Gå til innhold

Til damene her.

Anbefalte innlegg

Gjest Yes, you!
Skrevet

Du har vært sammen med din kjære i 3 år og komt godt overens med kompisene hans. Så plutselig kommer det en manipulerende og herskesyk kar inn i bildet som forteller typen din han ikke tåler deg, derfor blir dere ikke invitert ut (dit som han har samlet sammen alle de andre).

En helg finner typen din ut han skal ut dit og feste...madammen kan jo sitte en annen plass. Hun ønsker jo likevel ikke å reise dit.

Hva gjør hun så? Er dette helt greit?

Skrevet

Ettersom jeg ifølge historien har en god tone med de andre kameratene ville jeg nok ryddet opp i dette lenge før det gikk så langt. Mannen min ville heller ikke latt seg styre av denne "kameraten". Så jeg kan trygt si at problemet aldri ville oppstått.

Skrevet

Er det du som har skrevet også på et annet forum de siste dagene? I så fall er jeg enig med dem som sier at kjæresten din tross alt prøver å gjøre det rette her, det er ikke lett å bli plassert i midten. Han er glad i deg, men kompisene er også viktig for ham, så det er egentlig han som sitter vanskelig i det her.

Skrevet

Han kameraten høres spesiell ut som kan si noe slikt til din kjære.

Jeg tror neppe jeg hadde reist dit om noen hadde sagt at de mislikte min mann (for å snu på flisa). Når man er par så drar man gjerne på ting sammen. Og på den festen du snakker om så skulle flere andre av deres venner forstår jeg. Da ville jeg sagt at begge eller ingen kom. Det er jo helg.

Dere må også kunne ha venner hver for dere. Denne kameraten kan han oppsøke i hverdagen så kan du besøke dine venner som han evt ikke liker eller har kjemi med?

Ingenting skal være enkelt nei. Har han kameraten dame? Har du truffet henne?

Gjest vinkveld alene hjemme?
Skrevet

Er det du som har skrevet også på et annet forum de siste dagene? I så fall er jeg enig med dem som sier at kjæresten din tross alt prøver å gjøre det rette her, det er ikke lett å bli plassert i midten. Han er glad i deg, men kompisene er også viktig for ham, så det er egentlig han som sitter vanskelig i det her.

nei, det er ikke meg hvis det er meg du tenkte på... :) Men det ligna veldig på min situasjon.. Jeg kan jo svare for meg selv, da jeg ikke ble invitert til samboerns venner.. (vet ikke om det var med hensikt eller ikke, men samboern til kameraten til samboern min snakker dritt om meg vet jeg) - jeg dro ikke, selv om samboern mente jeg var invitert. Samboern dro heller ikke (var sliten og fyllesjuk, hehe..), hvis det var sånn at jeg ikke var invitert ville han droppa det uansett.

Skrevet

La ham få ha kompisen for seg sjøl. Spnne venner trenger man ikke dele ;) Er uansett alltid godt å ha egne venner. Man kan ikke like absolutt alle her i verden :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg tror neppe jeg hadde reist dit om noen hadde sagt at de mislikte min mann (for å snu på flisa). Når man er par så drar man gjerne på ting sammen. Og på den festen du snakker om så skulle flere andre av deres venner forstår jeg. Da ville jeg sagt at begge eller ingen kom. Det er jo helg.

Dere må også kunne ha venner hver for dere. Denne kameraten kan han oppsøke i hverdagen så kan du besøke dine venner som han evt ikke liker eller har kjemi med?

''Når man er par så drar man gjerne på ting sammen.''

Når man er par er det da viktig at man gjør ting hver for seg også?

At folk ikke liker en må en bare leve med, men at folk er så sære at de ikke greier noen få timer sammen med folk de ikke liker innimellom blir kanskje i overkant. Vi vet jo ikke noe om grunnen til at denne kompisen ikke liker trådstarter og hvorfor han overhodet ikke ønsker være i nærheten av henne på en fest en gang. _Så_ sterke antipatier har som oftest en grunn.

Skrevet

''Når man er par så drar man gjerne på ting sammen.''

Når man er par er det da viktig at man gjør ting hver for seg også?

At folk ikke liker en må en bare leve med, men at folk er så sære at de ikke greier noen få timer sammen med folk de ikke liker innimellom blir kanskje i overkant. Vi vet jo ikke noe om grunnen til at denne kompisen ikke liker trådstarter og hvorfor han overhodet ikke ønsker være i nærheten av henne på en fest en gang. _Så_ sterke antipatier har som oftest en grunn.

''Når man er par er det da viktig at man gjør ting hver for seg også?''

Ja jeg synes det er viktig, en skal ikke bli for knyttet til hverandre. Når det blir slik som i saken over så er det viktig å lytte til hverandre. Da møtes man på midten. Derfor foreslår jeg at han treffer denne kameraten i hverdagen.

Skrevet

''Når man er par er det da viktig at man gjør ting hver for seg også?''

Ja jeg synes det er viktig, en skal ikke bli for knyttet til hverandre. Når det blir slik som i saken over så er det viktig å lytte til hverandre. Da møtes man på midten. Derfor foreslår jeg at han treffer denne kameraten i hverdagen.

Se meldinger!

Gjest Yes, you!
Skrevet

Å nei! Skrev det lange innlegget for å svare deg nå..så glemte jeg å trykke send etter forhåndsvisning... er det mulig.. :((((

Ja hun har alltid sett ut til å like meg. Og ringt og sendt meg melding fra fest om at jeg må komme for hun trenger meg der...osv... Det er lenge siden nå. Det ble plutselig bang stille. (Og min personlighet er den samme enda.) Jeg og min samboer er jamt over godt likt her vi bor.

Jeg og denne karen har vel egentlig aldri helt funnet tonen. Men å sitte å si til min samboer at jeg har oppført meg dårlig og absolutt skulle ha vært the center of attention når jeg har vært der synes jeg er drøyt. De gangene jeg har vært der har jeg stort sett sitti rolig og heller ikke sagt så veldig mye.

Men om det er sånn det skal være når man er på fest hos folk at man ikke skal kunne le og ha det gøy (de fleste blir jo litt mer høyrøstet når de drikker.) da skjønner jeg heller ikke helt poenget med å invitere folk hjem til seg (!?)

Denne karen er nok en liten mannsjåvenist ser du. Han liker IKKE å bli sagt imot og ihvertfall ikke av ei jente. Mener å huske jeg glefset litt i ham en gang jeg var der etter en/noen småfrekk/e kommentar/er han hadde. Det er derfor mulig at det er dette som har gjort utslaget i utfrysningen. Kanskje han føler seg litt truet av meg? Er ei jente med sterke meninger som ikke lar meg tråkke på. Og frekke mannfolk får passet sitt påskrevet.

Sånn. Puh..... din tur :) (om du har noe du vil si da) :)

Skrevet

Å nei! Skrev det lange innlegget for å svare deg nå..så glemte jeg å trykke send etter forhåndsvisning... er det mulig.. :((((

Ja hun har alltid sett ut til å like meg. Og ringt og sendt meg melding fra fest om at jeg må komme for hun trenger meg der...osv... Det er lenge siden nå. Det ble plutselig bang stille. (Og min personlighet er den samme enda.) Jeg og min samboer er jamt over godt likt her vi bor.

Jeg og denne karen har vel egentlig aldri helt funnet tonen. Men å sitte å si til min samboer at jeg har oppført meg dårlig og absolutt skulle ha vært the center of attention når jeg har vært der synes jeg er drøyt. De gangene jeg har vært der har jeg stort sett sitti rolig og heller ikke sagt så veldig mye.

Men om det er sånn det skal være når man er på fest hos folk at man ikke skal kunne le og ha det gøy (de fleste blir jo litt mer høyrøstet når de drikker.) da skjønner jeg heller ikke helt poenget med å invitere folk hjem til seg (!?)

Denne karen er nok en liten mannsjåvenist ser du. Han liker IKKE å bli sagt imot og ihvertfall ikke av ei jente. Mener å huske jeg glefset litt i ham en gang jeg var der etter en/noen småfrekk/e kommentar/er han hadde. Det er derfor mulig at det er dette som har gjort utslaget i utfrysningen. Kanskje han føler seg litt truet av meg? Er ei jente med sterke meninger som ikke lar meg tråkke på. Og frekke mannfolk får passet sitt påskrevet.

Hm, det kan høres ut som at du tråkker i løvens rede her (ifølge ham) :)

Jeg vil si dette likevel: Innviter dem til en rolig kveld hjemme hos dere. Bli bedre kjent uten en haug andre tilstede. Ikke bruk det mot ham, så kanskje det kan bli et ok venneforhold videre likevel. Det er som jeg forstår en kamerat av din mann. Da har du/dere gjort et forsøk. Så om det ikke går så får dere diskutere hvordan dere kan gjøre det fremover.

Kontakt også dama hans, som om ingenting var skjedd. Og fortsett å pleie vennskapene dere har ellers.

Skrevet

Høres ut som du har kommet litt skjevt ut med den fyren der.

Men utifra hvordan du beskriver ham, så er nok ikke hans bekjentskap noe stort tap.

Det skjer av og til at man treffer folk man ikke kommer overens med. Man er rett og slett for forskjellige.

Sålenge det er den ekle kompisen som har samlet gjengen, og uoverenstemmelsen mellom dere er såpass fersk, så synes jeg du bør se litt igjennom fingrene med at du ikke ble invitert og at typen din evt. drar uten deg.

Kjæresten din føler seg nok litt i klemma her, og ønsker nok ikke å gå inn i en konflikt med kompisen fordi dere ikke kommer overens.

At han utelater deg, er egentlig ganske barnslig, og vil nok falle mest tilbake på ham selv i andres oppfatning. Du skal ikke se bort ifra at andre også oppfatter ham slik du gjør.

Neste gang er det kanskje dere eller noen andre som samler gjengen. Og da har du muligheten til å demonstrere din overbærenhet ved å r overbærende ved å late som ingenting...

Gjest Yes, you!
Skrevet

Hm, det kan høres ut som at du tråkker i løvens rede her (ifølge ham) :)

Jeg vil si dette likevel: Innviter dem til en rolig kveld hjemme hos dere. Bli bedre kjent uten en haug andre tilstede. Ikke bruk det mot ham, så kanskje det kan bli et ok venneforhold videre likevel. Det er som jeg forstår en kamerat av din mann. Da har du/dere gjort et forsøk. Så om det ikke går så får dere diskutere hvordan dere kan gjøre det fremover.

Kontakt også dama hans, som om ingenting var skjedd. Og fortsett å pleie vennskapene dere har ellers.

Vennskapet vi hadde var egentlig ganske overfladisk, selv om vi gikk helt greit overens. Derfor er ikke hun heller noe tap for meg. Vi har ikke noe vennskap å pleie for å si det på den måten. Så å invitere de hit ville vere helt uaktuelt etter alt som har pågått. Jeg har bygd opp et sånt villt raseri til den fyren at jeg kan ikke engang beskrive det. Samboeren min har heller ikke hatt så mye med ham å gjøre men valgte å invitere seg selv til ham denne helgen og viste seg ikke hjemme igjen før søndagskveld.

Takker for svarene dine :)

Gjest Yes, you!
Skrevet

Høres ut som du har kommet litt skjevt ut med den fyren der.

Men utifra hvordan du beskriver ham, så er nok ikke hans bekjentskap noe stort tap.

Det skjer av og til at man treffer folk man ikke kommer overens med. Man er rett og slett for forskjellige.

Sålenge det er den ekle kompisen som har samlet gjengen, og uoverenstemmelsen mellom dere er såpass fersk, så synes jeg du bør se litt igjennom fingrene med at du ikke ble invitert og at typen din evt. drar uten deg.

Kjæresten din føler seg nok litt i klemma her, og ønsker nok ikke å gå inn i en konflikt med kompisen fordi dere ikke kommer overens.

At han utelater deg, er egentlig ganske barnslig, og vil nok falle mest tilbake på ham selv i andres oppfatning. Du skal ikke se bort ifra at andre også oppfatter ham slik du gjør.

Neste gang er det kanskje dere eller noen andre som samler gjengen. Og da har du muligheten til å demonstrere din overbærenhet ved å r overbærende ved å late som ingenting...

Verken jeg eller samboer har blitt invitert til de pga. meg. Men denne helgen valgte samboer å invitere seg selv og kom ikke hjem før søndagskveld. Er ikke dette litt respektløst gjort? Jeg har snakket med venner, til og med min far, og alle mente akkurat det. Jeg ville jo høre om jeg var urimelig ikke sant.

Og ja, min samboer hadde hørt fra en annen i gjengen at de var begynt å se seg rimelig leie av den herskingen hans. Kan ikke noen fortelle ham ei regle også? DET er noe av det mest irriterende...at han sitter der på sin pidestall og anser seg som perfekt og selvutnevnt leder.

Har ikke hørt at noen andre har hatt problemer med meg før han kom inn i bildet. Så, er det meg eller egentlig han som er problemet.......

Jeg får ikke fred fra dette jævelskapet. Tenker altfor mye på det. Hvordan skal jeg få det ut av systemet? Han er jo ikke verdt en tanke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...