Gå til innhold

Barn med svettelukt,kjøpe deodorant eller?

Gjest svettelukta

Anbefalte innlegg

Gjest svettelukta

Vår datter på ni år har allerede fått svettelukt under armene hver eneste dag. Det går mye klesvask av den grunn da lukten setter seg i klærne. Kan en kjøpe deodorant til henne eller? tenker på om det er skadelig eller for tidlig å begynne med deodorant. I så fall hvordan finne noe som er veldig mild for huden hennes?

leste jo tidligere om en artikkel som sa at deodoranter kunne fremkalle kreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mandolina

Vaseline Intensive Care m/Aloe Vera er en god og mild deodorant.

Synd at småjenter skal lukte svette, vi kjøpte deodorant til minstemann tidlig, for svettelukt er en uting.

Om deodoranter kan fremkalle kreft vet jeg ikke.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noen spesielle deodoranter som er av stein eller noe slikt... Søren husker ikke skikkelig. De fås kjøpt på helsekosten.

Det er aluminiumen i antiperspiranten som har vært linket til kreft, og da særlig brystkreft. Hvorvidt det er noe i det, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan hun begynne med deo, den kreftfaren er nok minimal om den er tilstede.

Cosmica parfymefri (finnes også med parfyme) fra apoteket er kanskje grei å begynne med. Mild og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår datter som akkurat har fyllt åtte begynte å lukte sikkelig svette i sommer. Jeg kjøpte "helse deordoranten" på helsekostforretning. Den er dyr, men varer sikkert i en evighet, men ikke minst så er den uten antipersipirant, noe jeg synes var viktig når hun må begynne så tidlig med deodorant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt Dove til snuppa på 9. Ho trenger det ikke enda, men synes det var litt kult. Så da tenkte jeg at ho bare kunne venne seg til det. (Men den blir ikke mye brukt enda.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt deodorant til snuppa på snart 8, merket litt svettlukt i sommer. Vask og deo hver kveld, like greit å komme inn i vanen. Har aldri hørt at man kan få kreft av deodorant, men det meste kan jo føre til kreft, særlig livet selv (=høy alder). Kjøp en deodorant med en mild lukt, la henne gjerne være med selv for å velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg ville kjøpt deodorant til min niåring om jeg hadde kjent svettelukt. Og jeg hadde nok kjøpt en som jenta hadde likt selv, kanskje litt fancy og med god lukt.

En nøytral og kjedelig deodorant ifra apoteket hadde nok blitt stående ubrukt..likeså en slik "stein" ifra helsekosten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår har brukt deodorant siden hun var 5 år. Hun bruker en fra apoteket som vi fikk anbefalt, den er uten aleminium.

Hun må vaskes under armene hver morgen og på med deo. Nå er hun 7 år og det lukter veeeeeeldig om hun ikke bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest farentilen4.klassing

Her bruker 9 åringen(han) deodurant. Han likte å bruke min fordi han syns det var kult med god lukten. Så hvorfor ikke komme inn i vanen. Han bruker det hver morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...