Gå til innhold

Trendsetteren morsan!

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• Mrs. Wallace

7

• laban

6

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Søren og! Er jeg ikke trendy lenger? *deppa*

Tsk tsk...

Skrevet

Hvilken trend da?

Skjønte ikke sammenhengen med den linken, jeg... Men nå er ikke jeg særlig trendy, heller.

Skrevet

Hvilken trend da?

Skjønte ikke sammenhengen med den linken, jeg... Men nå er ikke jeg særlig trendy, heller.

"Stopp for flatskjerm og nytt kjøkken" sier artikkeloverskriften, men der har jeg jo vært for _lenge_ siden!! ;-)

Skrevet

"Stopp for flatskjerm og nytt kjøkken" sier artikkeloverskriften, men der har jeg jo vært for _lenge_ siden!! ;-)

Ja, jeg lurte litt på om det var sånn.

Med min stadige refsing av ungdommen nåtildags som skal ha alt øyeblikkelig, trenger jeg vel ikke å skryte av fraværet av flatskjerm. Vi har riktignok en diger skjerm, men den er ikke flat...

Jeg så forresten at fagfolkene i Luksusfellen deler noen av mine surmagede synspunkter (se avsnittet "Fordi jeg fortjener det"):

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article2661333.ece

Skrevet

Trend og trend.. ER vel heller det at folk ikke har cash! Hehe.. Er det folk som ennå har kasse-boks tv altså?

Skrevet

Ja, jeg lurte litt på om det var sånn.

Med min stadige refsing av ungdommen nåtildags som skal ha alt øyeblikkelig, trenger jeg vel ikke å skryte av fraværet av flatskjerm. Vi har riktignok en diger skjerm, men den er ikke flat...

Jeg så forresten at fagfolkene i Luksusfellen deler noen av mine surmagede synspunkter (se avsnittet "Fordi jeg fortjener det"):

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article2661333.ece

''De fleste vi har truffet i denne programserien, har hatt 42 tommers flatskjerm. Hverken jeg eller Hallgeir føler at vi har råd til en så dyr TV. Men dette er typisk for en stadig større gruppe forbrukere. «Det har alle,» sier de. «Da fortjener jeg det også!» Vi har en hel generasjon der mange mener at de fortjener samme levestandard som foreldrene – helt fra etableringsfasen.

Magne ser oppgitt ut. I forbindelse med programmet har han og Hallgeir løst nærmere tyve alvorlige gjeldssaker. Ikke i ett eneste tilfelle var det boliglånsrenten som var utslagsgivende for problemene.– Det er ikke renten på boliglånet som knekker folk, det er forbruk på kreditt. ''

De fleste har flatskjerm og ingen har fått problemene pga boliglånsrenta - ganske betegnende!!

Skrevet

En annen ting - leste du om gjeldsofrene i avisen (DN?) i helgen?

Ganske sykt at nesten alle de verste gjeldsslavene de var i kontakt med hadde blant annet dyre flatskjerm-TV'er. Som den økonomiske rådgiveren sa; slik hadde ikke _han_ råd til.

Vår generasjon (eller de litt etter, vel?) forventer visst å få _minst_ foreldrenes levestandard fra vi (de?) flytter hjemmefra.

Skrevet

''De fleste vi har truffet i denne programserien, har hatt 42 tommers flatskjerm. Hverken jeg eller Hallgeir føler at vi har råd til en så dyr TV. Men dette er typisk for en stadig større gruppe forbrukere. «Det har alle,» sier de. «Da fortjener jeg det også!» Vi har en hel generasjon der mange mener at de fortjener samme levestandard som foreldrene – helt fra etableringsfasen.

Magne ser oppgitt ut. I forbindelse med programmet har han og Hallgeir løst nærmere tyve alvorlige gjeldssaker. Ikke i ett eneste tilfelle var det boliglånsrenten som var utslagsgivende for problemene.– Det er ikke renten på boliglånet som knekker folk, det er forbruk på kreditt. ''

De fleste har flatskjerm og ingen har fått problemene pga boliglånsrenta - ganske betegnende!!

Nettopp dette kommenterer jeg også - så ikke dette innlegget da jeg skrev det andre mitt.

Skrevet

Trend og trend.. ER vel heller det at folk ikke har cash! Hehe.. Er det folk som ennå har kasse-boks tv altså?

''Er det folk som ennå har kasse-boks tv altså?''

I aller høyeste grad! :-) Og det er ikke pga at vi ikke har økonomi til det, men fordi vi ikke vil bytte ut ting som funker fint.

Gjest mandolina
Skrevet

Rekker opp hånden.

Vi skal ha kasse TV-en til den ryker.

Hilsen

Skrevet

Ganske sykt at nesten alle de verste gjeldsslavene de var i kontakt med hadde blant annet dyre flatskjerm-TV'er. Som den økonomiske rådgiveren sa; slik hadde ikke _han_ råd til.

Vår generasjon (eller de litt etter, vel?) forventer visst å få _minst_ foreldrenes levestandard fra vi (de?) flytter hjemmefra.

Akkurat som vi hevdet litt nedi denne tråden her, ikke sant?

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3954788

Man trenger ikke være økonomisk ekspert for å observere det.

Skrevet

Jeg så ikke den arikkelen, men som du skjønner av svarene nedenfor har jeg nå lest den:-)

Det er ganske betegnende, ja, men egentlig ikke så overraskende. Jeg har bare sett cirka to halve programmer av Luksusfellen, og jeg ble så irritert at jeg måtte slå av! ;-) Særlig en dame som bare "måtte" ha så og så mange sko og klær, samt champagne i hverdagen, når de ikke hadde inntketer og levde på lånte midler og inkassokravene tårnet seg opp.

Det skulle vært forbudt å være så dum.

Skrevet

Jeg så ikke den arikkelen, men som du skjønner av svarene nedenfor har jeg nå lest den:-)

Det er ganske betegnende, ja, men egentlig ikke så overraskende. Jeg har bare sett cirka to halve programmer av Luksusfellen, og jeg ble så irritert at jeg måtte slå av! ;-) Særlig en dame som bare "måtte" ha så og så mange sko og klær, samt champagne i hverdagen, når de ikke hadde inntketer og levde på lånte midler og inkassokravene tårnet seg opp.

Det skulle vært forbudt å være så dum.

Ja, jeg blir også veldig beklemt når jeg ser sånt, og føler meg som en kikker. Irritert blir man jo også.

*ser minst mulig på TV3 og TVN*

Skrevet

Her har vi en sånn tv. Den fungerer fortsatt og byttes derfor ikke ut.

Skrevet

Akkurat som vi hevdet litt nedi denne tråden her, ikke sant?

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3954788

Man trenger ikke være økonomisk ekspert for å observere det.

Jeg er jo veldig enig med deg, men samtidig ringer det en liten bjelle hva generasjonen over oss sa da vi etablerte oss. Vi skulle jo ha "alt" på en gang vi også - vi skulle ha klesvaskemaskin og helst oppvaskmaskin, i tillegg til stereo, tv osv.

Min mor drev med håndvask og koking av spebarnstøy, inklusive tøybleier, de første årene de var gift og hadde små barn.

Jeg synes jo at vaskemaskin stiller i en helt annen kategori enn flatskjerm, men tankesettet er det samme - de unge tar det for gitt at de skal ha de samme tekniske dupedittene som finnes i et mer etablert hjem.

Problemet er vel ikke at de vil ha disse tingene, men at de vil ha de _dyreste_ variantene fremfor å kjøpe brukt.

Skrevet

''Er det folk som ennå har kasse-boks tv altså?''

I aller høyeste grad! :-) Og det er ikke pga at vi ikke har økonomi til det, men fordi vi ikke vil bytte ut ting som funker fint.

''Og det er ikke pga at vi ikke har økonomi til det, men fordi vi ikke vil bytte ut ting som funker fint.''

* pusser morsans glorie * ;)

Vi følte brått et veldig behov for TV i kjellerstuen, vi, og pensjonerte dermed den (nå enorme) kasse-TV'n ned der :-).

Faktisk har jeg glede av kjeller-TV'n når jeg trimmer *S*

Skrevet

''Og det er ikke pga at vi ikke har økonomi til det, men fordi vi ikke vil bytte ut ting som funker fint.''

* pusser morsans glorie * ;)

Vi følte brått et veldig behov for TV i kjellerstuen, vi, og pensjonerte dermed den (nå enorme) kasse-TV'n ned der :-).

Faktisk har jeg glede av kjeller-TV'n når jeg trimmer *S*

Vi har alt for mange (gamle) TV'er som det er, så jeg/vi kan ikke unnskylde oss med at det er kjekt med TV i et annet rom! ;-)

Dessuten står "hoved-tv'en" slik plassert at den ikke "stikker ut i rommet" - ikke slik at den tar opp massevis av plass. Jeg skjønner at man gjerne hiver ut de gamle kjempe-tv'ene da.

For noen år siden, mens vi fortsatt var innenfor 5-årsfristen etter kjøpet av den - måtte den repareres (garantisak). Den veide omtrent et tonn, og måtte bæres av to sterke menn opp en trapp og ut i bilen (jeg klarte ikke å være den ene bæreren). Så denne TV'en skal få stå til den må bæres ut for aller siste gang;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...