Gå til innhold

Uff, fornærmet jeg henne nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mailet litt fram og tilbake med en kollega. Det dreide seg om noe hun hadde glemt bort i jobbsammenheng. Til slutt skrev hun noe sånt som: "der kan du se, jeg begynner å dra på åra!" Jeg svarte: "Nja... du kan i det minste skylde på det - verre med meg som må skylde på andre ting når jeg surrer...".

Hun nærmer seg 60 - jeg er bare litt over 30. Ved å svare slik jeg gjorde, så sier jeg jo på en måte: "Ja, du ER gammel". Kan hun bli fornærmet av dette? Jeg har nemlig ikke fått noe svar enda. :-o

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Luska

12

• Babette

5

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*he he* Ikke utenkelig at hun ble fornærma over den, ja! :-) Hadde nok forventet seg en mer "håh, neidaneidaneida, du er slettes IKKE gammel!!!";-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ho la opp til det selv, ergo bør ho tåle det. Hadde _du_ startet å hinte om alderen hadde saken vært en helt annen, sånn som det er nå syns jeg ikke du fornærmet henne. Men håper du slengte på en smiley.

Skrevet

Neida - hvis dere har en grei tone dere i mellom, går det helt sikkert fint.

Hun er sikkert fullt klar over at du er ung og hun gammel - eller rettere sagt at det er 30 år mellom dere!

På jobben min er jeg nest-eldst, og jeg er ikke 40 ennå! Så jeg blir gruppert blant de gamle :-)

Skrevet

Ho la opp til det selv, ergo bør ho tåle det. Hadde _du_ startet å hinte om alderen hadde saken vært en helt annen, sånn som det er nå syns jeg ikke du fornærmet henne. Men håper du slengte på en smiley.

Ja! Jeg brukte smiley! :o)

Skrevet

Jeg synes ikke hun _burde_ bli det, hun er jo 60 og slett ingen direkte ungsau lenger. Dessuten begynte _hun_ å dra opp alderen sin, ikke du.

Men - er hun av den nærtagende typen kan det jo ha satt noen sår...

Skrevet

*he he* Ikke utenkelig at hun ble fornærma over den, ja! :-) Hadde nok forventet seg en mer "håh, neidaneidaneida, du er slettes IKKE gammel!!!";-)

Ja, var kanskje det hun håpet på... Hehe, får håpe hun tar det med godt humør da. Jeg anser henne i grunnen ikke som noen snerpe, så. :o)

Skrevet

Vanskelig for meg å si, som ikke er mer enn halvparten av 60, men jeg ville ikke ha tatt dette som en fornærmelse... Det var jo hun som kommenterte det først;-)

Skrevet

Vanskelig for meg å si, som ikke er mer enn halvparten av 60, men jeg ville ikke ha tatt dette som en fornærmelse... Det var jo hun som kommenterte det først;-)

Jeg er litt lenger enn halvparten til 60, men ikke så mye at jeg identifiserer meg med 60-pringer når det gjelder å være touchy på alder;-)

Men generelt sett så vil jeg anta at når det gjelder tulling med alder fra en som er halvparten så gammel, så "tells" det som regel ikke hvem som "begynte"...;-)

Gjest mandolina
Skrevet

Neida - hvis dere har en grei tone dere i mellom, går det helt sikkert fint.

Hun er sikkert fullt klar over at du er ung og hun gammel - eller rettere sagt at det er 30 år mellom dere!

På jobben min er jeg nest-eldst, og jeg er ikke 40 ennå! Så jeg blir gruppert blant de gamle :-)

Jeg er 56 år og trives godt sammen med trettiåringer og føler meg slett ikke gammel, når jeg er sammen med de.

Det går nok hellere den andre veien, for jeg er like gammel som foreldrene deres.

Hun ville nok gjerne hatt en bekreftelse på at hun holder seg evig ung.

Hilsen

Gjest mandolina
Skrevet

Hun ville nok gjerne hatt en bekreftelse på at hun holder seg ung og er oppdatert mht jobben.

Selv om en er omlag tretti år eldre, så liker en ikke å få tilbakemeldinger fra trettiåringer om at en er gammel.

Hilsen

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg synes ikke hun _burde_ bli det, hun er jo 60 og slett ingen direkte ungsau lenger. Dessuten begynte _hun_ å dra opp alderen sin, ikke du.

Men - er hun av den nærtagende typen kan det jo ha satt noen sår...

Hun ville nok hellere hatt bekreftelse på at hun holder seg ung og ellers er oppdatert mht jobben.

Hilsen 56 år gamle

Skrevet

Hehe, du sa jo bare sannheten?! Hun vet jo selv hvor gammel hun er.... Nei, jeg kan ikke tro at noen blir fornærma over en slik kommentar, så du kan nok ta det helt med ro :)

Skrevet

Hun ville nok hellere hatt bekreftelse på at hun holder seg ung og ellers er oppdatert mht jobben.

Hilsen 56 år gamle

Jeg er enig med deg, selv om jeg er en del yngre. :-)

Lurer på om alle dem som eplekjekt sier at dette ikke er noe å bli fornærmet over møter seg selv i døra om 20-30 år....;-)

Skrevet

Hilsen 56 år gamle

Joda, skjønner forsåvidt det - men samtidig; det er jo et faktum at hun er 60...

:-)

Skrevet

Har dere ellers hatt en spøkefull tone, så kan jeg ikke tenke meg at hun er fornærma.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt fornærma om jeg hadde uttalt det selv og fått et slikt svar, og jeg er bare 40+ ;)

Skrevet

Hun la an tonen selv da hun trakk inn alder, synes jeg. Og så lenge tonen gjennomgående var spøkefull, synes jeg ikke du har skrevet noe som er fornærmende.

Men det forhindrer selvsagt ikke at noen kan bli fornærmet. Men av og til har man jo bare ikke tid eller trang til å skrive noe svar.

Gjest mandolina
Skrevet

Joda, skjønner forsåvidt det - men samtidig; det er jo et faktum at hun er 60...

En dame på 60 er ikke utgått på dato, slik det antydes her i tråden.

Hilsen :-)

Skrevet

En dame på 60 er ikke utgått på dato, slik det antydes her i tråden.

Hilsen :-)

Nei guri, det mener jeg aldeles ikke! Jeg mener bare at når man _er_ 60, så _er_ man 30 år eldre enn en på 30.

Jeg er ingen _eldremobber_, altså, senest for en halvtime siden drakk jeg kaffe med mine naboer på godt over 60 - supre mennesker!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...