Gå til innhold

Tannpuss

Gjest pusse-tanna-mamma

Anbefalte innlegg

Gjest pusse-tanna-mamma

Hvor lenge pusser dere tennene på avkommet?

Har en 8-åring, og pusser fremdeles tennene for henne på kvelden. Om morgenen pusser hun selv.

Kanskje på tide å slutte nå, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10-åringen pusser selv nå, men jeg er i nærheten så jeg ser han pusser skikkelig. 8-åringen pusser selv noen ganger og jeg hjelper henne noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusser på 10-åringen fremdeles nå og da, for jeg tror ikke han er så nøye. Han pusset dem selv en periode, men liker at vi går over dem innimellom nå. Han pusser først, så går jeg over dem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9-åringen min er supernøye med tannpussen, og jeg tror han pusser tennene bedre selv, enn det jeg gjør når jeg pusser hans tenner. En lang periode stod han med klokka og pusset minst 2 minutter, av og til 3 minutter.

Han synes faktisk det er litt koselig at jeg pusser tennene hans, og jeg gjør det innimellom.

Hun på 7 pusser jeg alltid tennene på om kvelden, og ofte om morgenen også.

Hun på fire skal jeg jo absolutt pusse tennene på, men jeg må innrømme at jeg ikke alltid gjør det når jeg ser at hun helt av seg sev pusser tennene ganske lenge. Men som regel gjør jeg det, selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av en tannpleier jeg kjenner, om at barn egentlig trenger hjelp helt til de er 13 år, først da klarer de visst å gjøre det nøye nok.

Nå kan det jo bli visse protester fra barnet etterhvert som det bli eldre, men jeg får nå ennå lov til å pusse 10-åringens tenner en gang om dagen (resten ordner hun selv)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10-åringen pusser selv nå, men jeg er i nærheten så jeg ser han pusser skikkelig. 8-åringen pusser selv noen ganger og jeg hjelper henne noen ganger.

Min 10-åring (da 9) skulle selv pusse tennene en periode. Så kom hun inn til tannlegen, og skulle ha på dette stoffet som viser hvor godt tennene var pusset - etter det har _jeg_ pusset om kvelden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av en tannpleier jeg kjenner, om at barn egentlig trenger hjelp helt til de er 13 år, først da klarer de visst å gjøre det nøye nok.

Nå kan det jo bli visse protester fra barnet etterhvert som det bli eldre, men jeg får nå ennå lov til å pusse 10-åringens tenner en gang om dagen (resten ordner hun selv)....

Jeg tror 11-åringen min hadde daua om jeg hadde forlangt å pusse tennene hennes ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror 11-åringen min hadde daua om jeg hadde forlangt å pusse tennene hennes ;-)

Det er mulig det:-) Det har vel noe med vane å gjøre også, jeg får lov:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det:-) Det har vel noe med vane å gjøre også, jeg får lov:-)

Hun synes jeg er verdens strengeste mamma, så jeg tviler på jeg hadde fått lov om det var en vane også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...