Anonym 82 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Jeg har babybjørn til min baby men har brukt den svært lite. Hun liker rett og slett ikke å sitte i den, kan sitte i den en stund, men så vil hun bare ut av den. noen babyer blir nok rolige i den, men ikke hun. Så hun må ligge i vogn rett og slett. Nå er hun straks 6 mnd og begynner kanskje å bli for stor for babybjørn? Det virker sånn på svarene jeg har fått, som om de fleste slutter å bruke dem ved 6 mnd alder... Har sett litt på ergo og patapum, og de virker innmari fine:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg likte ikke særlig godt å bryke Babybjörn - når barnet omsider var stort nok til å sitte der, ble det fort veldig tungt. Og det føles mye tyngre å bære barnet foran enn på ryggen. Brukte den derfor kun noen få måneder og ikke særlig ofte. Bæremeisen har vi hatt mye glede av; vi liker å gå tur, og det er veldig behagelig å bære barnet i en slik. Mye mer behagelig enn i den Patupum'en, vil jeg anta, selv om sistnevnte kanskje er best egnet til de helt små barna (mellom Babybjørn- og bæremeisstadiet). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Både ergoen og denne ser jo faktisk innmari fine ut! Vurdere vurdere... Hadde tenkt til å kjøpe noe billig frem til vi kunne kjøpe bæremeis, men med en av disse trenger vi kanskje ikke noen bæremeis i det hele tatt! Synes du den ville egnet seg på skogstur? Altså inn i tykkskogen... Vi har brukt vår i skikkelig skog, ja. En annen fordel med patapum/ergo er at den kan rulles sammen og puttes ned i en sekk eller veske, mens en bæremeis er stor uansett. Praktisk hvis man er på farten og vil variere, på flyplasser etc. Jeg har bært minsten i patapumen gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen to ganger. Den piper ikke, det er jo bare stoff/vatt med unntak av noen få knapper... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Både ergoen og denne ser jo faktisk innmari fine ut! Vurdere vurdere... Hadde tenkt til å kjøpe noe billig frem til vi kunne kjøpe bæremeis, men med en av disse trenger vi kanskje ikke noen bæremeis i det hele tatt! Synes du den ville egnet seg på skogstur? Altså inn i tykkskogen... Jeg har vært og klatret i fjell med bæresjal, så jeg er ganske sikker på at de fleste bæresjalmodeller (inkl ergo og patapum) vil egne seg fint til skogstur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Neida, barnet må slett ikke ligge! Det er bare når de er så bittesmå at de ikke kan sitte i det hele tatt, det. Bæresjal kan nemlig brukes fra de er nyfødte. Her kan du se mange forskjellige bilder med eksempler på hvordan sjalet kan bæres: http://www.sjalbarn.se/galleri.php Har ikke prøvd sånne sjal, men det må da være mye mer behagelig og ergonomisk riktig (for bæreren) å bære barnet på ryggen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Vi har brukt vår i skikkelig skog, ja. En annen fordel med patapum/ergo er at den kan rulles sammen og puttes ned i en sekk eller veske, mens en bæremeis er stor uansett. Praktisk hvis man er på farten og vil variere, på flyplasser etc. Jeg har bært minsten i patapumen gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen to ganger. Den piper ikke, det er jo bare stoff/vatt med unntak av noen få knapper... Nå er ikke vi så mye ute og reiser da, men når man først skal på tur med barn er det jo en fordel at hver del er så liten som mulig ja! Med vogner, stellebager, meis/sele, bilsete og alt annet som jo er et must! Absolutt et "for" på lista... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Jeg har vært og klatret i fjell med bæresjal, så jeg er ganske sikker på at de fleste bæresjalmodeller (inkl ergo og patapum) vil egne seg fint til skogstur. Så bra:-) Da skal jeg snakke litt med samboeren, men det er godt mulig vi går for en sånn løsning! Passer den til en røsslig kar også? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Har ikke prøvd sånne sjal, men det må da være mye mer behagelig og ergonomisk riktig (for bæreren) å bære barnet på ryggen? Alt avhenger av hvordan vekten fordeles, og at man plasserer sjalet riktig. Klart at man til enhver tid kan bære lengre og tyngre på ryggen enn på brystet, men jeg opplevde det ikke ubehagelig å bære en toogethalvtåring på brystet med sjal. Vekten fordeles så greit utover at det er noe helt annet enn å bære i armene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Så bra:-) Da skal jeg snakke litt med samboeren, men det er godt mulig vi går for en sånn løsning! Passer den til en røsslig kar også? :-) Tja, jeg er ei røsslig dame, så jeg antar at det går greit. Sørg for at dere får en variant som er justerbar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Tja, jeg er ei røsslig dame, så jeg antar at det går greit. Sørg for at dere får en variant som er justerbar. Så de er ikke det alle sammen altså?! Da skal jeg være obs på det! Takk:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Så de er ikke det alle sammen altså?! Da skal jeg være obs på det! Takk:-) Jeg kjenner jo ikke absolutt alle typer, så jeg vet ærlig talt ikke. Men da er dere i hvert fall obs på det. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ergo, ergo, ergo, ergo! Så kan jeg heller overbevise deg om "sånn knytegreier" en annen gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Ergo, ergo, ergo, ergo! Så kan jeg heller overbevise deg om "sånn knytegreier" en annen gang. He he:-) Greit! Ergoen så jo også fin ut! Må diskutere det litt med samboeren bare...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 He he:-) Greit! Ergoen så jo også fin ut! Må diskutere det litt med samboeren bare...! Kan garantere deg at den vil bli brukt MYE mer enn en bæremeis. Veldig mye, EKSTREMT mye bedre å ha på. Og veldig lett å ta av og på, og kan brukes både på rygg og mage, både av mann og deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Kan garantere deg at den vil bli brukt MYE mer enn en bæremeis. Veldig mye, EKSTREMT mye bedre å ha på. Og veldig lett å ta av og på, og kan brukes både på rygg og mage, både av mann og deg. Og det er ikke mye pes å stille den ut og inn etter hvem som skal bruke den? Er ikke helslank jeg altså, men jeg har en massiv samboer;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Og det er ikke mye pes å stille den ut og inn etter hvem som skal bruke den? Er ikke helslank jeg altså, men jeg har en massiv samboer;-) Omtrent like mye som en ryggsekk med midjereim. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blésha Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Skriver under på Åsemor sin anbefaling om Ergo bæresele. Jeg bar selv vår gutt i en Ergo til han var nesten 4 år, så den holder lenge! Enkel å regulere på, og barnet sitter i en riktig stilling i stedet for å få press på ryggsøylen som det får i en BabyBjørn sele. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blésha Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Både ergoen og denne ser jo faktisk innmari fine ut! Vurdere vurdere... Hadde tenkt til å kjøpe noe billig frem til vi kunne kjøpe bæremeis, men med en av disse trenger vi kanskje ikke noen bæremeis i det hele tatt! Synes du den ville egnet seg på skogstur? Altså inn i tykkskogen... Jeg er ikke annegunn, men svarer likevel. JA, Ergo og Papatum egner seg finfint til lengre turer i fjell og skog. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.