtte komme dit så tidlig. Han er til og med ferdig med stemmeskiftet. Poenget er vel at man må plukke sine fighter og noen ting er viktere enn andre ''Pokker at han måtte komme dit så tidlig. Han er til og med ferdig med stemmeskiftet.'' Det var veldig tidlig. Jeg kan ikke helt se for meg at knøttet mitt på 10 år kommer dit med det første. Jeg synes også veksten hans har stagnert litt det siste året. Datteren min på 13 er i full ubalanse her i allefall. Sukkersøt det ene øyeblikket og kjeftesmelle det neste. Ingenting er hennes feil, bortsett fra om hun kan ta æren for noe. Jeg regner med det blir noen runder diskusjon den dagen hun blir interessert i gutter. Jeg tenker som så at jeg må ta det når den tid kommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det som gjør alt vanskelig er den biten som handler om loven. Hver og en får vurdere hvordan ungdommen er og ta det derfra når spørsmålet dukker opp. Mine er 10-14 og 17 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 ''Pokker at han måtte komme dit så tidlig. Han er til og med ferdig med stemmeskiftet.'' Det var veldig tidlig. Jeg kan ikke helt se for meg at knøttet mitt på 10 år kommer dit med det første. Jeg synes også veksten hans har stagnert litt det siste året. Datteren min på 13 er i full ubalanse her i allefall. Sukkersøt det ene øyeblikket og kjeftesmelle det neste. Ingenting er hennes feil, bortsett fra om hun kan ta æren for noe. Jeg regner med det blir noen runder diskusjon den dagen hun blir interessert i gutter. Jeg tenker som så at jeg må ta det når den tid kommer. Lykke til ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Det er mye tyngre å være alene om ansvaret om å kunne stå imot presset fra ungdommene, når en er alene enn når man er to om det og er enige om hvordan tingene skal være. Det er så greit å si: "Spør pappa" og vite at han vil si akkurat det samme som jeg selv. Hilsen .-) Det vet jeg for de gangene jeg kan ringe til faren til minstemann og han er enig så er ting mye enklere ) Faren til de to eldste har vært totalt fraværende i over 20 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Min eldste har nettopp fylt 18 år. Hun slipper nå å gjemme drikkevarer under trappa, men kan legge dem i kjøleskapet :-) Hun har kjæreste som bor på en annen kant av byen (Oslo). De sover der det passer (hans rom eller hennes) i helgene. De har vært sammen siden slutten av 2007. Vi er enige om at skolen (3. året på vgs) er viktig. LOL, ikke sant. Vi later som vi ikke vet noe. Jeg har vært mest opptatt av guttebiten og det å ikke bli gravid. Og siden hun trodde jeg ikke visste om alkoholen så kom hun aldri påseilet hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Har en datter på 9 og en stesønn på 17. Så litt grunnlag har jeg jo. Men jeg opplever jo å bli litt hårete i halsen noen ganger. (Kameler burde barbert seg før vi spiser dem!!!!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.