Gå til innhold

erfaringer med katt i 2.etasje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp, skikkelig sand er et must.

Vi kan heller ikke ha den på do, fordi døra er lukket, men jeg ville vel ikke akkurat hatt den på kjøkkenet heller:-(

Det er ikke plass noen andre sted, det måtte bli stua i såfall ;o)

Skrevet

Blir vel neppe snakk om _flere dager_ når jeg skriver at jeg tømmer annenhver eller tredjehver dag da:-)

Jeg fjerner synlig bæsj, bruker sand som kapsler seg rundt urinen, og tømmer ut klumpene annen eller tredjehver dag, da blir også bæsjen som er gravd ned fjernet. Kassa tømmes, vaskes og fylles med ny sand en gang i uken (oftere hvis det lukter)...

Jeg fjerner all tiss og avføring og så fyller jeg på med sand når det er nødvendig. Ikke ofte jeg bytter ut all sanda. Men nå har jeg ikke to så lenge da så kanskje det blir oftere nå.

Skrevet

Det er ikke plass noen andre sted, det måtte bli stua i såfall ;o)

Kanskje du kunne rosemale kassa:-) ?

Skrevet

Kanskje du kunne rosemale kassa:-) ?

Hehe, nei den står under benken sammen med kattemat og sand. Jeg har ikke underskap der og kun vasken over så det går greit :o)

Skrevet

Må du flytte, så må du, det går nok bra, skal du se! Jeg ville gjort følgende:

Katten bør være kun innendørs i minst 2 uker for å skjønne at hun har fått et nytt hjem.

Har du kattedo nå? Hvis ikke, trenger du i hvert fall det nå. Vi har en ute-innekatt, det hender jo at han trenger innedo hvis vi er på jobben, f.eks., og ikke får sluppet ham ut.

Jeg skjønte ikke problemet med å slippe henne ut. Er det ikke en dør nederst i oppgangen, slik at du er redd for at hun skal stikke av gårde når du går ut eller inn? Eller er du redd for at naboen skal se deg når du slipper katten ut? Det første er vel bare et problem de første par ukene. Det siste løses vel greit ved å ta på en morgenkåpe eller T-skjorte og joggebukse før du slipper katten ut (det er vel ikke SÅ ekstremt travelt for katten å komme seg ut?)

Til slutt ville jeg tatt en tur til vetrinæren og fått kjøpt en sånn spray som beroliger nervøse katter. Det er et hormon eller luktstoff som får katter til å bli tryggere og roligere, omtrent det samme som dyremødre sender ut til ungene når hun må ut for å finne mat og la dem være igjen alene.

Forbered deg og ta en ting av gangen, det går så bra, skal du se!

Gjest enda mer grubling...
Skrevet

noen ser ut til å misforstå her;det er ikke jeg som har sosial-angst.og når jeg slipper ut katten er det hun selv som må gå ned en lang "ute-korridor"(fri-luft altså) med naboer som kommer og går.

katten bruker kasse iblant nå(hvis jeg er ute,hvis jeg sover dypt etc),så hun vet åssen det funker.

får håpe det går greit!er så mye med denne flyttingen som plager meg,så som sagt i hoved-innlegget,skal ikke mye til for at det tipper over

Skrevet

Jeg bruker skikkelig sand. Jeg har doen på kjøkkenet, passer ikke å ha den på do for den døra er alltid stengt.

Hadde jeg hatt kattedo på kjøkkenet hadde jeg fjerna avføringen hver kveld. Ekkelt da.

Skrevet

Hadde jeg hatt kattedo på kjøkkenet hadde jeg fjerna avføringen hver kveld. Ekkelt da.

Jeg ser den ikke og lukter den ikke og tar det lenge før det skjer. Og så kjøper jeg skikkelig sand på dyreforretningen, det er som sagt et must. Klumpesand som ikke lukter

Skrevet

noen ser ut til å misforstå her;det er ikke jeg som har sosial-angst.og når jeg slipper ut katten er det hun selv som må gå ned en lang "ute-korridor"(fri-luft altså) med naboer som kommer og går.

katten bruker kasse iblant nå(hvis jeg er ute,hvis jeg sover dypt etc),så hun vet åssen det funker.

får håpe det går greit!er så mye med denne flyttingen som plager meg,så som sagt i hoved-innlegget,skal ikke mye til for at det tipper over

Jeg har også slik utekorridor og der leker kattene. De er fire, to hos naboen og to hos meg. De er bare innekatter og går ut og inn hos hverandre men hopper ikke over kanten. Jeg er litt usikker på mine nå fordi en har vært borte i 2 mnd og i hvert fall vært en mnd ute før han ble funnet og den andre ble og funnet på gata, bare tre mnd gammel. Så mine er fortiden bare inne, men har heldigvis blitt venner og leker med hverandre

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...