Gå til innhold

Shopping iNew Orleans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min skal til New Orleans i slutten av uken og har bedt om ønskelister for jul/bursdag for våre barn på 10 og 17 år.

Er det noe spesielt man bare MÅ kjøpe med seg? Storesøster ønsker seg Converse sko og dunjakke, er det lønnsomt å handle der?

Junior på 10 år har ikke noen spesielle ønsker, er merkeklær billigere der en her, evt. andre ting?

Jeg har ikke peiling derfor spør jeg om gode tips.

Skrevet

Sportsutstyr og amerikanske merkeklær og er vel generelt gunstig å ta med derfra, spesielt hvis dollarkursen samarbeider. Vareutvalget er enormt, så USA er et drømmeland for f.eks. de som samler på noe litt spesielt. Det finnes spesialbutikker for de særeste stilarter.

Vedr. Converse, vær obs. på at det finnes uttallige størrelser og fargevarianter, så sjekk på forhånd hva som er aktuelt.

Skrevet

Sportsutstyr og amerikanske merkeklær og er vel generelt gunstig å ta med derfra, spesielt hvis dollarkursen samarbeider. Vareutvalget er enormt, så USA er et drømmeland for f.eks. de som samler på noe litt spesielt. Det finnes spesialbutikker for de særeste stilarter.

Vedr. Converse, vær obs. på at det finnes uttallige størrelser og fargevarianter, så sjekk på forhånd hva som er aktuelt.

Takk for tips.

Skrevet

Generelt er amerikanske klær, sko og sportsutstyr billig i USA, og særlig nå, med den lave dollarkursen. Men det vanskeligste er nok størrelsen, det syns i hvert fall jeg.

Skrevet

Generelt er amerikanske klær, sko og sportsutstyr billig i USA, og særlig nå, med den lave dollarkursen. Men det vanskeligste er nok størrelsen, det syns i hvert fall jeg.

Er det skostørlesene som er forskjellig eller det også klesstørelse? Dersom junior bruker str 152 i klær må det da omregnes?

Skrevet

Er det skostørlesene som er forskjellig eller det også klesstørelse? Dersom junior bruker str 152 i klær må det da omregnes?

152 er 152cm, i USA brukes tommer eller alder (i hvert fall aldri cm...). For voksne er det også andre størrelser (f.eks. 8-10-12-14), men de bruker også S-M-L-XL. Og skostørrelser er forskjellig, ja, av typen 4-5-6-7 typisk for damer. Noen butikker har kanskje konverteringstabeller, men sikkert ikke alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...