Gå til innhold

Hjelp til budrunde..? Haster!

Anbefalte innlegg

Gjest Boligjakt =)
Skrevet

Var på visning på en fin Obos-leilighet i går. det var en som la inn bud på 1,5 i går. jeg er villig til å gi 1,65, men vil ikke drite meg ut og betale mer enn nødvendig så klart.. Jeg er Obos-medlem, og satt meg opp på liste. Megler skulle ringe i dag.. Hva sier jeg da? Uansett hvis ikke denne dama som bydde 1,5 ikke er Obos-medlem, kan jeg "ta" den for den prisen siden jeg er medlem.. Så er dumt å si til megler jeg er medlem? Da kan jo han kontakte dama og si hun bør by mer.. så ender det opp med at jeg må ut med mer enn det jeg egentlig må..

Hva sier/gjør jeg nå når megler tar kontakt? HVordan finne ut hva som har blitt bydd av hvem,. og om de er obos-medlemmer? Kan man finne ut annisinitet også?

På forhånd takk.. jeg VIL så gjerne ha denne leiligheten..

Skrevet

Det der hadde jeg ringt OBOS om. Ikke mekleren, men kontoret - og bare spurt generelt om hvordan man forholder seg. Du er sikkert ikke den første som lurer på sånt.

Her står det mye om forkjøpsrett:

http://www.obos.no/?did=390067

Skrevet

Du må melde deg inn i Obos da vet du! Jeg var ikke medlem den gangen jeg kjøpte i Tobb og jeg husker faktisk ikke om jeg meldte meg inn i forkant av kjøpet eller om jeg ble innmeldt da jeg kjøpte.

Fordelen med å være medlem er at du ikke trenger å være med å by og presse opp prisen. Du bare melder din interesse til megler, sitter på gjerdet og venter og om den ender opp på en pris du kan tenke deg så stepper du inn og sier at du tar den på forkjøpsretten. :o) Det lønner seg da å ha så lavt medlemsnummer som mulig da den med lavest nummer får tilslaget. Så medlemsskap i dåpsgave er ikke så dumt...

Skrevet

Du må melde deg inn i Obos da vet du! Jeg var ikke medlem den gangen jeg kjøpte i Tobb og jeg husker faktisk ikke om jeg meldte meg inn i forkant av kjøpet eller om jeg ble innmeldt da jeg kjøpte.

Fordelen med å være medlem er at du ikke trenger å være med å by og presse opp prisen. Du bare melder din interesse til megler, sitter på gjerdet og venter og om den ender opp på en pris du kan tenke deg så stepper du inn og sier at du tar den på forkjøpsretten. :o) Det lønner seg da å ha så lavt medlemsnummer som mulig da den med lavest nummer får tilslaget. Så medlemsskap i dåpsgave er ikke så dumt...

Trådstarter skrev at h*n er medlem. Det er "rivalen" som ikke er det.

Skrevet

Er jeg så trøtt? *Gjeeesp* Men da er det jo ingen hast, bare å vente da. :o)

Gjest Boligjakt =)
Skrevet

Jeg vet ikke om rivalen er det eller ikke.. Veit ikkenoe. Hjelp! Har ikke greie på sånt, derfor jeg spør dere om hjelp da.. Trøtte folk er assa. hehe..

Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye du vil ha leiligheten og hvor lavt nummer du har.

Hva om det er flere som er interessert i leiligheten enn deg og hun som har lagt inn bud. Det kan plutselig komme inn en annen person som kan ha arvet obos-nummer fra bestemora si og denne vil da uansett ta leiligheten før deg hvis du har et høyere nummer.

Vet at TOBB har en ekstra visningsdato for folk som vil ha leiligheten på forkjøpsrett. Hvis prisen er lav vil det komme mange folk på en slik visning, og du har ikke sjanse.

Gjest mandolina
Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye du vil ha leiligheten og hvor lavt nummer du har.

Hva om det er flere som er interessert i leiligheten enn deg og hun som har lagt inn bud. Det kan plutselig komme inn en annen person som kan ha arvet obos-nummer fra bestemora si og denne vil da uansett ta leiligheten før deg hvis du har et høyere nummer.

Vet at TOBB har en ekstra visningsdato for folk som vil ha leiligheten på forkjøpsrett. Hvis prisen er lav vil det komme mange folk på en slik visning, og du har ikke sjanse.

Arver du OBOS nummer, så får du ikke høyere ansiennitet enn fra fødselsdatoen din.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...