Anonym 82 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hvor lenge kan man ha et barn i Babybjørn bæresele? Altså til hvilken alder? Jeg trodde egentlig at vi kunne kjøpe bæremeis til jenta vår nå på høsten, men så skal de visst ikke sitte lenger i den enn de klarer å sitte selv! Og det klarer hun jo ikke i det hele tatt enda... (Hun er 6 mnd) Så da lurer jeg litt på å kjøpe en Babybjørn så lenge... Er hun straks for gammel til den synes dere? Gidder ikke kjøpe noe sånt knytegreier nei:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hva med en ergo bæresele da? den gir mer støtte enn en meis, men kan brukes av yngre barn, og også av barn som for lengst har vokst ut av baby-bjørn sela. Og så finnes det slynger som man ikke knytter på seg, men som man rett og slett klikker på seg pga at de har spenner. Tror det finnes noe for enhver smak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Min erfaring fra førstemann er at det var overraskende kort tid hvor det var behagelig og praktisk å ha barnet i Babybjørn - for min del tok det slutt før han var 6 mnd gammel. Når man i tillegg vet at Babybjørn ikke gir noen heldig bærestilling for barnet, vil jeg ikke anbefale det. Men hva med f.eks ringsjal, da? Det er lettvint å ta av og på (ikke noe knyting og sånt), heldig sittestilling for barnet, og kan varieres med at barnet kan bæres både foran på brystet, på hofta og på ryggen. Med nummer to har vi brukt det helt til nesten 2 1/2 års alder. Veldig praktisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Hva med en ergo bæresele da? den gir mer støtte enn en meis, men kan brukes av yngre barn, og også av barn som for lengst har vokst ut av baby-bjørn sela. Og så finnes det slynger som man ikke knytter på seg, men som man rett og slett klikker på seg pga at de har spenner. Tror det finnes noe for enhver smak. Hmm, den så jo ok ut! Men kan det brukes av ei på 6 mnd altså? Hadde nå tenkt til å finne en rimelig en på finn eller noe jeg da, og det blir vel værre med denne! Men jeg kan jo se hva jeg finner... Takk for tips:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Min erfaring fra førstemann er at det var overraskende kort tid hvor det var behagelig og praktisk å ha barnet i Babybjørn - for min del tok det slutt før han var 6 mnd gammel. Når man i tillegg vet at Babybjørn ikke gir noen heldig bærestilling for barnet, vil jeg ikke anbefale det. Men hva med f.eks ringsjal, da? Det er lettvint å ta av og på (ikke noe knyting og sånt), heldig sittestilling for barnet, og kan varieres med at barnet kan bæres både foran på brystet, på hofta og på ryggen. Med nummer to har vi brukt det helt til nesten 2 1/2 års alder. Veldig praktisk. Trodde det var motsatt jeg - at Babybjørn hadde riktig bærestilling! Men har den ikke det er det ikke aktuellt uansett...! Skal søke litt på ringsjal jeg, veit ikke engang hva det er:-) Saken er at jeg hadde tenkt til å finne noe rimelig på finn, siden vi kommer til å kjøpe en bæremeis til våren likevel! Vi er glade i å gå i skogen, og jeg ser meis som mest praktisk der...! Men jeg kan jo se om jeg finner noe bortimot rimelig:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hmm, den så jo ok ut! Men kan det brukes av ei på 6 mnd altså? Hadde nå tenkt til å finne en rimelig en på finn eller noe jeg da, og det blir vel værre med denne! Men jeg kan jo se hva jeg finner... Takk for tips:-) Så ei dame på bussen som hadde ungen sin i en sånn, og ungen var ca 2 år gammel vil jeg anslå. Han hang fint der så det ut til! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hmm, den så jo ok ut! Men kan det brukes av ei på 6 mnd altså? Hadde nå tenkt til å finne en rimelig en på finn eller noe jeg da, og det blir vel værre med denne! Men jeg kan jo se hva jeg finner... Takk for tips:-) Den finnes på finn tror jeg! http://www.finn.no/finn/bap/all/result 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Min erfaring fra førstemann er at det var overraskende kort tid hvor det var behagelig og praktisk å ha barnet i Babybjørn - for min del tok det slutt før han var 6 mnd gammel. Når man i tillegg vet at Babybjørn ikke gir noen heldig bærestilling for barnet, vil jeg ikke anbefale det. Men hva med f.eks ringsjal, da? Det er lettvint å ta av og på (ikke noe knyting og sånt), heldig sittestilling for barnet, og kan varieres med at barnet kan bæres både foran på brystet, på hofta og på ryggen. Med nummer to har vi brukt det helt til nesten 2 1/2 års alder. Veldig praktisk. Fant det:-) Men for det første så det alt annet enn behagelig ut, og for det andre må jo barnet ligge... Vel, det kunne vel sitte også, men det så ikke stødig og godt ut! Det kan godt hende jeg har feil på alle punkter altså - jeg har ikke sett det i rl! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Den finnes på finn tror jeg! http://www.finn.no/finn/bap/all/result Skulle selvsagt være denne adressen: http://www.finn.no/finn/bap/all/result?keyword=ergo+b%E6resele&siteId=1&channelId=1&searchKey=SEARCH_ID_BAP_ALL&userid=0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg hadde ikke giddet kjøpe BabyBjørn nå nei, det er tungt! Vi brukte vel vår til poden var 3-4-5 mnd gammel kanskje, da klarte ikke jeg bære ham lengre i den i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Fant det:-) Men for det første så det alt annet enn behagelig ut, og for det andre må jo barnet ligge... Vel, det kunne vel sitte også, men det så ikke stødig og godt ut! Det kan godt hende jeg har feil på alle punkter altså - jeg har ikke sett det i rl! Neida, barnet må slett ikke ligge! Det er bare når de er så bittesmå at de ikke kan sitte i det hele tatt, det. Bæresjal kan nemlig brukes fra de er nyfødte. Her kan du se mange forskjellige bilder med eksempler på hvordan sjalet kan bæres: http://www.sjalbarn.se/galleri.php 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Jeg hadde ikke giddet kjøpe BabyBjørn nå nei, det er tungt! Vi brukte vel vår til poden var 3-4-5 mnd gammel kanskje, da klarte ikke jeg bære ham lengre i den i alle fall. Akkurat! Nei da blir det ikke sånn! Fikk høre at det har en uheldig bærestilling også, hvilket jeg ikke visste, og da er det helt uaktuellt! Det finnes jo mange andre fine løsninger også, men vi skal kjøpe bæremeis til våren, og da tenkte jeg å kjøpe noe midlertidig på finn... Og der er det stort sett bare Babybjørn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Trodde det var motsatt jeg - at Babybjørn hadde riktig bærestilling! Men har den ikke det er det ikke aktuellt uansett...! Skal søke litt på ringsjal jeg, veit ikke engang hva det er:-) Saken er at jeg hadde tenkt til å finne noe rimelig på finn, siden vi kommer til å kjøpe en bæremeis til våren likevel! Vi er glade i å gå i skogen, og jeg ser meis som mest praktisk der...! Men jeg kan jo se om jeg finner noe bortimot rimelig:-) På denne siden kan du lese litt om fordeler og ulemper - blant annet hvorfor bæresele (av typen babybjørn) ikke er så gunstig for barnet. http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/Barsjalar.htm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Så ei dame på bussen som hadde ungen sin i en sånn, og ungen var ca 2 år gammel vil jeg anslå. Han hang fint der så det ut til! :-) Jepp, jeg fant! Men de er nå litt dyrere da... Og ikke mange i "jentefarger" dessverre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 På denne siden kan du lese litt om fordeler og ulemper - blant annet hvorfor bæresele (av typen babybjørn) ikke er så gunstig for barnet. http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/Barsjalar.htm Takk:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg ville ikke kjøpt babybjørn til en på seks mnd... Det blir fort tungt - den egner seg best fra 3-6 mnd, i den grad den egner seg i det hele tatt. Til en på seks mnd ville jeg kjøpt en ergo, patapum eller mei tai. Vi har patapum baby, den kan brukes på magen fra fem mnd og på ryggen fra barnet kan sitte selv. Vår toåring kan såvidt presses inn i babymodellen enda (på ryggen), men hun er ikke så stor for alderen, da. Kjøpte min på alveslottet; http://www.alveslottet.no/prodlist.php?id=252 Vi har bæremeis etter storesøster - den har vi ikke brukt på lillesøster... Det er mye lettere å bære i myk sele inntil ryggen, i bæremeis sitter barnet lenger fra ryggen, og det er mye tyngre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Nå brukte vi Babybjørn på vår eldste til han var 9 mndr og det var alle involverte parter veldig fornøyde med! Vi hadde en sånn "sportsutgave" med ekstra seler og støtte i ryggen, det betyr sikkert mye. Rundt 9 mndr skiftet vi til bæremeis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Nå brukte vi Babybjørn på vår eldste til han var 9 mndr og det var alle involverte parter veldig fornøyde med! Vi hadde en sånn "sportsutgave" med ekstra seler og støtte i ryggen, det betyr sikkert mye. Rundt 9 mndr skiftet vi til bæremeis. Jenta mi er veldig lang da! 72 lang i dag faktisk:-) Og hvis den uansett ikke holder noe særlig lenger enn til 9 mnd, så tror jeg at jeg dropper det! Jeg er ute etter noe som varer frem til våren, da vi kan kjøpe bæremeis! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babydillah Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jenta mi er veldig lang da! 72 lang i dag faktisk:-) Og hvis den uansett ikke holder noe særlig lenger enn til 9 mnd, så tror jeg at jeg dropper det! Jeg er ute etter noe som varer frem til våren, da vi kan kjøpe bæremeis! Jeg har babybjørn til min baby men har brukt den svært lite. Hun liker rett og slett ikke å sitte i den, kan sitte i den en stund, men så vil hun bare ut av den. noen babyer blir nok rolige i den, men ikke hun. Så hun må ligge i vogn rett og slett. Nå er hun straks 6 mnd og begynner kanskje å bli for stor for babybjørn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Jeg ville ikke kjøpt babybjørn til en på seks mnd... Det blir fort tungt - den egner seg best fra 3-6 mnd, i den grad den egner seg i det hele tatt. Til en på seks mnd ville jeg kjøpt en ergo, patapum eller mei tai. Vi har patapum baby, den kan brukes på magen fra fem mnd og på ryggen fra barnet kan sitte selv. Vår toåring kan såvidt presses inn i babymodellen enda (på ryggen), men hun er ikke så stor for alderen, da. Kjøpte min på alveslottet; http://www.alveslottet.no/prodlist.php?id=252 Vi har bæremeis etter storesøster - den har vi ikke brukt på lillesøster... Det er mye lettere å bære i myk sele inntil ryggen, i bæremeis sitter barnet lenger fra ryggen, og det er mye tyngre. Både ergoen og denne ser jo faktisk innmari fine ut! Vurdere vurdere... Hadde tenkt til å kjøpe noe billig frem til vi kunne kjøpe bæremeis, men med en av disse trenger vi kanskje ikke noen bæremeis i det hele tatt! Synes du den ville egnet seg på skogstur? Altså inn i tykkskogen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.