Gå til innhold

Hvor gamle unger har dere som svarer her inne

Dorthe

Anbefalte innlegg

Da kan det hende du må fighte litt snart. Min yngste er 12 og i full pubertet. Pokker at han måtte komme dit så tidlig. Han er til og med ferdig med stemmeskiftet.

Poenget er vel at man må plukke sine fighter og noen ting er viktere enn andre

Veldig enig med deg ang. "pick your fights".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

18

• avidi

3

• Aliza1365380759

3

• AneM1365380603

2

Ja, slik er det ofte, hva enten man uttaler seg om tenåringer når man ikke har det, eller man uttaler seg om 8-10-åringer når man bare har barnehagebarn osv osv.

Kameler kan vi alle komme til å svelge, men det at man i praksis ender opp medå gjøre annerledes enn det man prinsippielt mener er riktig fordi det er vanskelig i praksis å stå på sitt, betyr jo ikke det samme som at prinsippene i utgangspunktet var gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har unger på 10 og snart 18.

Jenta som snart er 18 har ikke foreløpig ikke kjæreste og rører ikke alkohol. Hun har foreløpig tatt det valget at hun skal skal satse fult og helt på håndball og da avstår hun fra alkohol, noe jeg setter stor pris på. Det er ikke dermed sagt at hun er et englebarn, men hun er stort sett grei.

Jeg tror ikke det blir like enkelt med junior på 10, han er type som skal være med på alt og utforske alt. Allerde nå må jeg kjøre mye strengere grenser for ham enn for storesøster. Det virker som omhan er på full fart mot puberteten, grøss og gru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sønn som snart fyller 17 og her kommer det ikke inn "berter" under 16 som får overnatte. Og det skaffes ikke til veie alkohol som han kan drikke hverken hjemme eller borte.

Hva andre praktiserer blander jeg meg ikke bort i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sønn som snart fyller 17 og her kommer det ikke inn "berter" under 16 som får overnatte. Og det skaffes ikke til veie alkohol som han kan drikke hverken hjemme eller borte.

Så flott, jeg er av samme oppfatning som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Har også i grunn reagert litt på noen av svarene som er gitt i disse trådene du referer til.

Jeg har en gutt på 6 år og en jente på 18 år.

Ser jo at jeg gjør og lar henne få lov til helt andre ting enn jeg tidligere ville trodd.

Hun fikk kjæreste når hun var 15 1/2. Han fikk lov å overnatte hos henne når de hadde vært kjærester en liten stund. 2-3 måneder kan jeg tenke meg. De var vel sammen i 1 1/2 år. Og nå i ettertid har hun fortalt meg at de hadde ikke sex sammen. Og de overnattet sammen både hos oss og hjemme hos familien til gutten.

Første gang hun spurte om jeg kunne kjøpe alkohol til henne så gjorde jeg det. Da var hun 17 år. Hadde ikke jeg kjøpt så hadde hun fått noen venner til å kjøpe til seg.

I tillegg har hun fått drikke alkohol til maten når vi har hatt om hun har hatt lyst og vil smake. Men er ikke mye som har falt i smak da. Så har ikke vært ofte det har blitt mer enn en liten smak. Og det er hun som har spurt, vi har ikke presset det på henne så klart.

Når hun var mindre ville jeg aldri ha trodd jeg skulle latt henne få lov til å ha overnatting så tidlig eller kjøpe alkohol til henne.

Sex får hun hatt andre steder om hun vil, drikke kunne hun også fått tak i alene før. Nå er hun 18 og kan kjøpe selv.

Hun vet også at hun kan ringe hjem om hun er på fest og hun trenger å komme seg hjem pga for mye drikke. Det har aldri skjedd. Men har hentet venninner av henne som ikke tør å ringe sine foreldre. Som da har overnattet hjemme hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en datter på 9 og en stesønn på 17. Så litt grunnlag har jeg jo. Men jeg opplever jo å bli litt hårete i halsen noen ganger. (Kameler burde barbert seg før vi spiser dem!!!!)

Godt å høre at det ikke bare er meg som har blitt hårete i halsen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har unger på 10 og snart 18.

Jenta som snart er 18 har ikke foreløpig ikke kjæreste og rører ikke alkohol. Hun har foreløpig tatt det valget at hun skal skal satse fult og helt på håndball og da avstår hun fra alkohol, noe jeg setter stor pris på. Det er ikke dermed sagt at hun er et englebarn, men hun er stort sett grei.

Jeg tror ikke det blir like enkelt med junior på 10, han er type som skal være med på alt og utforske alt. Allerde nå må jeg kjøre mye strengere grenser for ham enn for storesøster. Det virker som omhan er på full fart mot puberteten, grøss og gru.

Velkommen i klubben. Minstemann kom i stemmeskiftet da han var 11 1/2 år. Det er tidlig, men ikke unormalt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bare en datter, men også en sønn som er 3 år eldre. Han drakk heller ikke før han var 18 og har heller ikke hatt med seg jenter hjem.

Men mine var veldig forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bare en datter, men også en sønn som er 3 år eldre. Han drakk heller ikke før han var 18 og har heller ikke hatt med seg jenter hjem.

Men mine var veldig forskjellige.

Klart barna er forskjellige, men jeg hadde uansett ikke praktisert ulike regler for dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart barna er forskjellige, men jeg hadde uansett ikke praktisert ulike regler for dem :)

Det har ikke jeg gjort heller, det var ikke noen som satte noen regler for eldstemann da fotball og nintendo var det han og gutta brydde seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest klokkeline

Mine tre har passert 18 år, samtlige vet jeg med sikkerthet har smakt alkohol før 18 år. Ser ut som det går bra med dem, de arbeider, studerer og står i. En fest en gang i blant, men hvem gjør ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også i grunn reagert litt på noen av svarene som er gitt i disse trådene du referer til.

Jeg har en gutt på 6 år og en jente på 18 år.

Ser jo at jeg gjør og lar henne få lov til helt andre ting enn jeg tidligere ville trodd.

Hun fikk kjæreste når hun var 15 1/2. Han fikk lov å overnatte hos henne når de hadde vært kjærester en liten stund. 2-3 måneder kan jeg tenke meg. De var vel sammen i 1 1/2 år. Og nå i ettertid har hun fortalt meg at de hadde ikke sex sammen. Og de overnattet sammen både hos oss og hjemme hos familien til gutten.

Første gang hun spurte om jeg kunne kjøpe alkohol til henne så gjorde jeg det. Da var hun 17 år. Hadde ikke jeg kjøpt så hadde hun fått noen venner til å kjøpe til seg.

I tillegg har hun fått drikke alkohol til maten når vi har hatt om hun har hatt lyst og vil smake. Men er ikke mye som har falt i smak da. Så har ikke vært ofte det har blitt mer enn en liten smak. Og det er hun som har spurt, vi har ikke presset det på henne så klart.

Når hun var mindre ville jeg aldri ha trodd jeg skulle latt henne få lov til å ha overnatting så tidlig eller kjøpe alkohol til henne.

Sex får hun hatt andre steder om hun vil, drikke kunne hun også fått tak i alene før. Nå er hun 18 og kan kjøpe selv.

Hun vet også at hun kan ringe hjem om hun er på fest og hun trenger å komme seg hjem pga for mye drikke. Det har aldri skjedd. Men har hentet venninner av henne som ikke tør å ringe sine foreldre. Som da har overnattet hjemme hos oss.

Dette er omtrent som jeg har gjort. Jeg har aldri drukket sammen med ungene, jo, en pils i sommer, men det er fordi det aldri har falt seg sånn. Hun er 23 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da mine prinsipper til jeg må svelge kameler mothårs ;)

Har en på 15.

Man blir jo sittende å lure

Gi p-piller eller få en gravid datter fordi man nekter sex

Kjøp øl eller la dattera drikke hjemmebrent/bruke dop fordi man er imot alkohol

Late som ingenting og håpe at alt går bra

Det er jammen ikke lett å være tenåringsmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

"Late som ingenting og håpe at alt går bra" funket for mine foreldre i alle fall.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''Det er jammen ikke lett å være tenåringsmamma''

Jeg satser på at guttungen blir slik som faren, og ikke som mora ;o)

Jeg har 3 tenåringsøstre nå, og jammen meg er det ikke enkelt. Jeg tilbyr mamma noen ganger litt vin til og skylle ned kamelhårene ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...