Gjest pusse-tanna-mamma Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hvor lenge pusser dere tennene på avkommet? Har en 8-åring, og pusser fremdeles tennene for henne på kvelden. Om morgenen pusser hun selv. Kanskje på tide å slutte nå, eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 10-åringen pusser selv nå, men jeg er i nærheten så jeg ser han pusser skikkelig. 8-åringen pusser selv noen ganger og jeg hjelper henne noen ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg pusser på 10-åringen fremdeles nå og da, for jeg tror ikke han er så nøye. Han pusset dem selv en periode, men liker at vi går over dem innimellom nå. Han pusser først, så går jeg over dem etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 9-åringen min er supernøye med tannpussen, og jeg tror han pusser tennene bedre selv, enn det jeg gjør når jeg pusser hans tenner. En lang periode stod han med klokka og pusset minst 2 minutter, av og til 3 minutter. Han synes faktisk det er litt koselig at jeg pusser tennene hans, og jeg gjør det innimellom. Hun på 7 pusser jeg alltid tennene på om kvelden, og ofte om morgenen også. Hun på fire skal jeg jo absolutt pusse tennene på, men jeg må innrømme at jeg ikke alltid gjør det når jeg ser at hun helt av seg sev pusser tennene ganske lenge. Men som regel gjør jeg det, selvsagt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Åtteåringen her pusser tennene selv annenhver gang, og annenhver gang med hjelp fra en voksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Fikk beskjed av en tannpleier jeg kjenner, om at barn egentlig trenger hjelp helt til de er 13 år, først da klarer de visst å gjøre det nøye nok. Nå kan det jo bli visse protester fra barnet etterhvert som det bli eldre, men jeg får nå ennå lov til å pusse 10-åringens tenner en gang om dagen (resten ordner hun selv).... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 10-åringen pusser selv nå, men jeg er i nærheten så jeg ser han pusser skikkelig. 8-åringen pusser selv noen ganger og jeg hjelper henne noen ganger. Min 10-åring (da 9) skulle selv pusse tennene en periode. Så kom hun inn til tannlegen, og skulle ha på dette stoffet som viser hvor godt tennene var pusset - etter det har _jeg_ pusset om kvelden:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Puss dem til ungen blånekter! Da blir det færrest hull og de tennene skal ungen ha resten av livet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pussa sjæl Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg pleide å pusse tenna mine selv da jeg var 8, men tror mamma stod og så på at jeg pussa riktig da en stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Fikk beskjed av en tannpleier jeg kjenner, om at barn egentlig trenger hjelp helt til de er 13 år, først da klarer de visst å gjøre det nøye nok. Nå kan det jo bli visse protester fra barnet etterhvert som det bli eldre, men jeg får nå ennå lov til å pusse 10-åringens tenner en gang om dagen (resten ordner hun selv).... Jeg tror 11-åringen min hadde daua om jeg hadde forlangt å pusse tennene hennes ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg tror 11-åringen min hadde daua om jeg hadde forlangt å pusse tennene hennes ;-) Det er mulig det:-) Det har vel noe med vane å gjøre også, jeg får lov:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det er mulig det:-) Det har vel noe med vane å gjøre også, jeg får lov:-) Hun synes jeg er verdens strengeste mamma, så jeg tviler på jeg hadde fått lov om det var en vane også ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.